Onko teistä 6 kummia ihan liikaa?

  • Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Esikoisella on 5 kummia ja kuopukselle on nyt kystty jo neljää, mutta haluaisin vielä yhden serkkuni kummiksi ja oikeastaan mun pitäisi pyytää hänen vaimoaankin. Joten kuopukselle tulisi 6 kummia. Onko muita keillä on 6 kummia?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22652707]No en nyt tiedä onko liikaa. Itelläni on kuusi kummia, joista kaksi piti aktivisesti yhteyttä kun olin lapsi ja nuoria. Kolmea näin korkeintaan kerran vuodessa.[/QUOTE]

Siis mulla on viisi kummia :D
 
"shihtzu"
Mulla itselläni ja mun sisaruksilla on kaikilla 5 kummia ja tuolla esikoisella on 5 kummia ja haluan siis kuopuksellekin ainakin sen 5 kummia.
Esikoiselle tuli 5 kummia siksi, kun minä halusin sisareni ja yhden kaverini kummiksi ja mies ehdottomasti 3 kaveriaan, niin siitä tuli se viisi ihan heittämällä.
 
v
Meillä molemmilla 5 kummia. Haluttiin kaikki tärkeät/läheiset ihmiset lasten kummeiksi, joten päädyttiin tuohon lukuun. Tiedän tapauksia, joissa enemmänkin kummeja. Joten jos se teistä tuntuu hyvältä, niin siitä vaan. Jos on vaikka kaksi kummia, jotka eivät sitten myöhemmin jaksakaan pitää yhteyttä, niin oishan sitten ainakin muita jäljellä jos ois enemmän. =)
 
"shihtzu"
Mä haluan tietää muuten miksi kummien paljoutta pidetään rahastuksena, kun itse en kyllä ole koskaan kummeilta mitään rahaa saanut saati mitään isoja lahjoja, pieniä muistamisia kyllä. Enkä todellakaan odota mitään suuria lahjoja noiden lasten kummeilta.
 
"pii"
Kiva kun sulla on tuollainen tilanne että voit pohtia kummien runsaudenpulaa. Meillä on oikeasti vakavasti mietittävä kakkoselle kummeja, kun monet muutan mahdolliset kummiehdokkaat ei kuulu kirkkoon tai sit kuuluu johonki muuhun kuin luterilaiseen kirkkoon.
 
ei ole liikaa, mun lapsella useampi kummi, ja vain siksi, että halusin liittää meille rakkaat ihmiset myös lapseeni kummiuden kautta, jokainen heistä oli kovin iloinen kummiudesta ja jokaiselle olen sanonut, että emme tarvitse lahjoja vaan ihan heitä ihmisinä, ja tosi hyvin on toiminut, muistavat lasta muutenkin kuin lahjoilla ja kaikki lahjat joita ovat antaneet ovat olleet melko pieniä juttuja... ei edes tullut mikään rahastus mieleen kun kummikaartia keräsimme...jokainen tavallaan. :)
 
Miksi noin monta?

Tulee mieleen rahastus vain. Meillä olisi vain yksi mutta kun piti olla kaksi.
En nyt rahastuksenakan heti näkisi. Jos vertaa tilanteita joissa kummeina on kolme sukulaista/ystävää tai nämä samaiset sukulaiset/ystävät puolisoineen eli se kuusi kummia. Mahtaako se että puolisotkin on kummeina tuoda merkittävästi lisälahjoja lapselle?

Meillä on miehen kanssa yksi yhteinen kummilapsi ja yhteensä kolme "aiempaa" kummilasta eikä ole koskaan tullut mieleen että tälle yhteiselle tulisi ostaa enemmän/kalliimpia lahjoja.
 
wedwfwefw
Alkuperäinen kirjoittaja roosanäiti;22652813:
ei ole liikaa, mun lapsella useampi kummi, ja vain siksi, että halusin liittää meille rakkaat ihmiset myös lapseeni kummiuden kautta, jokainen heistä oli kovin iloinen kummiudesta ja jokaiselle olen sanonut, että emme tarvitse lahjoja vaan ihan heitä ihmisinä, ja tosi hyvin on toiminut, muistavat lasta muutenkin kuin lahjoilla ja kaikki lahjat joita ovat antaneet ovat olleet melko pieniä juttuja... ei edes tullut mikään rahastus mieleen kun kummikaartia keräsimme...jokainen tavallaan. :)
Peesi tähän, olisi voinut olla mun teksti. Meiän pojalla on juuri se 6 kummia ja tässä juuri ne syyt :)
 

Yhteistyössä