Onko teillä nuorilla

mitä väliä sillä on onko uutta, vaiko käytettyä? ihmettelenpä vaan..eiköhän se vauva viihdy ihan samallai, oli ne kumpia vaan. Eihän ne edes tajua vaatteiden yms. päälle vielä mitään.. :eek:
 
Meillä on rattaat ostettu käytettynä mutta muut tavarat on uusia, vaatteita on paljon sekä uusia että käytettyjä, joita on sukulaisilta saatu. Itselläni ei olisi juuri uusiin tavaroihin ja vaatteisiin ollut varaa, mutta äitini osti kaiken jo raskauden aikana. Kyllähän olisin pärjännyt käytetyilläkin tavaroilla joihin itselläni olisi ollut varaa, mutta äiti osti kaiken pyytämättä kun oli niin innoissaan siitä kun hänestä tulee mummo. :) Että kyllä jokainen pärjää vähemmälläkin, ei se raha tosiaan sitä onnea tuo..
 
Siis minkä hiton takia kaiken pitäis olla uutta..? Ei sillä että mä tähän pinoon taas kuuluisinkaan, mutta meillä ei ainakaan ole melkein mitään uutta. :D Käytettyä ja hyväks havaittua. Kierrätys on paljon ekologisempaa ku kaiken uutena ostaminen..
Ei nyt ymmärrä ollenkaan hän.. :headwall: :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:47 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:20 Minä kirjoitti:
Mistä te ne rahat saatte niihin kaikkii uusiin?sossustako :eek: Jos ei isovanhempia lasketa tähän mukaan..Mä en oikein jaksa uskoo että kaikilla nuorilla äideillä on kaikkee hienoo,mä varmaan oon poikkeus kun on vanhempi mies jolla hyvät tulot niin ollu kaikki hienoo alusta lähtien
Oletko koskaan kuullut sanoja TYÖ ja PALKKA? :eek:
Todella harva nuorista käy töissä, varmaan 100 alle 20v käy 5 töissä että eläkää vaan niillä tuilla ja käykää kirpparilla :LOL:
No kyllä minä vaan kävin töissä, nyt olen äitiyslomalla. Olen 19v yksinhuoltaja, mutta aivan loistavasti pärjään taloudellisesti ja muutenkin. Vaunut tulivat isoisältä lahjaksi mutta kantoliinan, kestovaipat, sitterin yms olen ostanut ihan itse, omilla rahoilla ja uutena. Tarkoitus oli kirpparoida koska uskon ekologisuuteen, mutta aika loppui kesken niin ostin uutta.
 
Saattaa mennä vähän aiheen vierestä mutta kuitenkin..
Pitäisikö nuorien vanhempien (tai ylipäätänsä kenenkään) todistella omaa paremmuuttaan/hyvyyttään vanhempana sillä että ostaa kalliita vaatteita/vaunuja/mitä vaan härpäkkeitä lapselle? Välillä tuntuu siltä, mutta en anna sen häiritä itseäni, aion silti ostaa tulevalle lapselle kohtuuhintaiset vaunut ja vaatteet joita en valitse "hienon" merkin perusteella. En oikeasti usko että lapsi kärsii siitä jos ei saa istua paria ensimmäistä vuotta 1000e Teutonioissa. Ja kenenkään ei nyt tarvi ajatella että en halua parasta lapselleni, tottakai haluan! Mutta kohtuus kaikessa, parasta ei olekaan, hyviä on paljon.

Rahasta ei ole tiukkaa, siksi en tälleen kirjoita. Meillä voisi olla uusi omakotitalo, mutta me asumme vuokralla järkevänhintaisessa asunnossa. Meillä voisi olla uusi uusi BMW X5, mutta meillä onkin muutaman vuoden vanhempi farmarimalli, koska se on taloudellisesti järkevämpää. Meillä ei ole edes toista autoa, ei moottoripyöriä, ei moottorikelkkoja, EI edes kesämökkiä tai lomaosaketta. (Mutta arvatkaa paljonko on rahaa säästössä pahan päivän varalle tai vaikka tulevaisuudessa ostettavaa asuntoa varten..)

