onko teille tullu soittoa täältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mut kun luin tuon linkin niin hirvittämään alkoi.puh nro mistä soitti on kännykkänro ja salainen. Tarvitseeko mun maksaa niitä pikavippilaskuja kun tekee poliisille niistä rikosilmoituksen. Kiva mä en sellaisia summia tosta vaan pysty edes maksamaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja s:
no nyt rupes hirvittämään. Täytyypä maanantaina soittaa suomen energialle ja kysyä onkos mulle kaupattu täältä sopimusta. Kun se mies mun mielestä eka sanoi suomen sähkö mut en ollu varma kuulinko oikein ja sit toisella kertaa sanoi suomen energia. Vesisähköstä puhui...1.kk ilmaiseksi , muutama prosentti halvempi sähkö. Kysyi et teillä on ilmeisesti tämä xxx firman käyttösähkö. Pieni paikallisyhtiö täällä. Ettehän ole aikaisemmin ottanut meiltä sähköä. Jne.

kuinkas kauan aikaa tuosta on kulunut kun soitti ja teki tarjouksen.

meille soitti viime kuussa. Kyllähän sieltä pitää virallinen paperikin kotiin tulla vahvistuksena siirtämisestä. Mut ehkä soittaisin k.o firmaan ja vaikka kysyisin et koska paperi tulee, sillähän se selviää et onko oika firma kyseessä ja ollaanko oikealla asialla. Ei ole kovin hyvää mainosta firmalle kun joutuu nyt epäilemään jos sitten onkin ihan asiallinen.
kysyikö muuten henkilötunnuksen loppuosan vai kokonaan kaikki, kun ei kait loppuosalla pelkästään kukaan mitään pysty tekemään???? muistaakseni kysyi vain loppuosaa...

huoh. Sanoi et 2vk aikaa perua ja paperit tulee 3vk päästä. Ja kyllä kysyi ihan koko henkilötunnuksen. Netistä selailin juttuja tosta firmasta. Aika huonoa palautetta oli. Kyllä nyt tympii.yritän soittaa sinne firmaan ja jos siellä ei myönnetä mitään niin huonommalla tuurilla olen tullut pikavippihuijarin uhriksi. Onko tietoa pitääkö itse maksaa huijarin mun tiedoilla hankkimat pikavipit jos kuitenkin teen heti rikosilmoituksen jos alkaa sellaisia laskuja tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
huoh. Sanoi et 2vk aikaa perua ja paperit tulee 3vk päästä. Ja kyllä kysyi ihan koko henkilötunnuksen. Netistä selailin juttuja tosta firmasta. Aika huonoa palautetta oli. Kyllä nyt tympii.yritän soittaa sinne firmaan ja jos siellä ei myönnetä mitään niin huonommalla tuurilla olen tullut pikavippihuijarin uhriksi. Onko tietoa pitääkö itse maksaa huijarin mun tiedoilla hankkimat pikavipit jos kuitenkin teen heti rikosilmoituksen jos alkaa sellaisia laskuja tulla.

jos niin huonosti kävis että olikin huijari, niin eiköhän poliisi selvitä sitten asiat. Kumma kun oli kymenlaaksossa jossa varoitettiin, siellä vissiin sitte tullu ilmi tapauksia....

itse en asu siellä päinkään. Kirjoitin nyt sen numeron puhelimesta talteen. Juu ei niitä huijarin laskuja tarvi itse maksaa mut kyl tässä taas tuli opetus. Maanantaina tavoittelemaan suomen energiaa ja perumaan kaupat, jos se soitto oli oikeasti sieltä.

kävin suomen energiayhtiön sivulla ja ainakin teksti siellä vaikutti samalta kuin mitä puhelimessa sanoi. Sivulla luki että kysytään henkilötunnus. Kyllä heillä on varmaan tiedossa kuka sinulle soittanut ja pidä se numero tallessa.
löytyykö sitä numeroa esim eniron haulla? Meillä kun ei sitä numeroa enää puhelimessa ole tallessa.

Yhteistyössä