Onko tietoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vielä kotona...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vielä kotona...

Vieras
Eli olen tässä pitkän kotiäiti uran jälkeen palailemassa töihin. Ja varmuudella töitä ei ole kuin kesäajaksi. Rupesinkin tässä miettimään että olenkohan ymmärtänyt aivan oikein lukemani Kelan sivuilta; eli jos kesän jälkeen tulee työttömiä jaksoja niin en ole oikeutettu päivärahaan koska työssäoloehto ei täyty (10kk/8kk yhtäjaksoinen työsuhde, väh. 18h/viikko...) vaan saisin mahdollisesti työmarkkinatukea johon vaikuttaa puolison tulot? Kelaan soittamallahan tuo tietysti selviää mutta hötky kun olen niin ei malta odottaa huomiseen...

Kannattaa soittaa ja kysyä tuosta onko tuossa sitä liutus mahdollisuutta, eli voidaanko nuo lasten hoitoon vietetyt vuodet "liututta" tuolta välistä pois. Olitko töissä ennen lasten syntymää? Kun mun mielestä ainakin sairasloma ja opiskelu on sellaisia jotka voidaan tuolta välistä poistaa. Mutta tuo 10kk/8kk tulisi tulla ns. kahden vuoden ajalta (tietenkin pois nuo lasten hoitovuodet)... Ääähh, en osaa selittää :ashamed: |O No soittamalla se selviää.

Kiitos vastauksesta :) Joo, olin töissä ennen kuin jäin esikoisesta äippälomalle. Toivottavasti olisi joku tuollainen "liutus" mahdollisuus. Ollaan muuten kyllä kusessa jos ei töitä löydy kun lainaakin pitäisi lyhentää ja ruokaakin olisi kiva pöytään saada...

Yhteistyössä