Onko teillä "rokotusarpia", minkä ikäisiä olette? (Tuli vaan kaikkea pohdintaa mieleen rokotuskeskusteluista!)

• Viestiketjun aloittaja pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti
pohdiskelija
Mulla ei ole mitään jälkiä rokotuksista... paitsi kantapäässä on sellainen samanlainen jälki kuin esim. mun äidillä reiden sivulla ja mun miehellä käsivarressa.

Miks mulla ei oo? Onko mua rokotettu ollenkaan?!! No kyllä ne rokotetiedot löytyy neuvolakortista ja rokotuskortista, et rokotteet on saatu, mut miks mulla ei oo jälkiä niistä? Ei mun ikätovereillakaan kyllä kai oo... vai onkohan.

Oon syntyny 1979 ja saanu kaikki piikit. Onko ne sitten saanu jonku "reaktion" siitä piikistä joilla on se jälki? Häh, valaiskaa mua!?

pohdiskelija
Huh, muitakin arvettomia siis löytyy! Tunsin itseni hetken jo aivan ulkopuoliseksi... :D Mutta kun aloin asiaa huvikseni googlettelemaan, niin jossain väitetään et kuoppa on merkki rokotuksen onnistumisesta... meillä kuopattomillako ei sitten olekaan onnistunut, ollaanko me käytännössä sitten rokottamattomia? Ja miksi meille ei sitten ole tehty jotain testiä, et onko onnistunut vai ei...

"hmm"
iso calmettekuoppa on reidessä. jostain luin joskus että kuoppa olisi merkki onnistuneesta rokotuksesta, ja arvettomille tehtiin lisäksi joku testi että onnistuiko se rokote sitten...

pohdiskelija
[QUOTE="hmm";29496677]iso calmettekuoppa on reidessä. jostain luin joskus että kuoppa olisi merkki onnistuneesta rokotuksesta, ja arvettomille tehtiin lisäksi joku testi että onnistuiko se rokote sitten...[/QUOTE]

Näin minäkin luin ja ei olis pitänyt lukea, koska nyt tuli kauhee ahdistus että mitä jos mulla ei olekaan suojaa tuota tubia vastaan! :(

Professional Griefer
Mulla on ne kaikki lapsena saatavat rokotteet, mutta niistä ei oo arpia. Yhdestä AB-hepatiittirokotteesta jäi pari vuotta sitten arpi olkavarteen. 91 syntynyt.

Nyt mä tajusin vasta, miksi monella kaverilla on lonkassa kuoppa :D

pohdiskelija
Mulla on ne kaikki lapsena saatavat rokotteet, mutta niistä ei oo arpia. Yhdestä AB-hepatiittirokotteesta jäi pari vuotta sitten arpi olkavarteen. 91 syntynyt.

Nyt mä tajusin vasta, miksi monella kaverilla on lonkassa kuoppa :D
Ihanaa, yksi arveton lisää. :D Mullakin on kyllä mustaa valkoisella, että kaikki rokotukset olen saanut, mut nyt arven puuttuminen sai mut mietinnän alaiseksi. Tosin, eihän se taida koko ikää suojata se tubi-rokotus? Jostain muistan lukeneeni, et sen kesto on 15-20 vuotta??

Professional Griefer
Ihanaa, yksi arveton lisää. :D Mullakin on kyllä mustaa valkoisella, että kaikki rokotukset olen saanut, mut nyt arven puuttuminen sai mut mietinnän alaiseksi. Tosin, eihän se taida koko ikää suojata se tubi-rokotus? Jostain muistan lukeneeni, et sen kesto on 15-20 vuotta??
No en mä ainakaan oo huolissani, ettei mulla olis suojaa kun mulla ei ole arpea.
Voisin itsekin kysyä seuraavaksi terveydenhoitajalta rokotusjutuistani ja pitäiskö jotain niitä tärkeimpiä uusia.

Yhteistyössä