Onko teistä ihan normaalia? Anoppi ja appi käyneet meillä kylässä kerran vuoden aikana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miniä

Vieras
Ok, asumme lähemmäs sadan kilometrin päässä, mutta kyllä minun vanhempani käyvät vähintään kerran kuukaudessa meillä. Tuntuu kieltämättä kurjalta ja kummalta, että miehen vanhemmat puolestaan eivät tunnu olevan lainkaan kiinnostuneita meistä ja elämästämme.

Toki välittämistään voi näyttää muullakin tavoin kuin kyläilemällä, ymmärrän että ei kaikilla ole aikaa - vaikka kyllä sitä aikaa saa järjestettyä ja kaiken lisäksi appivanhemmilla on kyllä aikaa tehdä kaikenlaista muuta (ei töitä siis).

Ehkä olen turhasta pahoillani, mutta kyllä tää vetää mielen matalaksi. :(

Paska tilanne toi on :hug:
Meillä appivanhemmat asuvat 25km päässä ja eivät tule juurikaan kylään...tosin eivät tulleet silloinkaan kun välimatkaa oli 4km. Syynä tähän meidän tapauksessamme on se, että anoppi tulisi mieluusti lapsenlapsiaan tapaamaan mutta appi taas haluaa näin kesäaikaan mennä ja ajella prätkällä heti kun töistä pääsee tai viikonloppuna herää. Muutoin toki appiukolla voi olla syynä se, että olut maistuu myös niin hyvälle ettei sitten ole ajokunnossa ellei ole juurikin prätkäilykausi. Niin ja miksei voi tulla sillä prätkällä meille...hyvä kysymys :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka usein te sitten käytte appivanhempien luona kyläilemässä? Oletteko kuitenkin tervetulleita sinne?

Meillä ainakin niin ollaan tervetulleita milloin tahansa kummankin vanhempien luokse ja aika usein heillä käydäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka usein te sitten käytte appivanhempien luona kyläilemässä? Oletteko kuitenkin tervetulleita sinne?

Joo tervetulleita olemme, ja käymme heillä pari kertaa kuukaudessa.
Olisi mukavaa, kun olisi välillä toisinkin päin. Tosin hieman etäiset välit meillä on miehen vanhempiin.

Mun appivanhemmat asuvat vajaan 250 km päässä, käyvät noin 1-2 kertaa vuodessa. Saattaisivat käydä useamminkin, jos oikein pyytelisimme. Eli tuli mieleen, että kutsutteko heitä oikein kutsumalla käymään? Jos heidän kulttuuriinsa ei kuulu tulla käymään ilman että kunnolla kutsutaan?

Alkuperäinen kirjoittaja tuli mieleen:
Mun appivanhemmat asuvat vajaan 250 km päässä, käyvät noin 1-2 kertaa vuodessa. Saattaisivat käydä useamminkin, jos oikein pyytelisimme. Eli tuli mieleen, että kutsutteko heitä oikein kutsumalla käymään? Jos heidän kulttuuriinsa ei kuulu tulla käymään ilman että kunnolla kutsutaan?

Meidän kohdalla tämä tarkoittais sitä, että sanottu sana ei merkitse todellista kutsua vaan pitäis laittaa ihan korttina toi kutsu jos haluttais vielä selvemmin heidät meille kutsua.
Eli eipä tässä kait oo enää muuta kuin kutsukortteja tekemään :laugh: :laugh:

Meillä sama mun vanhempien kanssa. Asuvat 50 km päässä ja käyvät tasan kaks kertaa vuodes. Lasten synttäreil ja sillonki aina kauhee kiire takas kotiin. Ärsyttää niin paljon! Toiset isovanhemmat asuvat sit 700 km päässä ja käyvät silti useemmin...

No jos te ramppaatte siellä kahdesti kuussa, kai se riittää? Käykää harvemmin, niin ehkä saatte heidät kylään. Mun mielestä toi on kyllä ihan ideaalitahti anopin käydä kylässä :) Mulle kertakin vuodessa anopin kyläilyä on hyytävän usein..

meillä eivät ole käyneet koko vajaan 3v aikana mitä yhdessä miehen kans asuttu..pari vkl sitten MEINASIVAT tulla mutta esteeksi tuli toinen meno..se siitä sitten. ite käydään siellä kuitenkin kerran kuukauteen..
saa nähä tulevatko sittenkään kun kohta vauva syntyy..
ja välimatkaa n.40km

Ei ole käynyt appiukko eika -akka kertaakaan. Appiukko on huono lähtemään mihinkään kylään, asuttiin sitten lähempänä tai kaukana. Appiakka ei suostu saman katon alle kanssani ja katkaisi välit poikaansa kun kuuli että ostimme yhdessä talon. Ei tosin ole heitä ikäväkään. Lapsilla on onneksi kunnon isovanhemmat minun puoleltani.

Meillä ei käy järin usein ei appivanhemmat eikä omat vanhemmat, eikä liioin sisaruksetkaan. Eli meille ainakin harvoin kyläileminen on tavallista. Välimatkat 15 -100 km. Yhtä siskoani en ole edes nähnyt kahteen vuoteen

Siis käytte anopilla kaksi kertaa kuussa, omat vanhempasi käyvät teillä kerran kuussa (ja mahdollisesti te heillä siihen päälle?)...kuinka paljon niiden vanhempien kanssa pitää viettää aikaa? Ettekö kaipaa ihan perheenkeskeistä aikaa välillä? Ehkä ne appi ja anoppi haluaa joskus myös ihan omaa aikaa, jos kerran jo pari kertaa kuussa siellä ravaatte (n. joka toinen viikko?) - ei se sitä tarkoita etteivätkö olisi kiinnostuneita teistä tai lapsistanne.

Yhteistyössä