Eikä meillä ole mitään tarvetta todistella omaa sosiaalista tasoa muille (paitsi minulla nyt teille), ja sekin vaan siksi, että ärsyttää niin että monet jättää hyvät Firkonit tai Emmat tai Mosmot ostamatta ihan vain sen takia, koska pelkää että tulee teilatuksi äiti-lapsi-kerhossa!

Olen puhunut ja valmiina leijonan kitaan :D
 
:LOL: mun pitääkin käydä kertoo parille "tuttavalle" jotka on rikkaista perheistä,ja nykyään vetää kamaa;että hei,sun elämän ei pitäis olla tommosta sulla oli pienenä 6000mk vaunut,oo helvetis onnellinen!vitsi ku repesin tälle kyselylle :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Mistä te ne rahat saatte niihin kaikkii uusiin?sossustako :eek: Jos ei isovanhempia lasketa tähän mukaan..Mä en oikein jaksa uskoo että kaikilla nuorilla äideillä on kaikkee hienoo,mä varmaan oon poikkeus kun on vanhempi mies jolla hyvät tulot niin ollu kaikki hienoo alusta lähtien
Miksi kaiken pitäisi olla uutta ja hienoa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:47 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:20 Minä kirjoitti:
Mistä te ne rahat saatte niihin kaikkii uusiin?sossustako :eek: Jos ei isovanhempia lasketa tähän mukaan..Mä en oikein jaksa uskoo että kaikilla nuorilla äideillä on kaikkee hienoo,mä varmaan oon poikkeus kun on vanhempi mies jolla hyvät tulot niin ollu kaikki hienoo alusta lähtien
Oletko koskaan kuullut sanoja TYÖ ja PALKKA? :eek:
Todella harva nuorista käy töissä, varmaan 100 alle 20v käy 5 töissä että eläkää vaan niillä tuilla ja käykää kirpparilla :LOL:
Aika erikoinen asenne tapaus x:llä, ihmettelen suunnattomasti. Itse olen alle 18-vuotias ja minulla piakkoin 11 kk vanha poika, sen lisäksi kaksi isoa koiraa. Eli rahareikiä löytyy aivan riittävästi. Tällä hetkellä olen hoitovapaalla ja sitä ennen luonnollisestikin olin äitiyslomalla. Töissä olen ollut 14-vuotiaasta asti aina milloin missäkin, keikkahommaa, harjoittelua ja sen sellaista. Itseasiassa paremmin pärjään kotihoidontuella ja -lisällä, lapsilisällä ja toimeentulotuella, jolla elätän itseni lisäksi tosiaan kaksi suurta koiraa ja lapsen, kuin palkalla, jota olen saanut.
Kaikki asiat eivät ensinnäkään ole sidoksissa rahaan, enemmänkin viitseliäisyyteen ja kekseliäisyyteen. Vaunut ja turvakaukalot, vaatteet ja vastaavat pojalleni olen pitkältikin saanut uusina, mutta jostain sitten täytyy tinkiä, niinkuin palkkalistoilla olevienkin (jos nyt hallituksen työntekijöitä ei oteta huomioon =) ). Onko se häpeä käydä ostamassa hyväkuntoisia, jopa vielä alkuperäisellä kaupan hintalapulla varustettuja vaatteita ja huonekaluja kirppareilta? Öö.. ei. Onko se jotakin paranormaalia anoa perusturvasta TT-tukea, jos jää tulovajetta kun kerran sen jo lakikin säätää myönnettäväksi. Asumme siis sattumalta hyvinvointivaltiossa (googlesta löytää mitä se tarkoittaa) ja siinä tapauksessa on joitakin perusedellytyksiä mitä ihmisarvo edellyttää, miksi siis emme käyttäisi niitä? Oletkos tapaus x kuullut seurakunnasta ja nuorisotyöstä? Mannerheimin lastensuojeluliitosta?
Ompahan aika noloa päästää tuollaista suustaan.. voi voi, ei kyllä muuta voi sanoa. |O
 
