Onko todennäköistä, että jalka on nyt kunnossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
3veen sääriluu murtui neljä viikkoa sitten. Silloin se kuvattiin ja kipsattiin ja sanottiin, että neljä viikkoa kipsi. Murtuma ihan nätti, ei mitään kohdistuksia tarvittu tms.

Viikon kipsiajan jälkeen otettiin uusi kuva ja todettiin, että kolmen viikon päästä takaisin kuten aikaisempikin suunnitelma sanoi.

Viimeisen viikon on nyt saanut kävellä jalalla. Huomenna mies menee lapsen kanssa lääkäriin. Ensin otetaan kipsi pois, sitten kuvataan ja sitten lääkärille.

Mietin nyt, että tietääkö ne lääkärit etukäteen miten hyvin, että mikä aika piisaa tuollaiseen? Pohdin vain, että se on kauhea pettymys tytölle kun saa kipsin ensin pois ja jos se jouduttaiskin laittamaan takaisin.

Aika todennäköistä on, että on kunnossa. Lapsilla murtumat luutuu nopeasti. Junnu oli vähän alle 10, kun sillä oli samanlainen juttu ja 4 viikon kipsi riitti.

Meidän pikku mies 3v.nä kävi saman läpi. Kipsin pois ottamisen jälkeen aristi ehkä viikon mutta sitten jalka on ollut entisellään. Vaikka sattui viime syksynä ei itse enää muista koko asiaa. Ihmettelee vaan koko juttua kun siitä puhuttiin. Kaikki meni suunnitellun aikataulun mukaan.Siinä väliröntgenissä näkee luutumisen ja siitä se arvioidaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Favorina harmaana:
Meidän pikku mies 3v.nä kävi saman läpi. Kipsin pois ottamisen jälkeen aristi ehkä viikon mutta sitten jalka on ollut entisellään. Vaikka sattui viime syksynä ei itse enää muista koko asiaa. Ihmettelee vaan koko juttua kun siitä puhuttiin. Kaikki meni suunnitellun aikataulun mukaan.Siinä väliröntgenissä näkee luutumisen ja siitä se arvioidaan.

Osasiko poika kävellä kipsin kanssa? Meillä sai alkaa kävellä viimeisen viikon aikana. Muutama päivä meni niin, että käveli vain kun talutettiin enkä minä sellaista ehtinyt päivisin tehdä. Mies iltaisin hiukan talutteli. Mutta sitten hoksasi itse yhtäkkiä homman ja tänään mennä köpötti jo tosi lujaa kipsinsä kanssa. Mahtaako siis aristaa vähemmän sitäjalkaa, kun on päässyt hyvin kävelemään nyt jo sillä?

Itse pelkään nyt, kun kipsi otetaan pois että pitääkö sen jalan kanssa olla ekstra varovainen nyt alkuun?

Alkuperäinen kirjoittaja Favorina harmaana:

Niin ja kauankos teillä se kipsi oli? Miten lapsen jalka murtui? Meillä kaatui ihan vain omilta jaloiltaan kotipihassa. Ei edes mustelmaa tullut. Vasta röntgenkuvasta lääkäri uskoi, että on murtunut kun minä vain patistin tutkimaan. Kukaan ei meinannut uskoa, kun halusin tutkia jalan kunnolla. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse pelkään nyt, kun kipsi otetaan pois että pitääkö sen jalan kanssa olla ekstra varovainen nyt alkuun?
Junnu kohelsi 2 päivää kipisn oton jälkeen koulun pihalla niin, että satutti uudestaan saman jalkansa ja vietiin taas päivystykseen. Ei kuitenkaan ollut murtunutuudestaan. Eli ihan hirveen varovainen sen kanssa ei tarvitse olla, mutta ei tarvitse kyllä kamalasti koohottaakaan.

Joo, käveli puoltoista viikkoa kipsin kanssa. Mutta kun se otettiin pois niin varoi itse todella hyvin. Ekana päivänä vaan pomppi terveellä ja seisoessa varasi varovasti "kipeään" Mutta nopesti asit alkoivat sujua. Meille sanottiin että voi särkeä mutta särkylääkettä vaan yöksi niin, urheile liikaa liian nopesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Junnu kohelsi 2 päivää kipisn oton jälkeen koulun pihalla niin, että satutti uudestaan saman jalkansa ja vietiin taas päivystykseen. Ei kuitenkaan ollut murtunutuudestaan. Eli ihan hirveen varovainen sen kanssa ei tarvitse olla, mutta ei tarvitse kyllä kamalasti koohottaakaan.

Tota mä just pelkään, kun meillä myös 5v ja kaikenlaistahan noi lapset kohkottaa ja toi isompi saattaa vielä tuuppasta pienempää jossain riitelyissä. Pitää vissiin pitää tiukka puhuttelu.

Arvatkaas miten kävi tänään?!?!

Täältä matkaa tonne sairaalalle jotain 60km niin mies soitti suunnilleen 50km ajettuaan, että arvaappa - huomasin just että se lääkäri onkin vasta perjantaina. :(

No tulivat sitten kotiin ja perjantaina uusi keikka. Mies sekoili, koska muut ajat olivat keskiviikkona ja lääkärikin puhui viimeksi että kolmen viikon päästä sitten otetaan kipsi pois niin mies sitten mielsi, että kolmen viikon päästä keskiviikkona. Matkalla tajusi, että tänään ei olekaan 23. päivä vielä. :D

Pieni pettymys se oli tytölle, kun pitikin palata kipsi jalassa takaisin kotiin. Kertoi minulle, että siellä on jotain toisia kipeitä tyttöja ja poikia. Mies oli selittänyt että olikin väärä päivä ja siellä on tänään toisia lapsia saamassa hoitoa.

Yhteistyössä