Onko teillä premium luokan auto?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No ei ole. Mulle auto on käyttöesine ja työväline, joka joutuu joskus koetukselle. Se vaan on tyhmää maksaa liikaa jostain tietyllä merkillä varustetusta autosta, joka ei kestä samassa käytössä _yhtään_ sen paremmin ja korjauttaminenkin on kymmenkertaisesti kalliimpaa, kun tuo mun Toyota.

T: Kotihoitaja maalta, joka ajelee välillä paikossa jossa premiumeilla ole mitään jakoo
 
Neliveto on kyllä ihan jeppis mutta taitava kuski pärjää kyllä kaksivetoisellakin.
:LOL::LOL:
Ei se taidoista kiinni ole!

Sinun Nissanin tms maavara on max 15 cm, ja kun lunta on tullut 20 cm, niin siinähän olet jumissa. Rivarin pihallasi.

Eikä tarvitse tulla niinkään paljoa, aura-auton tekemään kynnykseen jäät vajaavedollasi, pelkästään renkailla ilmaa lähinnä kierrättämään ;)
 
Ex-superpremium 4x4
No ei ole. Mulle auto on käyttöesine ja työväline, joka joutuu joskus koetukselle. Se vaan on tyhmää maksaa liikaa jostain tietyllä merkillä varustetusta autosta, joka ei kestä samassa käytössä _yhtään_ sen paremmin ja korjauttaminenkin on kymmenkertaisesti kalliimpaa, kun tuo mun Toyota.

T: Kotihoitaja maalta, joka ajelee välillä paikossa jossa premiumeilla ole mitään jakoo
Enää en tarvitse isoa autoa ja paljon ajoa toimenkuvan muututtua omasta halusta

Vaihdoin tuliterään, uuteen Dacia Dusterin kakkosmalliin. Suosittelen jos olet vaihtamassa, alta 21.000€ perusversio ja 3 v takuulla

Maavara sama 21 cm kuin ex-ökyssänikin

Siinä ei ollut edes 4vedon lukitusta, joka on citymaasturi.

ps kohta on jotkut onnettoman ennakkoluuloiset, hysteeriset audibmw -mieskuskit täällä herjaamassa DD:tä :D
 
r0s
Enää en tarvitse isoa autoa ja paljon ajoa toimenkuvan muututtua omasta halusta

Vaihdoin tuliterään, uuteen Dacia Dusterin kakkosmalliin. Suosittelen jos olet vaihtamassa, alta 21.000€ perusversio ja 3 v takuulla

Maavara sama 21 cm kuin ex-ökyssänikin

Siinä ei ollut edes 4vedon lukitusta, joka on citymaasturi.

ps kohta on jotkut onnettoman ennakkoluuloiset, hysteeriset audibmw -mieskuskit täällä herjaamassa DD:tä :D

Pitäisi joskus käydä koeajamassa moinen.

Ihan vaan siksi, ettei toistaiseksi oo tullut vastaan XC-ysikymppistä mukavampaa autoa ajaa. Saati istua takapenkillä kyydissä. Bemarin verrokki ainakin oli tehty pygmeille.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Samamies
Auto kuin auto. Pääasia, että siirtää ihmiset ja tavarat paikasta a paikkaan b. Ei muulla väliä.
Näin minäkin ajattelen. Moni mies kyllä satsaa autoon ja paljon. Itse yritän päästä mahdollisimman vähillä kuluilla.

Tottakai joskus esim. kun on työn takia ajanut Volvolla (olikohan V60, en muista) tai sitten automaattivaihteisella VW Tiguanilla (juu tiedän ei ole premium), niin kyllähän siinä oma auto toiseksi jää monella mittarilla. Mutta onhan se mitä saat maksaakkin ihan eri tasolla.

Olen upgreidannut autojani todella pikkuhiljaa, niin ei harmita. Pitkään ajoin vanhoilla riisipusseilla (Nissania, Toyoyta Yarista). Vähän vikoja, halvat korjata. Sitten mulla on ollut myös ranskalaisia. Hintaansa nähden mukavia. Vikoja piisaa kohtuullisesti, mutta ostohinta alhainen.

Volvo XC90... työkaverilla on sellainen ja onhan se hieno ja kiva, mutta parempi ettei edes koeaja, ettei tule autokuumetta... Tosiaan ennen maksoin autosta max. 5000. Nyt olen jos siirtynyt siihen, että maksan autosta vaihdossa 15 000. Siitä on silti aika pitkä matka isoihin Volvoihin. Ja kuitenkin noissa premium-autoissa (Volvo, Mersu, BMW, Audi) vikoja on ihan siinä kuin muissa, ne vaan maksaa enemmän korjata.
 
