Onko teillä synnytykset ollu toistensa kanssa samankaltaisia?

• Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
mietin
Mulla takana kaksi synnytystä. Kumpiki alkanu vesien menolla rv39 ja samantien vesien menon jälkeen alkanu säännölliset supistukset. Vieläpä viikonpäiväkin oli kummallakin kerralla sama :D

Nyt edessä kohta kolmas synnytys ja pohdin vaan sitä että miten todennäköistä on, että sekin alkaa vesien menolla, vai onko tuo kahden ekan kohdalla pelkkää sattumaa?

liisa lapamato
Molemmat käynnistetty yliaikaisina, toisen synnytys lähti nopeammin käyntiin. Melko sama aika ollut ja molemmissa avautunut n.tunnissa n.7cm. Ponnistusvaiheet ihan erilaiset.
Jotain samaa ja jotain erilaista :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Molemmat alkoi supistuksilla, ja molemmissa piti antaa oksitosiinia.

Molemmat vauvat syntyi kello 2-3 välillä yöllä :). Esikoinen 02:13 ja kuopus 02:45.
Mulla lapset taas on syntyny iltapäivällä/alkuillasta, toinen 14.36 ja toinen 18.37. Eli ei oo tarvinnu ähkiä yötä myöten :D

3x vai 4 x- äiti
1- kiireellinen sectio, ja ongelmia enemmän kuin paljon..
2- vesien menolla helposti, eppari.
3- yliaikasena käynnistetään seuraavana päivänä mutta silloin olin jo sairaalassa,3vrk supistuksia ja lähellä ettei taas leikattu lapsi syntyy kätilön repimänä alakautta sinisenä mutta hengissä :)
4- odotan jajännitän.....

Mun 5 synnytystä on alkaneet supistuksilla ja meillä kaikki lapset on syntyneet päivällä.Ensimmäinen synty 14.50,toinen synty 16.50,kolmas synty 15.40,neljäs synty 12.29 ja viides 14.32..kaikki on ollut ekaa lukuunottamatta nopeita,mutta helppoja jokainen synnytys on kyllä ollut.

No tavallaan joo, mutta ei kuitenkaan. Molemmat synnytykset käynnistyny supistuksilla. Eka synnytys ei ollu oikeestaan hirveän kivulias, kipeää toki teki, mutta selvisin yhdellä kohdunkaulapuudutteella. Viimenen kolme senttiä aukes rytinällä, yhdellä kestopitkällä supparilla.
Toinen oli taas aivan helvetillisen kipee, viimonen kolme senttiä aukes jälleen erittäin nopeesti.

Yhteistyössä