Heippa. Tulevana YH:na mietin että kuinka pärjään taloudellisesti jos minulla on 65 000e asuntolainaa??? Onko teillä asuntolainoja ja jos on niin paljonko ja kuinka pärjäätte? Kuinka paljon maksatte kuukaudessa lainaa+yhtiövastiketta?
On lainaa reilu 90000?, hyvin pärjätään, siihen saa myös asumistukea korko osaaja yhtiövastikkeeseen.
Ja mä olen nyt äippäpvrahalla ja kohta jaan kotihoidontuelle!
Mulla on lainaa nyt vajaa satatonnia. Asumiseen eli lainaan ja yhtiövastikkeeseen menee tonni kuussa. Muita tukia en saa kuin lapsilisän ja sekin loppuu parin kuukauden kuluttua. Aikaisemmin ei ole ollut mitään suurempaa ongelmaa, mutta nyt on tehtävä jonkin sortin laskelma, kun lapsilisä loppuu ja koulu muuttuu maksulliseksi. Opintotukea junnu saisi 15,60 euroa kuussa miinus verot. Luultavasti ei haeta koko opintotukea, se kun ei kata edes puolia koulumatkoista.
Mulla on tällä hetkellä velkaa (asuntojlainat + muut velat) semmonen 300 000?.
Mulla ei ole varaa niitä yksin maksaa joten ex ottaa osaa maksamisiin (olihan se niitä tekemässäki).
Talo on nyt myytävänä ja se vähentää n. 100 000? velkaa kun sen saan myytyä joten sitten pärjätään ilman apuaki toivottavasti.