onko töniminen väkivaltaa?

• Viestiketjun aloittaja minttu
  • Ensimmäinen viesti
mietin
ajatellaan ap näin, sun paras ystävä tai siskosi kertois sulle saman, että on raskaana ja mies tönii rappusia päin niin että nainen kaatuu. mitä sä ajattelisit asiasta? oisko se susta ok, mitä sanoisit ystävällesi/siskollesi tässä tilanteessa? että "älä välitä, kyllä se siitä, eihän tuo nyt ollut mitään" ??

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oi sitä auvoista nuoruutta, ja tuollaseen suhteeseen vielä lapsi, voi lapsi parkaa!
neljäs lapsi =)

harvemmin tuo nyt tappelee ylensä huutaa ja kiroilee
mutta muutaman kerran tosiaan tönässä johonkin.

sit kun alan itkeen niin sanoo vaan ättä toi on tota teko itkua..eilen sain myös pienen paniikkikohtauksen ja hengittäminen tosi nopeeta tuntu että hetkenä minä hyvänsä en jaksa enään yhtään hengen vetoo ottaa mutta viäs sohvalla vaan huutelee että älä esitä =( =( =(

voi ei
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oi sitä auvoista nuoruutta, ja tuollaseen suhteeseen vielä lapsi, voi lapsi parkaa!
neljäs lapsi =)

sit kun alan itkeen niin sanoo vaan ättä toi on tota teko itkua..eilen sain myös pienen paniikkikohtauksen ja hengittäminen tosi nopeeta tuntu että hetkenä minä hyvänsä en jaksa enään yhtään hengen vetoo ottaa mutta viäs sohvalla vaan huutelee että älä esitä =( =( =(
Lue tuo tekstisi tosiaan ajatuksella. Tuo ei ole normaalia. Voi kun osaisit lähteä. Pelkään vain, että sinusta tuo on niin tavallista ja hyväksyttävää, että jäät. Olethan jäänyt tähän astikin.

vieras
neljäs lapsi =)

Ihan järkyttävä suhde... mutta niinhän se on että jokaista meitä täällä kohdellaan niin kuin itse antaa itseä kohdeltavan.

dfdf
Millaisen mallin annatkaan lapsillesi, kun elät liitossa, jossa miehen mielestä väkivalta on normaalia käyttäytymistä? Itsekin olet sen jo hyväksynyt, kun olet jatkanut liittoa aiemmista tapauksista huolimatta. En todellakaan ymmärrä.

Älä puolustele väkivallan tekijää, vaan ajattele lastesi parasta. Lasten paras ei ole olla sellaisen liiton keskellä, jossa on hitunenkaan väkivaltaa tai toisen alistamista ja vähättelyä.

lee
Ihan järkyttävä suhde... mutta niinhän se on että jokaista meitä täällä kohdellaan niin kuin itse antaa itseä kohdeltavan.
Peesi... Jossain vaiheessa se on vaan tehtävä päätös hyväksyykö hiljaisesti miehen käytöksen ja jää, vai eikö hyväksy ja jättää miehen. Ei kukaan tule pahoinpideltyä vaimoa sieltä kodista pelastamaan, kyllä se itse pitää ymmärtää pelastaa itse itsensä.

*
Ei ap tule lähtemään. Sehän on jo neljä lasta tehnyt samalle miehelle, joka on todennäköisesti pitkin suhdetta heitellyt ap:ta ympäri rappusia. Ja ap ihmettelee onko tämä väkivaltaa... Odota vaan kun seitsemänkymppisenä joudut ravaamaan sairaalassa jatkuvasti kun nuo pienet tönäisyt murtavat sun luusi. Ja siinä vaiheessa et todellakaan ole enää lähdössä miehen luota mihinkään muualle kuin hautaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
no onhan se nyt ainakin lievää sellaista... asia mikä ei kuulu parisuhteeseen..
lievää??
Mä kyllä vastustan moista ilmausta kuin lievä väkivalta. Väkivalta on väkivaltaa, eikä se kuulu parisuhteeseen. Musta sitä on turha ruveta määrittelemään. Kun ihmiseen kajotaan satuttamistarkoituksena, niin asia ei ole millään muotoa lievä.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
entäs raapiminen onko sekin väkivaltaa? mä nimittäin raavin tuota ukkoa käsiin.
Pitääkö sun kysyä tuota? Mitä sä ajattelet kun raavit miestäsi? Mikä sun tarkoitus on?
satuttaa!!!
No jos nuo on lähtökohdat, niin aika pielessä ollaan teidän parisuhteessa. Mutta se on vaan mun mielipiteeni, kukin valitsee tietenkin, millaisessa parisuhteessa haluaa elää ja minkälaatuinen elämä onnelliseksi tekee. Itse en haluaisi parisuhteessa kumppania satuttaa enkä hänenkään satuttavan minua.

ap
näki tän keskustelun otsikon ja nyt mä oon säälittävä paska ämmä =(

en mä tiä monesti tehny mieli lähtee mut en mä pääsde täältä mitenkään. mun sukulaiset asuu kaikki 500km päässä eikä kukaan tuu mua täältä hakeen pois. enkä halua tänne paikkakunnalle jäädä =(

Yhteistyössä