Onko teillä nuorilla

Mistä te ne rahat saatte niihin kaikkii uusiin?sossustako :eek: Jos ei isovanhempia lasketa tähän mukaan..Mä en oikein jaksa uskoo että kaikilla nuorilla äideillä on kaikkee hienoo,mä varmaan oon poikkeus kun on vanhempi mies jolla hyvät tulot niin ollu kaikki hienoo alusta lähtien
 
ei ahkeruus ikää kato... ei kyl ois tarvinnut vaatteita ostaa kun saatiin niin paljon mut se ei mun shoppailuintoon vaikuttanut :D on meillä varmaan 3 raattaat/vaunut, saatu kaikki. Uus reimatecin puku on pojalla jonka sai synttätilahjaks, jne... mut omat rahat ollan sit laitettu leluihin, kirjoihin ja muihin tarvikkeisiin kun niin paljon pakollisia varusteita ollaan saatu. Ei mulla sen vähempää rahaa ole kuin monella 30-40v. ihmisillä.. Hyvin pärjätään, kiitos huolenpidosta! :kieh:
 
Eipä ole tarvetta moisiin. ;)
Minusta on aivan turhaa ostaa uudet vaunut, käytettyinä saa huomattavasti halvemmalla ja ainakin meillä ne oli tosi lyhyen aikaa käytössä. Aina ollaan ostettu "halpispukuja" ihan vaan siitä syystä että ne ovat osoittautuneet hyviksi. Vaatteita tulee ostettua vaan uutena, kun en jaksa kirppareilla koluta. Mutta taloudellinen tilanne on kuitenkin vakaa. Sen verran vakaa, että kohta muutetaan omaan asuntoon ja joku kuukausi säästetään hieman. =)
Isovanhemmilta emme saa rahaa, itse asiassa me taidetaan pärjätä taloudellisesti paremmin kuin he.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:20 Minä kirjoitti:
Mistä te ne rahat saatte niihin kaikkii uusiin?sossustako :eek: Jos ei isovanhempia lasketa tähän mukaan..Mä en oikein jaksa uskoo että kaikilla nuorilla äideillä on kaikkee hienoo,mä varmaan oon poikkeus kun on vanhempi mies jolla hyvät tulot niin ollu kaikki hienoo alusta lähtien
Oletko koskaan kuullut sanoja TYÖ ja PALKKA? :eek:
 
Huh huh.. \|O ihan niinkuin kaiken pitäis olla niin tuliterää, uutta ja mahtavaa. Kierrätys on kannattava asia. Ihan kaiken kannalta.. Me saadaan suurin osa tavaroista ja vaatteista mun pienimpien sisarusten käyttäminä. Äiti on luvannut esimerkiksi vaunut, rattaat, sitterin ja paljon hyväkuntoisia vaatteita yms yms yms sitten mun tuleville lapsille.
Mutta ne joilla ei ole mahdollisuutta saada esimerkiksi sukulaisten vanhoja vaunuja tai vastaavaa, niin löytyyhän muualtakin käytettyjä tavaroita. En tarkoita tällä sitten tuomita niitä, jotka ostavat kaiken uutena, sanoin vain oman mielipiteeni tästä nykymaailman tuhlailevasta ja epäekologisesta "ilmiöstä"..
=) =)
 
inno
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:20 Minä kirjoitti:
Mistä te ne rahat saatte niihin kaikkii uusiin?sossustako :eek: Jos ei isovanhempia lasketa tähän mukaan..Mä en oikein jaksa uskoo että kaikilla nuorilla äideillä on kaikkee hienoo,mä varmaan oon poikkeus kun on vanhempi mies jolla hyvät tulot niin ollu kaikki hienoo alusta lähtien
Kuule ihan samasta paikasta kun ne muutkin mammat.Työstä yleensä saadaan palkkaa.Samat tuet meil nuorillekkin sieltä kelasta kerran kuussa tupsahtaa tilille,ku näille vanhemmillekkin äideille.

Mulla kyllä ois varaa ostaa kaikkee hienoo ja uusintauutta,mut tykkään kierrättää.Sekin riippuu et mistä ostaa..aina ei tarvii maksaa itteensä kipeeks,et saa just sen minkä on halunnu.
En tarvii 1000e vaunuja vaan näyttääkseni muille,et meil on mil mällätä.
Turvakaukalot/istuimet ollaan silti aina ostettu uutena,mut niihinki ollaan säästetty rahaa.Sitä ei olla otettu mistään kerralla,vaan joka kuukaus laitettu jonku verran säästöön.
 
jenni87 harmaana
Suhteellisen uudet (takuukin vielä oli) ja laadukkaat Emmaljungat ostin käytettynä puoleen hintaan kaupan myyntihinnasta.

