onko teillä telkkari aina päällä?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
onkohan siitä jotain haittaa vauvalle? minulla tuollainen 6kk ikäinen ja yleensä aina päivisin telkkari on päällä, muuten aika käy tosi pitkäksi kotona..
Tietenkin sitten kun poitsu kasvaa täytyy kiinnittää huomiota mitä sieltä tulee..vaikka eihän sitä varmaan puolenvuoden päästä paljon jouda katselemaankaan..

Minä vaan huutelen
Ei aina, mutta tooosi paljon kuitenkin. Poitsu ei sitä juurikaan kattele, lähinnä on omaksi seuraksi päivisin päällä ja illalla on vaan jääny lastenohjelmien jälkeen (joista niistäkin poika kattoo lähinna alkumusiikit :) )

suurperheellinen
Ei ole,viime myrsky puhalsi antennin katolta 6kk sitten eikä kukaan oo viittiny kiivetä laittaa sitä takasin..lapset kattoo ehkä korkeintaan 1 h päivässä lasten filmejä.

Ei ole. 3-vuotias tyttö katsoo aamupalan jälkeen n. puoli tuntia telkkaria ja joskus illalla pikku kakkosen jos satutaan olemaan kotona. Illalla me sitten miehen kanssa vahdataan toosaa kun lapset on saatu nukkumaan...

Meillä oli ennen tv auki taustalla koko ajan. Jokin aika sitten havahduin siihen asiaan ja enää ei ole. Mitä sitä suotta päällä pitämään jos ei katso.

Muoks. Mie itse katon viikossa muutaman "ysin sarjan" ja mies samaten. 2v poika ei moisesta laitteesta juuri piittaa vielä.

joo
meillä on se huono tapa että telkku on aina auki katotaan sitä tai ei. eikä ole edes kun tuo 3kk vauva meidän aikusten lisäksi. aamusta jo aukastaan kun herätään ja nukkumaanmenoon asti kovemmalla tai hiljemmalla mökää taustalla.

eliisa
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan huutelen:
Ei aina, mutta tooosi paljon kuitenkin. Poitsu ei sitä juurikaan kattele, lähinnä on omaksi seuraksi päivisin päällä ja illalla on vaan jääny lastenohjelmien jälkeen (joista niistäkin poika kattoo lähinna alkumusiikit :) )
peesaan... Meillä isompi lapsi jo 3v ja kun tv ollut aina päällä niin hän ei ole koskaan nauliutunut siihen. Eli hän on tottunut että sitä ei tarvii katsoa, vaan se on vain taustaääni. Ja menee katsomaan sitä oikein istuen vain jos tulee piirrettyjä (pikkukakkosesta). Muuten ei hirvesti kiinnostu.

Kun taas ne tuttavien perheet jotka on varjelleet lastensa silmiä tv:ltä, ja pitäneet tv:tä kiinni vauva aikana, joutuvat isomman lapsen kanssa vaikeuksiin, kun ne lapset on tottunu siihen että aina kun tv on auki sitä PITÄÄ katsoa, eivätkä osaa kävellä siitä ohi tai leikkiä vieressä vaikka aikuinen katsoisi jotain omaa ohjelmaansa.

Musta telkkarin pitäminen päällä, vaikka sitä ei katsota, on tosi raivostuttava tapa. Monissa tuttavaperheissä näin, ja vangitseehan telkkari katseen, vaikka sieltä ei mitään kunnollista tulisikaan.

Nykyään sorrun silti pitämään välillä töllöä auki, vaikak sitä ei katsota. Ja ihan sen takia, että taapero pysyisi pois jaloista edes hetkellisesti esim. ruoanlaiton aikana.

Yhteistyössä