Onko teillä mitään kammoja, pelkoja, neurooseja..?

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Mulla kahvikuppineuroosi ja puhelinkammo. Kahvikuppineuroosia ei esiinny pahemmin muuta ku paikoissa joissa pitää kirjottaa virkailijan nähden. Kammoan virastoihin soittamista ja joskus myös virallisiin puheluihin vastaamista.

p
Tarkasteluneuroosi. Tarkastan kahvinkeittimen, oven lukossa olemisen, auton käsijarrun päällä olemisen, auton ovien lukossa olemisen jne jne. Tarkastelen jatkuvasti onhan lompakko ja kännykkä mukana kassissa vaikka en ole kassia välillä avannut.

Non compos mentis
Pelkään putoamista, pimeää. käärmeitä, palamista elävältä, hukkumista jne. Mulla on hienoinen paniikki aina ajoissa olemisesta. Ei itseä häiritse, mutta kanssaihmiset kommentoineet tarvettani olla superetuajassa.

Avaimet, kännykkä, rahapussi ja matkakortti ovat sellaisia tarkistettavia asioita, samoin kuin herätyskello/ulko-ovi iltaisin ja sähköjohdot/sähkölaitteet kotona. Mutta se tarkistelu menee ohi viimeistään sillä tokalla kerralla. Sähkölaitteiden tarkistaminen juontaa juurensa tuohon tulipalokammoon, joka taas johtuu 3-vuotiaana nähdystä naapuritalon palosta, jossa kuoli äiti ja poika.

Minä olen lyhyt siksi, että korkeammalla minua pelottaisi. :)

pörriäinen
mulla tuottaa kans vaikeuksia soittaa virallisia puheluita ja vastata niihin,e ehkä niinkään kammota vaan jännittää.Ei tuu muita nyt mieleen,niin tai tarkistan mä valot ja hellan jonkun kerran ennenku lähen ja sit voin vielä myöhemminki miettiä et jäikö ne päälle tosin tästä olen jonkun verran päässy jo eroon ja sit se et jos lähetään miehen kans yhes ni käsken sen vielä tarkistaa ni sit voin olla rauhassa kun tiiän et se on kans ne tarkistanu.

kyläluuta
pikkuhiprakassa mulle tulee kamal pöpkammo. esim baarivessassa käyminen on todella vaikeaa. täytyy ens kerralla ottaa kertakäyttökumihanskoja mukaan kun en pysty koskemaan mihinkään.

synnytyspelko
Lievä korkeanpaikan kammo
matokammo (siis että jotain matoja löytys vaikka jauhopussista tai jostain ruuasta tms)

Ja sitten kammoan yli kaiken mahatautia, aiheuttaa ihan paniikin jos kuulen et jollain on mahatauti ja sen henkilön kans ollaan hiljan oltu tekemisissä...

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja tiituli-80:
ja mistä hitosta tuo silmänisku tuli ?! miun kone on riivattu..
Jos suluissa on ääkkönen just ennen sulkuja, siitä tulee vinkkaava silmä. Siks täytyy aina muistaa laittaa piste ääkkösen perään ja sit vasta )

Yhteistyössä