Onko teistä laminaatti hienompi kuin muovimatto?

• Viestiketjun aloittaja lattiaa
  • Ensimmäinen viesti
"Rasvie"
Laminaattilattiakaan ei kopise kun ostaa kunnon äänenvaimennusmaton sinne laminaatin alle, oisko jotain asennusmattoa tms. Eikä naarmuunnu, eikä muutenkaan kulu lapsiperheessäkään, jos ostaa julkisen tilan laminaattia, vähän kalliimpaa ja kovempaa mutta ulkonäöltään samanlaista kun joku 9,90 tarjouslaminaatti makuuhuoneisiin.. Julkisen tilan laminaattiakin on siis saatavana vaikka minkä näköisenä. Sitä paitsi, joku valitti että eteisessä pitää koko ajan vahtia laminaattia. Laminaatti ei ole eteisen lattian matskua, laittakaa sinne kunnon laatat.

Muovimattoa en laittais ikinä.

[QUOTE="Rasvie";24689544]Sitä paitsi, joku valitti että eteisessä pitää koko ajan vahtia laminaattia. Laminaatti ei ole eteisen lattian matskua, laittakaa sinne kunnon laatat.[/QUOTE]
Mä kyllä ihmettelen tätä. Miksi sitä pitää vahtia - en minä ole vahtinut lainkaan. Keittiössä myös ja kylpyhuoneen edessä ollut vedellä alttiina. Mitä te oikein lattialla teette, jos sen saatte hajoamaan?

Joo, kyllä minäkin pidän laatasta ja laudasta enemmän kuin nykyisestä laminaatista, mutta eihän se mihinkään kulu tai kärsi. Toisin kuin tuo edellisten asukkaiden laittama laminoitu lista, joka kivasti kuoriutuu...

tyylitietoinen
En ikinä huolisi kotiini laminaattia! Ja saati sitten muovimattoa! Sehän olisi sama, jos kylppärin seinä olisivat jotain muvia eikä laattaa!

Meillä on kaikki lattiat paksuinta parkettia, paitsi eteinen ja keittiö kivilaattaa. Kylppäri ja wc:t keraamisia laattoja.

"Vieras"
Meillä oli ekassa vuokra-asunnossa laminaatit. Olihan ne omasta mielestä hienot, mutta liukkaat ja huonot, naarmuuntui ihan pienestäkin kolauksesta. Eikä todellakaan ollut lemmikillemme sopivat lattiat, karvakuono liukui kuin luistinradalla konsanaan.

Muutettiin, nyk.asunnossa on muovimatot. Ei ole kauniit (suoraan jostain 70 - luvulta), mutta silti paljon paremmat. Kestää kovempaakin kulutusta. On ihanan tuntuiset jalallekin.

nooo
Huonolaatuinen laminaatti on parempi kuin huonolaatuinen muovimatto. Mutta jos laminaatti on huonolaatuista ja muovimatto erittäin korkeatasoista niin ehkä muovimatto voi olla parempaa.

srr
Laminaatteja on niin moneen lähtöön. Parempilaatuiset laminaatit ovat monet todella hyvännäköisiä, kestäviä ja helppohoitoisia, samaa ei voi sanoa esim. halvemmasta parketista. Muovimatot harvoin ovat hyvännäköisiä, vaikka olisivat minkä hintaisia tai miten laadukkaita hyvänsä.

Laminaateista löytyy hienoja, meille tulee makuuhuoneeseen laminaatti. Lautalattiaa haluaisin jonnekin, mutta katsotaan nyt. Ei meillä rahat ihan kaikkeen riitä.

Muovimatot on minusta hirveitä. Sekin, miten ne ei anna periksi kun siirrät vaikka allasi olevaa tuolia... ärsyttävää.

Huono ja vanha muovimatto on aika kauheaa. Uudet ja kalliit on hyviä. Mutta muovimattojen kanssa pitää olla tarkkana, etteivät pilaa ilmaa: vain osa on luokiteltu turvallisiksi allergisille.

Laminaatista ei ole kokemuksia. Mutta edellisessä asunnossa oli parketti keittiössä, ja se oli aika... kauhea.

En tykkää muovimatoista. Niihin jää minun mielestäni herkemmin jälkiä, esim huonekaluista ja niiden siirtelyistä kuin laminaattiin (riippuen kovuusluokasta tietty). Lisäksi olen nähnyt muovimatoissa liiman puskemista läpi.
En tiedä mikä olisi paras, kun puulattiakin on täynnä koiran kynnenjurmuja. Meillä on puulattia yläkerrassa ja edellinen koira sai sinne tosi pahan näköiset skraidut vedettyä.

Mun mielestä laminaatti tekee kodista jotenkin "kovan". En osaa ny selittää mut musta muovimatto on kodikkaampi kuin laminaatti. Lapsikin jos tiputtaa laminaatille lelun nii hirvee kolina. Mä en henk koht kyllä tykkää. Mieluummin laadukas muovimatto.

