Onko toi clearblue raskaustesti luotettava?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana

Vieras
Raskauslaskurin (edelliset menkat) mukaan netissä olisin n. 7 vk raskaana mutta tuo clearblue testi näytti raskaana 3+?!
Apteekissa jankkasin että kannattaako ostaa tuo kallis testi jos on epäilys, että raskaus on jo pitkällä niin suositteli ja kehui kovasti!
Lankesin sitten siihen ja tulos on tuo...
Ohje lappusta lukiessani clearblue testi näyttää n. 5+ viikoille ok mutta jos hedelmöityksestä on yli 3vk testi voi näyttää mitä sattuu siis wtf?!
Mitähän sitä uskois?! Eka neuvola on vasta ens viikolla ei millään malttais ootella :D!!
Ja siis pääasia on että testi näytti että raskaana ollaan :D
Kunhan pähkäilen :)

Nuo testin näyttämät viikot tarkoittavat sitä kuinka monta viikkoa hedelmöittymisestä on kulunut. Esim. sinun tapauksessasi testi näyttää, että hedelmöittymisestä on yli kolme viikkoa. (Eli raskausviikkoina vähintään 5+.)

Ymmärtääkseni hormonimäärä ei tuon jälkeen enää merkittävästi nouse, joten sen vuoksi testi ei pysty määrittämään kuin sen että hedelmöittymisestä on VÄHINTÄÄN kolme viikkoa. Toisin sanoen testi näyttää juuri sitä tulosta mitä sen voisi edellisten kuukautistesi perusteella olettaakin näyttävän.

No jos olet jo 7 viikolla niin tokihan silloin se clearblue näyttää sulle 3+ koska siihen loppuu testin viikot.. ei se anna enempää! :) tulkitsitko siis ohjetta oikein? eli 3+ viikkoa HEDELMÖITYKSESTA on sama kuin 5+ viikot menkoista ja testiin tulee VIIKOT HEDELMÖITYKSESTÄ! eli jos olet 5 raskausviikolla tai enemmän antaa clearblue testi 3+, jos taas olet 4-5 viikolla raskaana antaa testi 2-3 viikkoa ja jos taas 3-4 viikolla antaa testi 1-2 viikkoa.. you know?

[QUOTE="vieras";24961225]Mä ihmettelen tota, että liekö huijausta, kun eihän testit yleensä vielä näytä raskautta kovin aikaisilla viikoilla?[/QUOTE]

Höpöhöpö.
Plussat on tulleet noin 10-11 päivää hedelmöityksestä, eli raskausviikoilla 3+ (jolloin tuo digitaalinen testi näyttää että hedelmöityksestä on 1-2 viikkoa aikaa).

Vieras:Niin jos lukisit niin tajuaisit että 1-2 viikkoa ei tietenkään ole sama kuin raskausviikkoja 1-2!! Ja kyllähän monet testit näyttää plussaa raskausviikoilla 4-5 ja sehän on sama kuin tuossa testissä 1-2 viikkoa. Ihan normaalia. Raskausviikothan lasketaan siis kuukautisista, ei hedelmöittymisestä!

Kiva että löytyi joku, joka väänsi rautalangasta mulle!! KIITOS!
No niinhän tuo onkin kun oikein viitsii asiaa miettiä, enhän minä nyt sitä tajunnut!
Eli siis joo pitkällä ollaan jo :D laskettu aika sitten kesäkuussa ilmeisesti :) ?

Neuvolan täti pitää mua varmaan nyt todella tyhmänä, kun sille selitin samaa tarinaa :)
Onko muuten normaalia nämä kauheat kouristukset alavatsalla?! Varsinkin silloin kun nostan jotain vaikka koiraa lattialta?!
Meinaa jalat lähtee alta!

Aivan normaaleja ovat alkuraskaudessa nuo vatsan kouristuksetkin. :)

Tuskinpa neuvolantätisi ihmettelee yhtään mitään. Et varmastikaan ole ensimmäinen joka on hämmennyksissä noiden testin näyttämien viikkojen vuoksi. Tässä voisi ihan oikeasti olla Clearbluelle palautteen paikka. Siis että lisäisivät testin tulkintaohjeisiin vielä rautalangasta väännettynä nämä samat asiat joista nyt on ollut puhe.

^No en mä kyllä oikein tiedä kuinka sitä enää selvemmäks vois tehdä kun siellä muistaakseni ihan esimerkein kerrotaan miten niitä viikkoja tulkitaan, enemmänkin tuli nyt mieleen että ehkä ap ei vain lukenut kovin tarkkaan niitä ohjeita, saatika ajatuksella.. :) Silloin usein vähän hyppii noiden juttujen ylitte..

Mutta tosiaan oikeinhan tuo näytti ja tuskin se th sua mitenkään omituisena pitää.. :) Onnea raskaudesta!

Yhteistyössä