Ex-superpremium 4x4
Pitäisi joskus käydä koeajamassa moinen.

Ihan vaan siksi, ettei toistaiseksi oo tullut vastaan XC-ysikymppistä mukavampaa autoa ajaa. Saati istua takapenkillä kyydissä. Bemarin verrokki ainakin oli tehty pygmeille.
No mulla oli just 5-paikkainen XC90 (y) ja käy ihmeessä. Kannattaa olla ajoissa liikkeellä, suosittu on. Mulla meni +5kk ennenkuin tuli maahan, ja sit oli 1 kk odottelua, kunnes saivat asennettua Webaston, koukun ym sälää.

Eikä tätä uutta tahdo löytyä käytettynä, 1 v ollut jo kuitenkin markkinoilla.

Onhan tää kyllä pienempi, mutta kun en tarvi enää isoa. Joku 185 cm kaverilla on edellinen malli Dusterista, ei näköjään ongelmia. Kehuu muuten sitäkin, mutta on tää uusi malli paljon tyylikkäämpi. Todella moni tullut kyselemään, ja useampi suunnitellut vaihtoa just tähän. Tässä on persoonallisuutta:love:, mitä ei aikaisemmissa (Ruotsi, Saksa, Japani, Ranska) ole ollut:coffee:

90 oli kyllä kuin juna, eroa luonnollisesti on tien päällä. Nykyisin kitkat alla, pärjää erittäin hyvin. Etelän tiet enimmäkseen paljaita, parempi pito kuin nastoilla. Lumella ja karhealla jäällä erinomainen pito suorastaan. Kyydissä olleetkin hämmästelleet!
 
r0s
Näin minäkin ajattelen. Moni mies kyllä satsaa autoon ja paljon. Itse yritän päästä mahdollisimman vähillä kuluilla.

Tottakai joskus esim. kun on työn takia ajanut Volvolla (olikohan V60, en muista) tai sitten automaattivaihteisella VW Tiguanilla (juu tiedän ei ole premium), niin kyllähän siinä oma auto toiseksi jää monella mittarilla. Mutta onhan se mitä saat maksaakkin ihan eri tasolla.

Olen upgreidannut autojani todella pikkuhiljaa, niin ei harmita. Pitkään ajoin vanhoilla riisipusseilla (Nissania, Toyoyta Yarista). Vähän vikoja, halvat korjata. Sitten mulla on ollut myös ranskalaisia. Hintaansa nähden mukavia. Vikoja piisaa kohtuullisesti, mutta ostohinta alhainen.

Volvo XC90... työkaverilla on sellainen ja onhan se hieno ja kiva, mutta parempi ettei edes koeaja, ettei tule autokuumetta... Tosiaan ennen maksoin autosta max. 5000. Nyt olen jos siirtynyt siihen, että maksan autosta vaihdossa 15 000. Siitä on silti aika pitkä matka isoihin Volvoihin. Ja kuitenkin noissa premium-autoissa (Volvo, Mersu, BMW, Audi) vikoja on ihan siinä kuin muissa, ne vaan maksaa enemmän korjata.

Itseasiassa, pakko huomauttaa, että mulla on nyt seitsemättä vuotta XC ysikymppinen nyt ja vähemmän nää ovat huoltoa vaatineet. Edellinen lähti vaihdossa kun mittarissa oli kilometrejä melkis viisisataatuhatta. Vasta silloin siihen alkoi tulla vikoja.

Nykyiselläkin on ikää jo kymmenen vuotta mutta niin vaan meni läpi katsastuksesta jo toisen kerran moitteitta. Tai no, paloi siitä justi tietty lamppu taas ja vaihtokehoitus tuli mutta se lienee lampun, ei auton vika.
 
r0s
No mulla oli just 5-paikkainen XC90 (y) ja käy ihmeessä. Kannattaa olla ajoissa liikkeellä, suosittu on. Mulla meni +5kk ennenkuin tuli maahan, ja sit oli 1 kk odottelua, kunnes saivat asennettua Webaston, koukun ym sälää.

Eikä tätä uutta tahdo löytyä käytettynä, 1 v ollut jo kuitenkin markkinoilla.

Onhan tää kyllä pienempi, mutta kun en tarvi enää isoa. Joku 185 cm kaverilla on edellinen malli Dusterista, ei näköjään ongelmia. Kehuu muuten sitäkin, mutta on tää uusi malli paljon tyylikkäämpi. Todella moni tullut kyselemään, ja useampi suunnitellut vaihtoa just tähän. Tässä on persoonallisuutta:love:, mitä ei aikaisemmissa (Ruotsi, Saksa, Japani, Ranska) ole ollut:coffee:

90 oli kyllä kuin juna, eroa luonnollisesti on tien päällä. Nykyisin kitkat alla, pärjää erittäin hyvin. Etelän tiet enimmäkseen paljaita, parempi pito kuin nastoilla. Lumella ja karhealla jäällä erinomainen pito suorastaan. Kyydissä olleetkin hämmästelleet!
En jaksa tutkia niin kysyn.