Turvakaukalo ostettiin uutena, ja on muuten ihan testivoittaja istuin.

Vaatteita on ostettu sieltä ja täältä, myös kirpputorilta (harrastukseni) sekä halpakauppa h&m on suosikkini, siellä on hinta-laatusuhde kohdillaan lastenvaatteissa ainakin!

Ulkoiluvaatteissa suosin laadukkaita, toki ostan ne reimatecit aina alennusmyynneistä jolloin ne saa puoleen hintaan.

Eli ei välttämättä tarvitse käyttää rahaa hirveitä määriä, jos kelpaa vaatteissa ja vaunuissa ne alennustuotteet... (vaunujakin saa joskus melkein puoleen hintaan jos kelpaa edellisvuoden mallit ja kuosit!)

Meillä kaksi tyttöä joten pienempi perii kivasti isosiskon vanhat.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:47 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:20 Minä kirjoitti:
Mistä te ne rahat saatte niihin kaikkii uusiin?sossustako :eek: Jos ei isovanhempia lasketa tähän mukaan..Mä en oikein jaksa uskoo että kaikilla nuorilla äideillä on kaikkee hienoo,mä varmaan oon poikkeus kun on vanhempi mies jolla hyvät tulot niin ollu kaikki hienoo alusta lähtien
Oletko koskaan kuullut sanoja TYÖ ja PALKKA? :eek:
Todella harva nuorista käy töissä, varmaan 100 alle 20v käy 5 töissä että eläkää vaan niillä tuilla ja käykää kirpparilla :LOL:
 
IHAA-
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 14:24 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:47 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:20 Minä kirjoitti:
Mistä te ne rahat saatte niihin kaikkii uusiin?sossustako :eek: Jos ei isovanhempia lasketa tähän mukaan..Mä en oikein jaksa uskoo että kaikilla nuorilla äideillä on kaikkee hienoo,mä varmaan oon poikkeus kun on vanhempi mies jolla hyvät tulot niin ollu kaikki hienoo alusta lähtien
Oletko koskaan kuullut sanoja TYÖ ja PALKKA? :eek:
Todella harva nuorista käy töissä, varmaan 100 alle 20v käy 5 töissä että eläkää vaan niillä tuilla ja käykää kirpparilla :LOL:

Ja mikähän tossakin niin kamalaa on.Tarkoitan noita ihmettelijöitä ja mitäs se toisia ku.settaa, jos itselle kelpaa.Kait he luulevat et rahattomana on niin surkeaa,kun ei se raha tuo sitä onnee ja ei halvemmissa tarvikkeissa kulkevatkaan välttämättä edes koe olevansa köyhiä.Se on niinpaljon siitäkin kiinni, et mihin on tottunut.
Terveisin köyhä ja vanha. :wave:
 
IHAA-
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 14:24 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:47 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:20 Minä kirjoitti:
Mistä te ne rahat saatte niihin kaikkii uusiin?sossustako :eek: Jos ei isovanhempia lasketa tähän mukaan..Mä en oikein jaksa uskoo että kaikilla nuorilla äideillä on kaikkee hienoo,mä varmaan oon poikkeus kun on vanhempi mies jolla hyvät tulot niin ollu kaikki hienoo alusta lähtien
Oletko koskaan kuullut sanoja TYÖ ja PALKKA? :eek:
Todella harva nuorista käy töissä, varmaan 100 alle 20v käy 5 töissä että eläkää vaan niillä tuilla ja käykää kirpparilla :LOL:

Ja mikähän tossakin niin kamalaa on.Tarkoitan noita ihmettelijöitä ja mitäs se toisia ku.settaa, jos itselle kelpaa.Kait he luulevat et rahattomana on niin surkeaa,kun ei se raha tuo sitä onnee ja ei halvemmissa tarvikkeissa kulkevatkaan välttämättä edes koe olevansa köyhiä.Se on niinpaljon siitäkin kiinni, et mihin on tottunut.
Terveisin köyhä ja vanha. :wave:
 
