onko teistä joka vkonloppu, pitää ottaa 2-3 siideriä..niin paljon/ongelma???

  • Viestiketjun aloittaja toivottavasti uusivuosi tulee parempana
  • Ensimmäinen viesti
toivottavasti uusivuosi tulee parempana
siis itsellä nyt ruennu mietityttämään..tuntuu että pakko ottaa joko pe tai la ainakin nuo(n.kerran kuussa pääsen paremmin/enempi ottamaan) ja jos siis kotona max 3 pulloo mutta niistä kiva nousu ja nukuttaa hyvin ;(...esim.viime vkonloppu pe päätin etten ota yhtään;la piti kuitenki ostaa ne 3 ploo.. ja nyt kaks...

nyt vaan ruennu turvotus näkymään.. ja jotenki milessä että pitäs lopettaa...
 
Finttu
Kyllä mäkin otan pari-kolme viikonloppuisin, joskus viikollakin yhden saunajuoman (siis en nyt kun olen raskaana). Mulla se ei ole koskaan humalahakuista, en näe sitä silloin ongelmana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti uusivuosi tulee parempana:
siis itsellä nyt ruennu mietityttämään..tuntuu että pakko ottaa joko pe tai la ainakin nuo(n.kerran kuussa pääsen paremmin/enempi ottamaan) ja jos siis kotona max 3 pulloo mutta niistä kiva nousu ja nukuttaa hyvin ;(...esim.viime vkonloppu pe päätin etten ota yhtään;la piti kuitenki ostaa ne 3 ploo.. ja nyt kaks...

nyt vaan ruennu turvotus näkymään.. ja jotenki milessä että pitäs lopettaa...

no luulisin että on ongelma, jos tuntuu siltä ettet pysty lopettamaan vaikka niin itse tahtoisitkin.

kuuntele itseäsi
:hug:
 
alkoholisti???
sanoppas se nyt tätä "paskaa juo kun limpparii...mulla riitti ennen lasta yks päivä viikossa nyt menee kaks päivää ihan "IHAN KEVYESTI et saa "aivot hunningolle tosin niin että tiedän missä mennään.MUTTA TÄTÄ NYKYÄÄN JUON JA PALJON MIKS?????
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkoholismin alkua kun itsekin sanot, että on PAKKO ottaa. Et siis pysty vastustamaan.
en pysty en.. todella harvoin on yksi vkonlpoou välissä etten ota yhtään... vaikkakin noin vähäistä(??????),enkä tosiaan juo kirkkaita tms,ainoastaan lonkku tai siideri
 
Alkuperäinen kirjoittaja C mom:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mun mielestä ei ole ongelma. Sitten on ongelma, jos rahat loppuu, joku jokapäiväinen asia jää hoitamatta jne. Tietysti jos tunnet että se on liikaa, se on liikaa.
mainitsemissasi esimerkeissä on kyllä jo PAHA ongelma.
No ongelma kun ongelma. Mun mielestä se ei ole ongelma, että joka viikonloppu ottaa muutaman. Sitähän tässä kysyttiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja C mom:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mun mielestä ei ole ongelma. Sitten on ongelma, jos rahat loppuu, joku jokapäiväinen asia jää hoitamatta jne. Tietysti jos tunnet että se on liikaa, se on liikaa.
mainitsemissasi esimerkeissä on kyllä jo PAHA ongelma.
No ongelma kun ongelma. Mun mielestä se ei ole ongelma, että joka viikonloppu ottaa muutaman. Sitähän tässä kysyttiin.
puhuinkin sinun esimerkeistäsi. vastasin ap.lle sitten erikseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja C mom:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja C mom:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mun mielestä ei ole ongelma. Sitten on ongelma, jos rahat loppuu, joku jokapäiväinen asia jää hoitamatta jne. Tietysti jos tunnet että se on liikaa, se on liikaa.
mainitsemissasi esimerkeissä on kyllä jo PAHA ongelma.
No ongelma kun ongelma. Mun mielestä se ei ole ongelma, että joka viikonloppu ottaa muutaman. Sitähän tässä kysyttiin.
puhuinkin sinun esimerkeistäsi. vastasin ap.lle sitten erikseen.
Jaahas. No, anteeksi, en jaksanut ihan niin tarkkaan nyt eritellä. Mutta ongelma kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
No ei tuo määrä ole ongelmallinen todellakaan, mutta se on jos sun on ihan pakko ottaa se joka vkl!
Samaa mieltä oon. Ei toi määrä oo paha vaan se että tuntuu että on pakko ottaa. Sillon on jo rippuvuutta kehittyny.
Huomasin itessäni et join Light Cokista vähän samaan tyyliin, pahan olon poistamiseks, stressin purkamiseks. Mun mielestä ei ole terveellistä juoda jopa 3 litraa Cokista viikossa, mut vielä pahemmalta tuntu kun tajusin että mä juon sitä vähän samalla tyylillä kun alkoholisti alkoholia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
No ei tuo määrä ole ongelmallinen todellakaan, mutta se on jos sun on ihan pakko ottaa se joka vkl!
Samaa mieltä oon. Ei toi määrä oo paha vaan se että tuntuu että on pakko ottaa. Sillon on jo rippuvuutta kehittyny.
Huomasin itessäni et join Light Cokista vähän samaan tyyliin, pahan olon poistamiseks, stressin purkamiseks. Mun mielestä ei ole terveellistä juoda jopa 3 litraa Cokista viikossa, mut vielä pahemmalta tuntu kun tajusin että mä juon sitä vähän samalla tyylillä kun alkoholisti alkoholia.
No kai sitä ihmisellä jotain addiktioita saa olla...?? Vaikka karkki tai pulla tai mainitsemasi cokis? Ei tosta nyt kannata muiden ainakaan huolestua jos joku juo cokista 3l viikossa...

