Onko tietokoneosaajia paikalla???? Pika-apua tarvitais!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummo jää ilman lahjaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummo jää ilman lahjaa

Vieras
Elikkäs pitäisi tehdä mummolle joululahjaksi dvd-levy lapsosten edesottamuksista. Videot meillä on tallenettu läppärille mpeg2-muotoon. Nyt kun (ekaa kertaa) yritin polttaa niitä dvd-levylle niin ei onnistunut. Tuttu neuvoi alustamaan levyt mutta eihän me tiedetä miten...:(
Osaisko joku auttaa, miten levyt alustetaan????
Oon kokeillut sekä dvd+rw-levyjä sekä dvd -r -levyjä ja kummallekkan ei kone suostu polttamaan.
Kiitokset etukäteen jos joku pystyy auttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
No ei niitä tarvitse alustaa mitenkään!

Onhan sulla joku poltto-ohjelma? Minkäniminen. Esim. Nero?

On Nero joo. Mutta kun yritän polttaa niin se ilmottaa, että levyt ei oo sopivia asemaan. Vaikka pitäis kyllä olla. Ja kun lykkään levyn sisään niin "oma tietokone" kohdalla missä pitäis tulla levyn nimi, niin lukee "levyasema tyhjä" vaikka levy on sisällä. En ymmärrä...

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Onko kännykällä otettuja videoita?

Ei kun ihan digivideokameralla.

Okei, joskus kännykkä videoissa on noita ongelmia, niistä sen enempää.

Siis sun tietokone ei edes tunnista että cd on asemassa? Et pysty avaamaan e:asemaa.
Mitä siinä aseman kohdalla lukee? Mulla lukee esim dvd-rw-asema.
Lukeeko pelkkä cd-asema?

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
kai sulla on dvd-polttava...? :whistle:

Ai mikä...;)
Vitsi vitsi.. On kyllä. Ja valokuvien ym. tav.digikameralla otettujen videopätkien tallennus onnistunut aina ilman ongelmia. En tiedäonko vika nyt videoiden tallennusmuodossa (mpeg 2 ) vai levyissä (dvd). Yleensä mä poltan esim. valokuvat cd- levyille.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Onko kännykällä otettuja videoita?

Ei kun ihan digivideokameralla.

Okei, joskus kännykkä videoissa on noita ongelmia, niistä sen enempää.

Siis sun tietokone ei edes tunnista että cd on asemassa? Et pysty avaamaan e:asemaa.
Mitä siinä aseman kohdalla lukee? Mulla lukee esim dvd-rw-asema.
Lukeeko pelkkä cd-asema?

Ookoo. Nyt alkaa selvitä. Sehän tietysti pelkkä cd-asema niin kun siinä lukee... Eli en voi siis tehdä sillä dvd-levyä??? Voi itkun itku! Miten me ei olla tajuttu tätä!!! Eli ei taida olla mitään mahollisuuksia saada niitä videoita mummon dvd-levylle??

No kieltämättä tilanne näyttää vähän kehnolle. Ja dvd-soittimella mummo katselisi näitä videoita? Vai onko tietokonetta, jos ei niin voihan kökkö. Tietty jos sulla on maanantaina aikaa käydä jossakin valokuva liikkeessä ja ne siellä tekis sen dvd:n? Meinaan että ottais muistitikulle tai cd:lle eri tyyppisenä tiedostona ja veis sinnu.

Joo, ei voi cd-asemalla dvditä polttaa. Meillä oli nerossa joskus ongelma, kun en hoksannut et siitä ihan alusta piti valita, haluaako polttaa dvd:n vai cd:n, mä ihmettelin, et ompa huono ohjelma kun ei muka dvditä voi polttaa... :laugh: (meillä siis on polttava dvd-asema)

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
no jos ei oo dvd-polttavaa asemaa niin omalla koneellanne dvdn polttaminen on silloin mahdotonta.

olisko jollain kaverilla? sinne vaan tekemään levyä sitten :)

Kiitos hirveästi avusta!!! Täytyy soittaa veljelle jos sillä olis:)
Kiitokset vielä!

Yhteistyössä