sanon heti alkuun,etten kuulu tälle sivustolle.olen jo huimat 26v.ekan lapsen sain kyl 18v.en todellakaan ymmärrä minkä takia pitää rahaa haisee kaikkeen uuteen..eikö tässä yhteiskunnassa ole muuta arvoa,kuin mitata sillä mitä kaikkea on ja minkä arvosta!missä on sanat rakkaus ja oikeasti hyvin vointi.mitä tärkeempää lapsi voi tarvita?kalliita vaatteita?paljon leluja?sitä lapsille tuputetaan.eka luokkalaisilla on jo kalliit kännykät(känny on täl vuosituhannella hyvä saa nopeasti tavoitettua.niin kun on tyttärellänikin mutta halvimmasta päästä,eikä tule saamaan mitään yli hienouksia.pää asia että minä tavoitan)lapsi on onellinen kun sillä rakastava perhe.näin yksin kertaista se on,mutta alamme unohtaa sen,mikä on hyvin surullista!!!
 
Ja miksi kaiken pitäisi olla uutta? Mun mielestä vanhakin voi olla laadukas/kaunis/hieno. Ei mulla omassa kotonakaan kokoaikaa kaikkea uutena hankittu, vaikka äidillä ja isäpuolella hyvät tulot on aina ollutkin. Anteeksi ap, mutta mun mielestä olet köyhä itse, jos kuvittelet että sellainen ihminen jolla ei ole kaikkea uutta, on jotenkin onneton. Jos ja kun joskus töitä saan en silti aijo lapsiani opettaa siihen että kaikki pitää olla uutta ja kiiltävää...laadukkaita vaatteita, kuten kuoman kenkiä saa myös kirppareilta, ei sinne aina tuoda pilipalitavaraa. En missään nimessä halua että lapseni kasvavat sinunlaisiksi ihmisiksi. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 16:43 Revontulien tyvär kirjoitti:
Ja miksi kaiken pitäisi olla uutta? Mun mielestä vanhakin voi olla laadukas/kaunis/hieno. Ei mulla omassa kotonakaan kokoaikaa kaikkea uutena hankittu, vaikka äidillä ja isäpuolella hyvät tulot on aina ollutkin. Anteeksi ap, mutta mun mielestä olet köyhä itse, jos kuvittelet että sellainen ihminen jolla ei ole kaikkea uutta, on jotenkin onneton. Jos ja kun joskus töitä saan en silti aijo lapsiani opettaa siihen että kaikki pitää olla uutta ja kiiltävää...laadukkaita vaatteita, kuten kuoman kenkiä saa myös kirppareilta, ei sinne aina tuoda pilipalitavaraa. En missään nimessä halua että lapseni kasvavat sinunlaisiksi ihmisiksi. :whistle:

Minähän tein gallupin enkä ruvennu ketään syytteleen jne..En oon köyhä kyllä, harmi jos sua nyt ottaa se sitten aivoon, ja sehän tekeekin musta kauheen ihmisen jos kyselen jotain :headwall: :headwall: sulle vaan
 
reimasta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 13:34 jenni87 harmaana kirjoitti:
Ulkoiluvaatteissa suosin laadukkaita, toki ostan ne reimatecit aina alennusmyynneistä jolloin ne saa puoleen hintaan.
Reimateceja ei tule alennuksiin. Tästä oli kerran juttua jossain lehdessä: miksi jossain liikkeessä tai miksi joku erä reimaa on huomattavasti edullisempaa kuin joku toinen reima.. reiman tehtaalta sanottiin, että he esim. valmistavat jotain tiettyä erää jollekin tietylle liikkeelle/myymäläketjulle, ja ominaisuudet eivät ole ollenkaan ne samat mitä jossain -tec:ssa on, vaan erilaiset. Tyhjästähän se reimatecin hinta ei tule.. ja samainen reiman edustaja sanoi, ettei reimaa alessa ole yleensä, ne liikkeet jotka myy, eivät saa reiman sopimusta seuraavana vuonna.. elikkä Ne reimat, mitkä on alessa, eivät ole reimaTECeja, vaan esim. reiman peruspuku.
Ja sen omianisuudet on peruspuvun ominaisuudet.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 08:07 reimasta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 13:34 jenni87 harmaana kirjoitti:
Ulkoiluvaatteissa suosin laadukkaita, toki ostan ne reimatecit aina alennusmyynneistä jolloin ne saa puoleen hintaan.
Reimateceja ei tule alennuksiin. Tästä oli kerran juttua jossain lehdessä: miksi jossain liikkeessä tai miksi joku erä reimaa on huomattavasti edullisempaa kuin joku toinen reima.. reiman tehtaalta sanottiin, että he esim. valmistavat jotain tiettyä erää jollekin tietylle liikkeelle/myymäläketjulle, ja ominaisuudet eivät ole ollenkaan ne samat mitä jossain -tec:ssa on, vaan erilaiset. Tyhjästähän se reimatecin hinta ei tule.. ja samainen reiman edustaja sanoi, ettei reimaa alessa ole yleensä, ne liikkeet jotka myy, eivät saa reiman sopimusta seuraavana vuonna.. elikkä Ne reimat, mitkä on alessa, eivät ole reimaTECeja, vaan esim. reiman peruspuku.
Ja sen omianisuudet on peruspuvun ominaisuudet.

