Onko teistä abortti murha sanan varsinaisessa merkityksessä?

  • Viestiketjun aloittaja vieraS
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Anteeksi, mutta sanoin vain mielipiteeni. Jos vamma paljastuisi vasta synnytyssalissa, niin asia olisi tietysti eri ja lasta rakastaisi varmasti niin kuin noita kahtakin. Mutta mä en tietoisesti halua odottaa ja synnyttää vammaista lasta. Olisi liian kova paikka mulle ja miehelle varmasti kanssa.
100% samaa mieltä.
 
g
ei ole murha. ja vastaisin mustana jos nikin omistaisin että on tehty abortti. en ehkä 15 vuotiaana olisi ollut valmis äidiksi. nyt on 2 lasta ja jos tulisin nyt raskaaksi tekisin abortin.
 
sinisiipi
Ei ole murha. Minulle on tehty raskaudenkeskeytys eli abortti, kun saimme tietää ettei lapsi ole terve. Tämä on yksi elämäni kipeimmistä asioista ja jotenkin sana abortti satuttaa, vaikka se on ihan normaali termi ja tarkoittaa samaa kuin raskauden keskeytys. Tätä aihetta on helppo käsitellä ja varsinkin arvostella sellaisten, jotka eivät ole henkilökohtaisesti asian kanssa joutuneet tekemisiin. Ennen ajattelin paljon negatiivisemmin tästä, mutta elämä opetti.
 
ehdottomasti on!!
mutta taaskin ristiriitaisesti ajattelen että abortti on myös eutanasia tietyissä tapauksissa, kuten esim tapauksissa jossa tietää tulevan vauvan olevan koko elämänsä riippuvainen 24/7 muista ihmisistä.
 
vieras
Ei ole murha, etenkään jos abortti on tehty hyvin varhaisessa vaihessa. Jotenkin miellän tietoisuuden hyvin tärkeäksi asiaksi, tosin täysiaikaisella vauvallakaan ei taida sitä vielä olla. Joskushan vastasyntyneen tappo oli sallittua, koska sielu ei vielä asunut näissä ihmisissä. Käsistyksestäni huolimatta en hyväksy vastasyntyneiden surmaamista!
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole murha, etenkään jos abortti on tehty hyvin varhaisessa vaihessa. Jotenkin miellän tietoisuuden hyvin tärkeäksi asiaksi, tosin täysiaikaisella vauvallakaan ei taida sitä vielä olla. Joskushan vastasyntyneen tappo oli sallittua, koska sielu ei vielä asunut näissä ihmisissä. Käsistyksestäni huolimatta en hyväksy vastasyntyneiden surmaamista!
Aijaa, sä tiedät sit vissiin, koska sielu tulee asumaan ihmiseen? :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole murha, etenkään jos abortti on tehty hyvin varhaisessa vaihessa. Jotenkin miellän tietoisuuden hyvin tärkeäksi asiaksi, tosin täysiaikaisella vauvallakaan ei taida sitä vielä olla. Joskushan vastasyntyneen tappo oli sallittua, koska sielu ei vielä asunut näissä ihmisissä. Käsistyksestäni huolimatta en hyväksy vastasyntyneiden surmaamista!
Aijaa, sä tiedät sit vissiin, koska sielu tulee asumaan ihmiseen? :eek:
En usko sieluun samassa mielessä miten sinä uskot. Enkä usko yliluonnolliseen, kuten sinä uskot.
 
ja
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
On murha,ja abortoijat eivät mielestäni ansaitse lapsia
Olen hyvin tyytyväinen, että asia ei ole sinun päätettävissäsi. Eiköhän jokainen meistä tee niin kuin sen hetkisen tiedon varassa on parasta. Voin sanoa, etttä itselleni on tehty viikoilla 6+ ja se oli musta täysin oikea ratkaisu siinä elämäntilanteessa.

Ja noita kuvia jostain Kiinasta on tänne turha linkittää. Suomessa abortit noin myöhäisillä viikoilla eivät edelleenkään ole mahdollisia. Voin kertoa, että siinä abortissa viikoilla 6+ ei todellakaan voinut erottaa yhtään mitään...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KESKENKASVUISTA EI VOI TAPPAA?????:
ONKO ABORTTI HYVÄKSYTTÄVÄMPI MITÄ PIENEMPI IHMISEN ALKU ON HÄH?????!!!!!!!!
järkytyin kyllä kuvasta. Mutta kyllä, mielestäni on jollain lailla hyväksyttävämpää tehdä abortti alussa kuin lopussa. Jos vaikka vertaa näitä kahta täällä esitettyä kuvaa niin kyllä mä ajattelisin tuon vanhempana abortoidun kokevan jo aivan erilailla kipua, ja no ylipäänsä tuntevan jotain. Itse en kuitenkaan tekisi aborttia.
 

Yhteistyössä