Miten paljon siinä on tietotekniikkaa mukana? Eli saako autoon itse vaihdettua vaikkapa jarrupalat tai öljynsuodattimen vai pitääkö se ajaa huoltoon jotta ei tuu vikakoodia vikakoodin perään?

Siinä kn on yksi syy, miksi halutaan pitäytyä vanhemmissa menopeleissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ex-superpremium 4x4
En jaksa tutkia niin kysyn.

Miten paljon siinä on tietotekniikkaa mukana? Eli saako autoon itse vaihdettua vaikkapa jarrupalat tai öljynsuodattimen vai pitääkö se ajaa huoltoon jotta ei tuu vikakoodia vikakoodin perään?

Siinä kn on yksi syy, miksi halutaan pitäytyä vanhemmissa menopeleissä.
Tottunut ajamaan työsuhdeautoilla, paitsi viimeiset 15 v, joten peukalo on jäänyt kämmenen keskelle :D

Varmaan saa vaihdettuakin, mutta jos uuden valitset, niin pitää olla takuun takia valtuutettu liike. Huollot on kuulema edullisia. Volvossa ei ihan ollut :whistle:

Otin sen parhaimmin varustellun, on ajonvakautusta, ajotietokonetta, yrittää opettaa mua ajamaan oikein, antaa tähtiä ajotyylistä: kiihdytyksistä, vaihdekepin käytöstä ja ennakoinnista. Viimeisestä saan aina 5 tähteä, muista nolla-2 :D

Lisävarusteet on halpoja tehdasasennuksina, muutama huntikka, niin sain peräpään lisäksi 3 kameraa lisää.

Ainoa iso puute oli se, kun ei saa automaattilootalla. Siitä tingin, vaikka olin ennen vannonut, etten luovu :giggle:
 
vierailija
Enää en tarvitse isoa autoa ja paljon ajoa toimenkuvan muututtua omasta halusta

Vaihdoin tuliterään, uuteen Dacia Dusterin kakkosmalliin. Suosittelen jos olet vaihtamassa, alta 21.000€ perusversio ja 3 v takuulla

Maavara sama 21 cm kuin ex-ökyssänikin

Siinä ei ollut edes 4vedon lukitusta, joka on citymaasturi.

ps kohta on jotkut onnettoman ennakkoluuloiset, hysteeriset audibmw -mieskuskit täällä herjaamassa DD:tä :D
Dacia :LOL:

21 TUHATTA euroa? Daciasta? Sehän on kymppitonnin auto, ihan maksimissaan.

Aikamoista kanttia on kyllä tulla mainostamaan itäautoa ketjuun jonka otsikossa mainitaan premium-auto. :LOL:
 
vierailija
Dacia :LOL:

21 TUHATTA euroa? Daciasta? Sehän on kymppitonnin auto, ihan maksimissaan.

Aikamoista kanttia on kyllä tulla mainostamaan itäautoa ketjuun jonka otsikossa mainitaan premium-auto. :LOL:
Mähän tiesin että paukkuvien kansien bemarikuskit tulee tänne pian nillittämään :LOL::ROFLMAO:

Ota taksi ja mene instrulta hakemaan lukulasit, tai no, fillarilla jostain halpahallista, kun sulla on se kallis remontti taas kerran edessä :coffee:Selvästi kirjoitin että olen ex-premiumkuski :geek:

Ja löytyy nyt erittäin toimiva ja järkevä vaihtoehto
 
vierailija
Mähän tiesin että paukkuvien kansien bemarikuskit tulee tänne pian nillittämään :LOL::ROFLMAO:

Ota taksi ja mene instrulta hakemaan lukulasit, tai no, fillarilla jostain halpahallista, kun sulla on se kallis remontti taas kerran edessä :coffee:Selvästi kirjoitin että olen ex-premiumkuski :geek:

Ja löytyy nyt erittäin toimiva ja järkevä vaihtoehto
Jäitkö työttömäksi vai miksi piti vaihtaa itäautoon? Ymmärrän toki, että elämäntilanteiden äkilliset muutokset voivat johtaa taloudelliseen ahdinkoon eikä ollut tarkoitus loukata.
 
volovomies
Tottunut ajamaan työsuhdeautoilla, paitsi viimeiset 15 v, joten peukalo on jäänyt kämmenen keskelle :D

Varmaan saa vaihdettuakin, mutta jos uuden valitset, niin pitää olla takuun takia valtuutettu liike. Huollot on kuulema edullisia. Volvossa ei ihan ollut :whistle:

Otin sen parhaimmin varustellun, on ajonvakautusta, ajotietokonetta, yrittää opettaa mua ajamaan oikein, antaa tähtiä ajotyylistä: kiihdytyksistä, vaihdekepin käytöstä ja ennakoinnista. Viimeisestä saan aina 5 tähteä, muista nolla-2 :D

Lisävarusteet on halpoja tehdasasennuksina, muutama huntikka, niin sain peräpään lisäksi 3 kameraa lisää.

