Onko tietoa kiinteistönvälitätjän ammatista?

  • Viestiketjun aloittaja Alasta kiinnostuntu
  • Ensimmäinen viesti
alastakiinnostunut
Sattuuko kukaan teistä muuten tietämään että maksaako LKV koe jotain? Varmasti pitää kustantaa itse matkustamiset (ellei asu koepaikkakunnalla), eväät, materiaali jne. mutta maksaako itse koe jotain? Kokeilin etsiä tietoa keskuskauppakamarin nettisivuilta, mutta enpä löytänyt.
 
Mies
Alkuperäinen kirjoittaja alastakiinnostunut:
Sattuuko kukaan teistä muuten tietämään että maksaako LKV koe jotain? Varmasti pitää kustantaa itse matkustamiset (ellei asu koepaikkakunnalla), eväät, materiaali jne. mutta maksaako itse koe jotain? Kokeilin etsiä tietoa keskuskauppakamarin nettisivuilta, mutta enpä löytänyt.
Maksaa 200e.

http://www.keskuskauppakamari.fi/Tutkinnot-ja-kokeet/LKV-koe
 
vierailija
Välittäjän työ on aika huonopalkkaista nykypäivänä. Alalle on tullut lukuisia uusia yrityksiä ja jokainen yritys rekrytoi koko ajan lisää työntekijöit 0€ pohjapalkalla.

Esimerkiksi Turussa on yli 80 välitysliikettä ja satoja työntekijöitä. Päivässä Oikotie.fi ja Etuovi.com palveluihin tulee myyntiin vain 8-12 uutta asuntoa. Eli töitä ei vain ole, koska ihmiset eivät usein muuta.

Tähän kun vielä lisätään kilpailutussivustot, jotka kilpailuttavat kiinteistönvälittäjät. Välityspalkkiot ovat 50% pienemmät kuin kymmenen vuotta sitten ja kilpailutussivustot tiputtavat niitä vielä lisää.

Erillaisia kilpailutussivustoja on kymmeniä
www.kilpailuttaja24.fi
www.hintanakertaja.fi
www.neliöhinta.com
www.asuntokauppa.com

Jos myyt kaksi asuntoa kuukaudessa voit tienata bruttona 1000-2000€. Välittäjällä tulee olla oma auto! Sekin kannattaa huomioida palkassa... Kulut ovat aikamoiset ja auton arvokin laskee kilometrien myötä.
 

Yhteistyössä