Me oltiin miehen kanssa molemmat työttöminä kun vauva syntyi; mies peruspäivärahalla ja minä äitiyspäivärahalla (joka laskettiin työmarkkinatuesta). Saatiin vaunut, pinnasänky, vaatteita, potta, syöttötuoli ym. ilmaiseksi sukulaisilta. Käytettyä tavaraa kaikki. Itse ei tarvinnut ostaa kuin turvakaukalo autoon ja vaippoja. Eli rahat riitti hyvin.
Nyt sitten kun on tarvinnut ostaa isompaa vaatetta ja esim.talvipuku niin ollaan käyty esim. Prismassa, josta löytyy edullisesti uutta ja lastentarvikekirpputorilla, mistä löydettiin virheetön toppapuku kympillä... Edelleen rahat riittää vallan mainiosti.

Ei kaikkea todellakaan tarvitse ostaa uutena, tai vaikka ostaisikin uutta niin ei kaiken tarvi olla sitä kalleinta mahdollista, voi itse valita ostaako kolme bobya kympillä vai yhden bobyn kympillä.. Hintavertailua on NIIIIN helppo tehdä kun vaan seuraa mainoksia.
 
Lueskelin tätä ketjua uudelleen ja kiehahti taas.

Ei kaikilla ole varaa ostaa vaunuja uusinta mallia, mutta miksi pitäisi olla? Onko lapsi onnellisempi kun istuu uudemmassa vaunussa? Ei kaikilla ole varaa ostaa kaikki vaatteet uusina, pitäisikö olla? Ja vaikka olisikin varaa, niin miksi pitäisi ostaa kaikki uutena? En ainakaan lapselleni opeta, että kaikki pitää saada uutena ja hienona, vaan että kierrätys on tärkeätä ja tuhlaaminen on väärin.

Tähän mennessä tuo on onnistunut osittain; iso osa vaatteista on käytettynä saatu. Vaunut on uudet, mutta niiden pitääkin kestää vielä kaks lasta tän jälkeen.
 
mua ihmetyttää noille kirpparitavaroille naureskelu.. siis, eikö se oo ekoteko ja muodissakin?? kauhistellaan siis niitä jotka ostaa kaiken uutena eikä tajua kierrätystä..

olihan täällä kait taas hetken rauhallista ennen ku akat käy taas kattomassa mitä yhteiskunnan pohjasakalle kuuluu... (sisältää itseironiaa, älkää nuoret loukkaantuko) :D
 
vauvamasu 3kk
minusta äiteys ja isyys on ihana asia, en haluaisi tulla äidiksi vasta 30 vuotiaana vaan tässä pian 20 vuoden paikkeilla, ehkä ennen sitä :DD rahaa saa käymällä töissä, raskausaikana kerkee ihan hyvin ostella rauhassa kaikkea tarpeellista. itseasiassa, olemme kihlattuni kanssa sen verran vauvakuumeisia että päätimme tämän rahatilanteen vuoksi (mikä on hyvä kun hän on vakituisessa työssä) alkaa keräilemään jotain juttuja tulevausuuden varalle, eli kun käy kaupassa niin ostaa heräteostoksena jotain kivaa vauvalle. molemmilla vahva tunne että eka on tyttö, mahtava tunne! säilytämme tavaroita (mm. mun itse tekemiä vaatteita kuten unipussi rattaisiin) sängyn alla säilytyslaatikoissa, joista tulee hyvät lelunsäilytyspaikat lapselle. musta niillä, vanhemmilla ihmisillä jotka saavat esikoisensa 30vuotiaina ei ole oikeutta kritisoida nuoria vanhempia. miksi ihmiset pitäisi pistää paremmuus järjestykseen??
 

Yhteistyössä