onko teillä hyviä kokemuksia takseista ja taksikuskeista?

  • Viestiketjun aloittaja ei kiitos taksille
  • Ensimmäinen viesti
Suomen kuskeista on pelkkaa hyvaa sanottavaa. Tai oikeastaan mies kayttaa yhta ja samaa taksikuskia. Han hakee ja vie miesta lentokentalle taalla Suomessa.

Sporen kuskit olivat ihan ok...vahan riippui minka kansallisuuden ihminen oli kyseessa. Yleensa intialaiset olivat ne puheliaimmat ja avuliaimmat. Kiinalaisia kuskia oli turha odottaa, etta auttaisivat tavaroissa, eivat koskaan nostaneet takapuoltansa istuimestansa.

Jenkeissakin mies kaytti tiettya ja yhta limupalvelua. Palvelu pelas kun unelma. Limupalvelu oli itse asiassa halvempi kuin normaali taksi .
 
ap
- otettu ylihintaa meiltä kännisiltä naisilta
- kun tulin ravintolasta (mukana oli muutakin porukkaa) pyysin vaihtamaan radiokanavaa niin kuski reagoi siten, että pysäytti auton ja snaoi "jossei kyyti miellytä nii voin jättää tähän". Olin aivan äimänä, tuntui että kuski halusi näyttää muulle porukalle että hänen taksissa ei asiakas määrää radiokanavaa. Nousin kyydistä kaverini kanssa ja kotiin oli matkaa vielä paljon
- tänään tuli taas huomattua miten epäkohteliaita taksikuskit ovat kaupungissa, eivät anna tilaa kun yrität vilkuttaa toiselle kaistalle heidän eteensä

jne. todella harvoin joudun taksia käyttämään enkä todellakaan käytä ellei ole aivan pakko.

Isäni tuli vieraalta paikkakunnalta meille kylään uuteen kotiimme (olimme vasta muuttaneet)
ja kävi kysymässä taksikuskilta neuvoa oikean osoitteen löytämiseksi, heillä kun navigattoorit autoissa, taksikkuski oli sanonut että hän voi kyllä ajaa heidät sinne mutta ei suostunut kertomaan missä päin meidän osoite sijaitsee.

Olen ihan pöyristynyt näistä kokemuksista! ja kun harvat kokemukseni on näin perin törkeitä ja huonoja, on selvää etten kovin helpolla taksia avuksi pyydä.

Tulee käsitys että ylimielistä ja veemäistä porukkaa ovat!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Mun ystävälle oli taksikuski ehdottanut, että voi maksaa muutenkin kuin rahalla... semmoinen yli 50 vuotias ukko, ja ystäväni oli silloin 20... hyi yök!
Oonko mä se sun kaveri? :eek: Olin just kertomassa että kerran landella ollessa kuski sanoi että voi maksaa muullakin kuin rahalla :x Ja olin tuolloin just jotain 17 tms.
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
- otettu ylihintaa meiltä kännisiltä naisilta
- kun tulin ravintolasta (mukana oli muutakin porukkaa) pyysin vaihtamaan radiokanavaa niin kuski reagoi siten, että pysäytti auton ja snaoi "jossei kyyti miellytä nii voin jättää tähän". Olin aivan äimänä, tuntui että kuski halusi näyttää muulle porukalle että hänen taksissa ei asiakas määrää radiokanavaa. Nousin kyydistä kaverini kanssa ja kotiin oli matkaa vielä paljon
- tänään tuli taas huomattua miten epäkohteliaita taksikuskit ovat kaupungissa, eivät anna tilaa kun yrität vilkuttaa toiselle kaistalle heidän eteensä

jne. todella harvoin joudun taksia käyttämään enkä todellakaan käytä ellei ole aivan pakko.

Isäni tuli vieraalta paikkakunnalta meille kylään uuteen kotiimme (olimme vasta muuttaneet)
ja kävi kysymässä taksikuskilta neuvoa oikean osoitteen löytämiseksi, heillä kun navigattoorit autoissa, taksikkuski oli sanonut että hän voi kyllä ajaa heidät sinne mutta ei suostunut kertomaan missä päin meidän osoite sijaitsee.

Olen ihan pöyristynyt näistä kokemuksista! ja kun harvat kokemukseni on näin perin törkeitä ja huonoja, on selvää etten kovin helpolla taksia avuksi pyydä.

Tulee käsitys että ylimielistä ja veemäistä porukkaa ovat!!!!!!!
No juu. Tuota ylihinnan ottamista en usko, ainakaan Suomessa. Siinähän on mittari, jossa se summa lukee.

Radiokanavan vaihtamista en ole koskaan edes ehdottanut kuskille. Tosin mä matkustan taksilla yleensä vain alle puolen tunnin matkoja, joten en kerkeä kauheasti ärsyyntymään musiikkivalinnoista.

Se on totta, että kaupungeissa taksit ajaa ihan omien sääntöjen mukaan, mutta niin tuntuvat tekevän myös esim. bussikuskit ja monet yksityisautoilijatkin.

Ja pakko sanoa, että ymmärrän ettei taksikuski neuvo tietä perille. Sama kuin multa tulisi joku pyytämään, että "Kerrotko miten leikkaan miehelleni tällaisen tukan, että voin sen kotona sitten leikata". Menkööt opiskelemaan parturi-kampaajaksi jos haluaa leikellä kotona eikä maksaa siitä.
 
vieras
Hyviä on. Juttelevat, jos haluaa jutella, ovat hiljaa, jos haluaa olla rauhassa. Kohteliaita ovat myös olleet. Osa on tehnyt enemmän kuin olisi tarvinnutkaan (auttaneet ihmisiä kotiin esim.) Tämä viimeisin ei siis ole oma kokemus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
- otettu ylihintaa meiltä kännisiltä naisilta
- kun tulin ravintolasta (mukana oli muutakin porukkaa) pyysin vaihtamaan radiokanavaa niin kuski reagoi siten, että pysäytti auton ja snaoi "jossei kyyti miellytä nii voin jättää tähän". Olin aivan äimänä, tuntui että kuski halusi näyttää muulle porukalle että hänen taksissa ei asiakas määrää radiokanavaa. Nousin kyydistä kaverini kanssa ja kotiin oli matkaa vielä paljon
- tänään tuli taas huomattua miten epäkohteliaita taksikuskit ovat kaupungissa, eivät anna tilaa kun yrität vilkuttaa toiselle kaistalle heidän eteensä

jne. todella harvoin joudun taksia käyttämään enkä todellakaan käytä ellei ole aivan pakko.

Isäni tuli vieraalta paikkakunnalta meille kylään uuteen kotiimme (olimme vasta muuttaneet)
ja kävi kysymässä taksikuskilta neuvoa oikean osoitteen löytämiseksi, heillä kun navigattoorit autoissa, taksikkuski oli sanonut että hän voi kyllä ajaa heidät sinne mutta ei suostunut kertomaan missä päin meidän osoite sijaitsee.

Olen ihan pöyristynyt näistä kokemuksista! ja kun harvat kokemukseni on näin perin törkeitä ja huonoja, on selvää etten kovin helpolla taksia avuksi pyydä.

Tulee käsitys että ylimielistä ja veemäistä porukkaa ovat!!!!!!!
Itse käytän taksia yleensä selvinpäin ja palvelu on ollut ihan normaalia... myös känniset naiset voivat olla aika v-mäisiä asiakkaita...

Lisäksi aikoinaan kysyttiin taksikuskilta neuvoa paikkakunnan parhaasta grillistä ja neuvoa löytyi, lisäksi suositeltiin tiettyä annosta =)
 

Yhteistyössä