Onko teillä premium luokan auto?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä on 2 saabia :) 9-3 ihan viimesiä malleja ennen valmistuksen loppumista. 2.8 litran moottorilla, siinä moni ns urheiluauton omistaja hämmästyy kun tuolla kiskasee kunnon kiihdytyksen, on myös nelivetoinen. Tykkään kamalasti :love:

Kesä/harrasteautona meillä on museorekisterissä oleva saab 96 eli kajakkikaksikko (y) Se on ihana ja pitää hauskaa ääntä kun siinä on v4 moottori. Lapset haluis aina vaan, että ajettas sillä, mut lapsemme onkin tosi outoja :unsure:

Lasketaanko saab premiumiksi?
 
Koira kusi meijän volvon takapenkille, ei olla saatu hajua pois millään. Volvomme haisee siten kuselle :mad:
No voi, oliko joku pölyuiskan näköinen koira, vai oikea koira?

Tuttu kehui ostaneensa autoliikkeestä jotain kemikaalia hajuongelmiin, ja toimi erinomaisesti. Käyhän kyselemässä liikkeistä, enempää en aiheesta tiedä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Tunnustan, eihän Rangen hankkimisessa järkeä ollut, hirveet päästöverot. Mutta kun se meni firman nimiin ja alvit pois... ok (y) Se on vähän kuin mainos, että hei, meidän firmalla menee hyvin (vaikka ei mene)

Jos omalla rahalla, sen hinta oli yli 100 000 ekee, niin ei helvetissä, ei se sen arvonen ole.

Omalla rahalla ostasin Dacia Dusterin 4 vedolla, koska tarviin korkaa ja nelivetosta. Mua ei nolottas ajaa Dacialla. Nyt niissä on se uusi moottorikin. Se harmittaa, että niitä ei taida saada automaatteina :(
Oikeesti Dusse on loistava valinta. Hyvä maavara, turvallinen liukkailla vajaavetoisiin nähden, lämmin talvella, tyylikäs, oikee maasturi 4vetolukituksineen, halvalla lisävarusteet jne

minuaki harmitti automaatin puuttuminen.

Enää en aikuisena tarvitse jatkeita. Kun luovuin Premium superistani, enkä päivittänyt uuteen sitä, niin nyt on kivasti 80.000 €geä ylimääräistä hyviin harrastuksiini :sneaky::D

Suosittelen merkin halveeraajia miettimään varsinkin tuota puolta.
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
vierailija
Vilpitön kysymys. Jos pakkasta on 10 tai vaikkapa 20 °C, niin kuinka pitkän matkan ajat ja miten hyvin lämpiää sisätilat?
Kyllähän se range on aika olematon talvella. Eka talvi tälle autolle joten 20 asteen pakkasia ei oo ollu. Kesällä pääsee ees taas ja talvella toisen suunnan. (-15 asteessa).Töissä lataan nyt sitten toisen suunnan. Laitan sisätilan lämmitykseen tai viilennykseen kun olen lähdössä. Niin lämpimäksihän sen saa kun haluaa. Rattilämmitys on kiva. Ei tämä pitkän matkan autoilijalle ole kovin hyvä sijoitus.
 
vierailija
Kyllähän se range on aika olematon talvella. Eka talvi tälle autolle joten 20 asteen pakkasia ei oo ollu. Kesällä pääsee ees taas ja talvella toisen suunnan. (-15 asteessa).Töissä lataan nyt sitten toisen suunnan. Laitan sisätilan lämmitykseen tai viilennykseen kun olen lähdössä. Niin lämpimäksihän sen saa kun haluaa. Rattilämmitys on kiva. Ei tämä pitkän matkan autoilijalle ole kovin hyvä sijoitus.
Hirvittäisi oman auton omistajana tuollaiste 100% sähköisten arvon aleneminen. Onko totta, mutta Teslat on tainneet puolittua aika nopsaan? Kuulopuheita siis.
 