Väärässä olet, just 3vk sitten ostin pojalle reimatec talvitakin -30% alennuksella ja siä oli muitakin reimatec ja reima vaatteita alessa ja ostin myös viime v ja niillä on aina siellä niitä tuotteita myynnissä, oon muuallakin nähny aleja reimatecista ja reimasta
 
Ihmettelen vaan mistä tollasia ahdasmielisiä ja mustavalkoisia ihmisiä sikiää, varsinkaan palstalle, joka on tarkoitettu nuorille äideille.

Ei se työnteko tai sen välttäminen ikää katso, en varmasti ole ainoa joka tietää kolmekymppisiä ja sen yli olevia äitejä, jotka elää ihan samoilla työttömyystuilla tai toimeentulotuella, niinkuin alle parikymppisetkin.

Tottakai alle kakskymppisillä on pääsääntöisesti koulut vaiheessa ja työpaikkana ei varmaankaan ole mikään Fortumin johtoporras, mutta jos asennetta riittää niin ei hyvän palkan saamiseen ole K-30..

Teille jotka pidätte tätä viestiä provona, voin vaan sanoa että mun palkkatulot oli ennen äitiyslomalle jäämistä sitä luokkaa, että äitiysraha on nyt yli 60 euroa per päivä. Siitä voi jokainen kyseistä etuutta saanut laskea millä tasolla kuukausitulot ovat olleet.

Viesti saattoi vaikuttaa prassailulta, mutta halusin vaan sanoa, että vaikka äitiyslomalla ja kodinhoidon tuella oleminen ei nuorena mikään bisnes olekkaan niin ei se tarkoita että nuorena lapsensa saaneet tukeutuisivat "avustuksiin" koko loppu ikänsä.

P.S. Olen itsekin saanut esikoista odottaessani/äitiyslomalla minimipäivärahaa, joka oli silloin vielä 11,20 ?/pvä, ja mieheni oli silloin hetken aikaa työttömänä, joten tiedän mitä on elää vähillä rahoilla. Mutta kun huomaa kuinka vähällä sitä voi tulla toimeen, arvostaa paljon enemmän sitä että voi asua isossa omakotitalossa eikä tarvitse koko ajan miettiä mikä ruoka tulisi kaikista halvimmaksi.
 
Kyllä meillä on rahaa ja ostamme pojalle hienoja vaatteita. Eihän niitä tarvisi ostaa ja pärjäisi pienemmälläkin, mutta jos on rahaa, mikäs siinä. Ostimme myös kaiken uutena, jotta menee sitten seuraavillekin lapsille. Rahankäyttö on jokaisen oma asia. Koska me laitamme myös säästöön että tuhlaamme :)
 
Pakko kommentoida. Olen 19 vuotias nuori äiti ja olen naimisissa. Mulla syntyi 8.11.2007 poika. Olemme onnellinen pikku perhe. Minun mielestä kellään ei ole vara arvostella toisia perheitä/äitejä. Kaikilla on oma elämä josta pitää kiinni. Ja typerää on puuttua toisten elämään. Me kaikki äitit olemme samanarvoisia ihmisiä ja persoonia. Ei ole olemassa parempaa äitiä eikä ihmistä. Minulla itsellä on emmalijungat vm 2007. Kalliit ne oli mutta ajattelin että kun tulee seuraavia lapsukaisia niin ei tarvitse ostaa heti uusia. Vaatteita olen ostanut uutena sekä käytettynä. Mutta pitää ajatella myös taloudellisesti. Mitä järkeä on ostaa kaikki uutena? Kun saa saman veroisia käytettynä halvemmalla kuin uusiakin. Ihan hyvin meillä on raha riittänyt ja jää paljon käteenkin en valita :)
 

Yhteistyössä