Onko teille tärkeää miten lapsenne on puettu?

• Viestiketjun aloittaja Galluppia
  • Ensimmäinen viesti
Galluppia
Kysyn tätä, kun itselle on suht tärkeää että lapsi on ns. fiksun näköisissä vaatteissa eli eri osat mätsäävät, vaatteet ovat oikean kokoisia jnejne.

Kaveri (ihana ihminen, en ole haukkumassa) taas myöntää ihan avoimesti, että on värisokea eikä ymmärrä mitään vaatteiden päälle. Lapset ovatkin yleensä aika hauskasti puettuja eli eri osat eivät todellakaan mätsää, värit ovat mitä sattuu ja saattaa joku vaate olla pieni ja joku aivan liian suuri.

Miten teillä? Kuinka tärkeänä te pidätte lasten pukeutumista? Haittaako jos paita ja housut ovat aivan eria paria tms ja onko tärkeää vaan että ovat puhtaat?

Nalletar
On mulle tärkeää minkälaisissa vaatteissa lapset kulkee. Kulahtanut, nukkanen tai likanen ei saa ihmisten ilmoilla olla. Kyllä mä vähän koitan värejäkin katsoa. Mitään viimesen päälle muotivaatteita lapsilla ei ole, mutta suht siisteissä vaatteissa kulkee.

ap
Eli suurimmalle osalle on vaan tärkeää, että ovat puhtaat. Ulkonäöllä ei ole niin väliä.
Jännää kun itse on siitä ulkonäöstä niin tarkka (en ole mitenkään pinnallinen ihminen, mutta lapset tykkään pukea kauniisti)

Kyllä mä koitan katsoa että on siististi päällä ja vaatteet on myös kunnolla puettu ja sopivat.
Mutta mun ja lasten maku eroaa aika lailla ja ne tykkää jostain syystä leuhottaa takki auki ja pipo takaraivolla :snotty:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Kyllä mä koitan katsoa että on siististi päällä ja vaatteet on myös kunnolla puettu ja sopivat.
Mutta mun ja lasten maku eroaa aika lailla ja ne tykkää jostain syystä leuhottaa takki auki ja pipo takaraivolla :snotty:
Teinejä tai esiteinejä?

vieras
Kyllä vähän katon värejä, että eivät keskenään riitele. Enkä laita lapselle yhtä aikaa söpöjä pinkkejä plyysihousuja ja autopaitaa, vaan valkkaan niiden pinkkien pöksyjen kanssa jotkut teemaan sopivammat, samoin kuin autopaidan kanssa housut samaa kaliiperia. Toisaalta, joskus kyllä pistän ihan kiusallani lapselle semmoiset vaatteet, että ei heti ekalla vilasulla voi päätellä, kumpaa sukupuolta se on.

puhtaat, ehjät, sopivat eikä saa olla nukkaantuneet tai muuten nuhjuisen näköiset... sit ku nuo täyttyy ni katon kyl et värit sopii yhteen ellei sit oo hirmu kiire siin vaatteiden vaihdos... meil tätä viel välillä on jos vaippa on falskannu ja pitäs just mennä ovesta ulos. onneks kuiteski näin käy tosi harvoin...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hekla:
välillä kuulemma liiankin tarkka :kieh:
Minun mieheni kommentoi, että tykkää siitä, että lapset on puettu kauniisti. Kuulemma aina häpesi omassa lapsuudessa, kun ei saanut mitään muodikasta ja hienoa. Vaatteet eivät kuulemma istuneet eikä värilläkään ollut hänen äidilleen väliä. Taitaa olla aika outo mies minulla ; )

ei ollenkaan tärkeää, pienintä nyt tulee vielä puettua sillee suht yhteensopiviin vaatteisiin mut joskus kun hakee itse vaatteet ni sit on sekaisenkukikkaanruudullisenviirulliset vaatteet usein sillä on päällä..isommat sit pukee mitä tahtoo..

esim tänään nuorimmalla oli kirkkaanvihreä paita missä on valkoisia pilkkuja, sit keltaiset housut jossa punaisia ja liloja kukkasia, ja tummansiniset sukkikset :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Teinejä tai esiteinejä?
6v ja vajaa 4v :D
Esim. kumpparit käy paremmin kun niissä on pääkalloja kuin esim. varsikengät. Tajuan autossa että ipanat on toteuttaneet itseään.
Tai että jostain pengottu iiiiiihana pinkki kesähattu sopii vielä 6v:näkin.
Ja kyllä, mä katon aina päällisin puolin ennen ovesta lähtöä mutta matka autolle on ilmeisesti hyvin pitkä.

ap
Teinejä tai esiteinejä?
Esim. kumpparit käy paremmin kun niissä on pääkalloja kuin esim. varsikengät. Tajuan autossa että ipanat on toteuttaneet itseään.
Ja kyllä, mä katon aina päällisin puolin ennen ovesta lähtöä mutta matka autolle on ilmeisesti hyvin pitkä.
Hauskaa. Otan osaa tulevia murrosikävuosia ajatellen ; )

Teinejä tai esiteinejä?
Hauskaa. Otan osaa tulevia murrosikävuosia ajatellen ; )
Hirveää. Mä olen tarkka vaatteista mutta ilmeisesti niin on myös lapseni :xmas:

Yhteistyössä