Ainoa iso puute oli se, kun ei saa automaattilootalla. Siitä tingin, vaikka olin ennen vannonut, etten luovu :giggle:
Ihan normaalihintaiset Volvon huollot on. Mulla oli ennen Ford eikä siinä olleet sen halvempia. Lisäksi Volvossa on huoltoväli 30tkm niin ei tartte jatkuvasti olla raijjaamassa kotteroa Siniselle.
 
r0s
Tottunut ajamaan työsuhdeautoilla, paitsi viimeiset 15 v, joten peukalo on jäänyt kämmenen keskelle :D

Varmaan saa vaihdettuakin, mutta jos uuden valitset, niin pitää olla takuun takia valtuutettu liike. Huollot on kuulema edullisia. Volvossa ei ihan ollut :whistle:

Otin sen parhaimmin varustellun, on ajonvakautusta, ajotietokonetta, yrittää opettaa mua ajamaan oikein, antaa tähtiä ajotyylistä: kiihdytyksistä, vaihdekepin käytöstä ja ennakoinnista. Viimeisestä saan aina 5 tähteä, muista nolla-2 :D

Lisävarusteet on halpoja tehdasasennuksina, muutama huntikka, niin sain peräpään lisäksi 3 kameraa lisää.

Ainoa iso puute oli se, kun ei saa automaattilootalla. Siitä tingin, vaikka olin ennen vannonut, etten luovu :giggle:

Ehkä se vanha Volvo on siis meidän menopeli vielä pitkään.
Turha maksaa rempoista jos itsekin ne voi tehdä.
 
Ex-superpremium 4x4
Jäitkö työttömäksi vai miksi piti vaihtaa itäautoon? Ymmärrän toki, että elämäntilanteiden äkilliset muutokset voivat johtaa taloudelliseen ahdinkoon eikä ollut tarkoitus loukata.
Suosittelen sinulle loukkaamatta myös uusia lukulaseja, ihan selvästi sanoin aiemmin:
Enää en tarvitse isoa autoa ja paljon ajoa toimenkuvan muututtua omasta halusta
Väännän rautalangasta lisää. Sinä selvästi tarvitset "sen" jatkeen, etkä voisi ajatella ajelevasi muilla kuin ehkä saku- ja sweduautoilla :whistle:

Kun EN vaihtanut bränikään Volvoon, vaan bränikään ja luotettavaan Dusseen 3 v takuulla, niin mulla on semmoiset 75.000€ ylimääräistä fyffeä :cool: moniin hinnakkaisiin harrastuksiini(y):D

Mietippäs sitä :sneaky:
 
Ex-superpremium 4x4
Ehkä se vanha Volvo on siis meidän menopeli vielä pitkään.
Turha maksaa rempoista jos itsekin ne voi tehdä.
Hyvä valinta tuokin (y)

Mun harrastukset vie nykyisin erittäin haastaviin paikkoihin luonnossa, en halua jäädä mottiin johonkin korpeen. Volvo oli kyllä aivan loistava menopeli, hirvilehmän kanssa otettiin kerran yhteen. Ei muuta kuin uutta lokaria ja peilinvaihtoa... Mutta nyt se on aivan liian iso tuonne traktoripoluille. Haldexilla jäi muuten joskus jumiin, kun ei voi lukita 4-vetoa. Nyt ei jää :cool:
 
volovomies
Hyvä valinta tuokin (y)

Mun harrastukset vie nykyisin erittäin haastaviin paikkoihin luonnossa, en halua jäädä mottiin johonkin korpeen. Volvo oli kyllä aivan loistava menopeli, hirvilehmän kanssa otettiin kerran yhteen. Ei muuta kuin uutta lokaria ja peilinvaihtoa... Mutta nyt se on aivan liian iso tuonne traktoripoluille. Haldexilla jäi muuten joskus jumiin, kun ei voi lukita 4-vetoa. Nyt ei jää :cool:
Joo, ei nuo citymaasturit sovellu muualle kuin tielle eikä aina niillekkään rospuutto- tai lumen aikana. Maastossa pitää olla oikea maastoauto.
 

Yhteistyössä