Kyllähän se range on aika olematon talvella. Eka talvi tälle autolle joten 20 asteen pakkasia ei oo ollu. Kesällä pääsee ees taas ja talvella toisen suunnan. (-15 asteessa).Töissä lataan nyt sitten toisen suunnan. Laitan sisätilan lämmitykseen tai viilennykseen kun olen lähdössä. Niin lämpimäksihän sen saa kun haluaa. Rattilämmitys on kiva. Ei tämä pitkän matkan autoilijalle ole kovin hyvä sijoitus.
Montko km on se yksi suunta?
 
vierailija
eiköhän jokaisessa autossa arvon aleminen tapahdu suhteessa ihan yhtä paljon.
Itse tuotatettiin tuo Ruotsista 0% korolla puoli vuotta sitten. Vielä tänä päivänäkin samaisesta autosta vähemmillä varusteilla pyydetään 3-4 t enemmän kuin mitä me maksettiin.
 
eiköhän jokaisessa autossa arvon aleminen tapahdu suhteessa ihan yhtä paljon.
Niinkö meinaat? :whistle:

Parhaat palat alla :D

Näin köyhdyt 3 vuodessa 80 000 € – Osta Tesla ja koeta vaihtaa se uuteen

Pirkanmaalainen Mika Nurminen osti kesällä 2016 uuden Tesla Model S 90 Dual Motor -sähköauton. Hintaa autolle tuli lisävarusteineen yhteensä 132 065 euroa. Ostohinnan lisäksi autoon hankittiin erikseen talvirenkaat, jotka maksoivat noin 3000 euroa.

Tämän vuoden maaliskuussa Nurminen oli vaihtamassa 52 000 kilometriä ajettua autoaan uuteen vastaavaan Teslaan. Tarjouksen saamisen jälkeen mieli kuitenkin muuttui: alle kolme vuotta vanhasta Model S:stä olisi hyvitetty vain 52700 euroa.

Teslan ostohinnasta katosi 60 prosenttia, noin 80 000 euroa. Kauppalehti on nähnyt Nurmisen Teslan ostolaskun ja Tesla-liikkeestä maaliskuun lopussa annetun vaihtotarjouksen.



”Koitin saada selitystä heikolle hinnalle, mutta en saanut minkäänlaista järkevää perustelua. Ainoastaan todettiin, että hinnat annetaan jostain maailmalta ja se on se mikä on, eikä sille Suomessa voida sen kummempia”, kertoo Nurminen.

Nurminen ei vaihtanut autoaan uuteen Teslaan.

”Tuskin vaihtavat muutkaan asiakkaat, jos tarjoukset ovat tätä tasoa. Miksi joku maksaisi autosta, jolle itse Teslakaan ei anna arvoa vähän käytettynä? Hyvän auton tunnistaa hyvästä jälleenmyyntiarvosta”, sanoo Nurminen.



”Autohan on ihan ok, ei se täydellinen ole, mutta eivät ole mitkään muutkaan autot. Muuten vaihtaisin uuteen Teslaan, mutta en tuolla tarjouksella. Ilmeisesti Teslalla ovat päättäneet, että ajavat vanha asiakkaat kilpailijalle.”



https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/nain-koyhdyt-3-vuodessa-80-000-osta-tesla-ja-koeta-vaihtaa-se-uuteen/42c1754f-9a2c-3992-864d-0555b60292cd
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Skodalla ajelen, 10v vanha octavia, diesel ja automaatti. Onkohan premium vai meneekö jo senior luokkaan :( No ei, hyvin on toiminut jo 250 000km vaikka kaikki sano, että ne dsg automatic vaihteet hajoaa varmasti. No, ei ole ainakaan vielä hajonnut! (y) Mukava auto ajella, sellanen lupsakka kulkija.
 
vierailija
Skodalla ajelen, 10v vanha octavia, diesel ja automaatti. Onkohan premium vai meneekö jo senior luokkaan :( No ei, hyvin on toiminut jo 250 000km vaikka kaikki sano, että ne dsg automatic vaihteet hajoaa varmasti. No, ei ole ainakaan vielä hajonnut! (y) Mukava auto ajella, sellanen lupsakka kulkija.
VAG-konsernin tuotteista vain Audi on premiumia. Ikivanha skodillac on ihan karvalakkimalli.
 
vierailija
Meillä on 2 saabia :) 9-3 ihan viimesiä malleja ennen valmistuksen loppumista. 2.8 litran moottorilla, siinä moni ns urheiluauton omistaja hämmästyy kun tuolla kiskasee kunnon kiihdytyksen, on myös nelivetoinen. Tykkään kamalasti :love:

Kesä/harrasteautona meillä on museorekisterissä oleva saab 96 eli kajakkikaksikko (y) Se on ihana ja pitää hauskaa ääntä kun siinä on v4 moottori. Lapset haluis aina vaan, että ajettas sillä, mut lapsemme onkin tosi outoja :unsure:

Lasketaanko saab premiumiksi?
Jotain 9-3 rotiskoja joilla ei ole edes jälleenmyyntiarvoa tuskin lasketaan premiumautoiksi. Kelan ja Lidlin parkkipaikkakamaa.
 

Yhteistyössä