"tiimarinvihko"
Mun mielestä laminaatti on kaunis ja sillä tavalla käytännöllisempi kuin muovimatto, että esim. meillä muovimatto tuppaa "imeä" itseensä likaa, niin että siihen jää jälki ainakin hyvin pitkäksi aikaa, jos ei pysyvästi. Siinä myös näkyy lika helpommin. Ja on niin käsittämättömän ruma. Jollen vielä maininnut :p

Onneks nyt kun juuri muuttoa tehdään, niin tulevassa kämpässä on vähän kaikkia materiaaleja.. kivilattiaa, parkettia ja laminaattia :)

"vieras"
Meillä on laminaatti, ja kyllähän se nätimpi on kuin muovimatto. Mutta paljon hankalampi hoitaa ja prkl liukas! parkettia en huolis ikinä meidän koira ja lapsiperheeseen, mieluiten nätti muovimatto. Mutta ne perus muovimatot 80-90-luvulta on kaameita!

"Tiina"
Mä en tajua, mikä siinä laminaatissa on hienoa. Kopiseva ja liukas, myös naarmuuntuu. Meillä on muovimatot ja musta ne on paremmat, vaikka ovatkin halvemmat. Johtuukohan mun mielipide siitä, että meillä on koiria ja lapsia? koiran tassun alla yhdessä huoneessa oleva laminaatti on kauheen liukas, ja aina oikein "sutivat" siellä. Myös taaperon jalat lipsuu laminaattilattialla. Mitä etuja laminaatissa on suhteessa muovimattoon?
Laminaatti on paremman näköinen.

"vieras"
Laminaatti on viimeinen vaihtoehto lattioihin, muovipintainen sekin. Hyvä muovimatto ei ole halpa! Muovimatto on mukavampi, ei kolise ja tuntuu lämpimämmältä kuin inhottava laminaatti.
Meillä on puuta ja laattaa.

"qwert"
Meillä on kestävää laminaattia, joka sopii julkisiinkin tiloihin. Niitä on eri kestävyysluokkia ja hassua kun joillakin on käytävässä sellainen joka naarmuuntuu heti (tarkoitettu makkariin jne. huoneisiin missä ei juuri kulutusta) ja sitten haukutaan.
Lattian pitää olla sellainen mikä ei heti naarmuunnu. Lattia on käyttöä varten ei katselemista varten. Lattian pitää kestää mekaanista kulutusta ja vettä. Ne on minimi vaatimukset

vierailija-
En kyllä ymmärrä yhtään, miten joku voi sanoa muovimattoa paremmaksi ja kauniimmaksi ratkaisuksi kuin laminaatti!
Jestas sentään,muovimatot on ihan kamalia!
Mieluiten puulattia, jos ei ole varaa parkettiin niin sitten laminaattia ja kylppäriin laattoja.
Muovimattoa ei minnekkään,koskaan,yäk!
Kamalampi on ainoastaan kokolattiamatto.

Bbierass
Meillä on halpa laminaatti, joka imitoi kallista muovimattoa. Toivoisin oikeasti parketin, joka imitoisi laminaattia. Laminaatti on hienoin, mutta muovimatto komeimman näköinen!

kaikkia kolmea kokeilleena
Mä en edes ymmärrä miksi kukaan haluaisi muuta kuin laminaatin. Edullista laatuun näden, kivan näköistä, erittäin kestävää ja sen saa naurettavan helposti ja nopeasti vaihdettua kun kulahtaa ja eri näköisiä vaihtoehtoja ja tekstuureita on niin paljon. Muovimatto on silmääni niin halvan ja typerän näköistä wt-kamaa, kuten kokolattiamattokin, parketti taas niin haurasta ja ainakin omaan makuun jotenkin kamalan tylsää ja sielutonta, usein suorastaan rumaa. Ei kopise ollenkaan, alla on pehmeää muovia ja muovikalvoa kerrokset meillä ainakin ja korkein kulutusluokka kestää hyvin useamman koiran alla, eikä lipsu kun otimme liukkauden huomioon ostaessa. Lämmöstä en tiedä kun on lattialämmitys joka tapauksessa.

Bbierass
Mä en edes ymmärrä miksi kukaan haluaisi muuta kuin laminaatin. Edullista laatuun näden, kivan näköistä, erittäin kestävää ja sen saa naurettavan helposti ja nopeasti vaihdettua kun kulahtaa ja eri näköisiä vaihtoehtoja ja tekstuureita on niin paljon. Muovimatto on silmääni niin halvan ja typerän näköistä wt-kamaa, kuten kokolattiamattokin, parketti taas niin haurasta ja ainakin omaan makuun jotenkin kamalan tylsää ja sielutonta, usein suorastaan rumaa. Ei kopise ollenkaan, alla on pehmeää muovia ja muovikalvoa kerrokset meillä ainakin ja korkein kulutusluokka kestää hyvin useamman koiran alla, eikä lipsu kun otimme liukkauden huomioon ostaessa. Lämmöstä en tiedä kun on lattialämmitys joka tapauksessa.
Makkariin en muuta laittaisi kuin ylellisen paksun valkoisen kokolattiamaton, joka tietty on aivan wt, mut... No joo.

Yhteistyössä