 
Mitä väliä vaikka ottaisi 12-13? Ei kai se mikään ongelma ole! Paitsi jos on "pakko" ottaa. Jos on pakko ottaa edes yksi niin se on ongelma. Minä voi ottaa vaikka joka päivä eikä se ole mikään ongelma. Mutta pakko ei ole.
 
vieras
Mä en nyt ihan ymmärrä edes tota "pakko" ajattelua tossa mittakaavassa. Eikös elämä ole suhteellisen lyhyt. Ajatellaan että sä olet nyt 30v ja sun keskimääräinen ikä on 75 v. Mitä sitten jos 45 seuraavaa vuotta sun on ihan pakko ottaa pe ja la 2-3 siideriä? Ja sä olet onnellinen vaikka sun olis ihan pakko se tehdä. Mun mielestä se on elämää ja siitä nauttimista. Mitä niin tähdellistä voi jäädä tuollaisen pienen määrän takia tekemättä että se haittaisi? Vaikka olisikin pakko, niin sitten se on pakko. Ja kuolet onnellisena.

Siis määrä on niin pieni, etten näe mitään ongelmaa. Taidankin itse olla alkoholisti, sillä usein kuluu viikonloppuisin enemmänkin - ei aina, mutta usein suu napsuu.
 
No en katsois pahaksi ongelmaksi. Tosta vaan saattaa lipsua helposti, yhtäkkiä se on 4 siideriä ja siitä määrä saattaa nousta. Ei kyllä välttämättä, mä olen pitkään jo tykännyt juoa aina viikonloppuisin pari lasia viiniä, se on ihan jees määrä mulle.
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mitä väliä vaikka ottaisi 12-13? Ei kai se mikään ongelma ole! Paitsi jos on "pakko" ottaa. Jos on pakko ottaa edes yksi niin se on ongelma. Minä voi ottaa vaikka joka päivä eikä se ole mikään ongelma. Mutta pakko ei ole.
Tän teorian mukaan mä olen saunaholisti. Mun on normaalitilassa "pakko" saada yks saunajuoma. Tosin en ole vielä alkanut käymään saunassa montaa kertaa päivässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mitä väliä vaikka ottaisi 12-13? Ei kai se mikään ongelma ole! Paitsi jos on "pakko" ottaa. Jos on pakko ottaa edes yksi niin se on ongelma. Minä voi ottaa vaikka joka päivä eikä se ole mikään ongelma. Mutta pakko ei ole.
Tän teorian mukaan mä olen saunaholisti. Mun on normaalitilassa "pakko" saada yks saunajuoma. Tosin en ole vielä alkanut käymään saunassa montaa kertaa päivässä.
No joo..."Pakko" saada yksi on aika olematon koska se on aivan sama kaataako sen yhden silmään vai korvaan. Mutta sitten se ehkä olisi ongelma jos tosiaan alkaisit lämmittämään saunaa monta kertaa päivässä sillä varjolla että voit ottaa yhden.
 

Yhteistyössä