Onko teillä vauvalle/taaperolle oma saippua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amanda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amanda

Vieras
käsien pesuun?
Vai pesettekö samalla saippualla kuin aikuiset?

Pesettekö muuten lapsen kädet AINA kun tulee ulkoa sisälle vaiks vaan välipalalle tai pisulle? ja takasi pihalle?

Meillä on sekä suihkussa suihkusaippuana että molemmissa vessoissa saippuana Erisanin pumppupullot. Niitä käyttää kaikki, aikuiset ja lapset. Ja kyllä meillä pestään kädet aina ulkoa sisälle tullessa, oltiinpa sitten oltu kaupassa, kerhossa, hiekkalaatikolla tms. Itsekin pesen omat käteni, joten opetan myös lapseni samoille tavoille.

Ei oo omaa saippuaa,samasta pumppupullosta pestään kaikkien kädet. Ja aina pestään kun tullaan ulkoa sisälle (ja varsinkin) jos syömistä varten. Pissan jälkeen pestään kyllä kädet myöskin ja jotenkin oon olettanut että tää on ihan yleinen tapa :whistle:

Meillä on käsisaippuana Erisania, sitä käyttävät kaikki. Vauvalla ja taaperolla ei muuten juuri saippuaa käytetä, jos on vaikkapa kakkaa niskaan asti niin pesen hajusteettomalla pesunesteellä (Lactoline).

Jos käydään sisällä vain pissalla, ei tarvitse pestä käsiä ennen vessakäyntiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ärrimurri:
Meillä on oma pesuaine, Ainun pesuneste, samalla pestään hiuksetkin. Ja pestään ulkoa tullessa kädet, varsinkin jos on ollut ilman hanskoja.

Minkäikäinen lapsi?
Mikä on sopiva/hyvä korkeus lapsen olla hanaan nähden kun meillä kastuu aina kaikki paidat mahasta että hihoista, pitääkö heittää kaikki vaatteet pois...kauheeta häsläämistä kun lapsi huitoo ja nostelee käsiään ni vedet ja saipput valuu kainaloihin.
Alkuun oli sylissä nyt tuolilla, pitää hankkia jakkara mutta mikä olisi hyvä korkeus kun eihän tää napero osaa vielä pestä itse. Ja tippuu tuolilta jos ei tiukasti seiso itse takana...

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Ei oo omaa saippuaa,samasta pumppupullosta pestään kaikkien kädet. Ja aina pestään kun tullaan ulkoa sisälle (ja varsinkin) jos syömistä varten. Pissan jälkeen pestään kyllä kädet myöskin ja jotenkin oon olettanut että tää on ihan yleinen tapa :whistle:

On, on mullekkin, mutta muutama lähipiiristä pitää vouhotuksena...

Alkuperäinen kirjoittaja amanda:
Meillä on oma pesuaine, Ainun pesuneste, samalla pestään hiuksetkin. Ja pestään ulkoa tullessa kädet, varsinkin jos on ollut ilman hanskoja.

Minkäikäinen lapsi?
Mikä on sopiva/hyvä korkeus lapsen olla hanaan nähden kun meillä kastuu aina kaikki paidat mahasta että hihoista, pitääkö heittää kaikki vaatteet pois...kauheeta häsläämistä kun lapsi huitoo ja nostelee käsiään ni vedet ja saipput valuu kainaloihin.
Alkuun oli sylissä nyt tuolilla, pitää hankkia jakkara mutta mikä olisi hyvä korkeus kun eihän tää napero osaa vielä pestä itse. Ja tippuu tuolilta jos ei tiukasti seiso itse takana...

Poika on 1v11kk. Meillä on matala jakkara, jonka päältä poika ylettyy juuri ja juuri. Pidä vaikka toisella kädellä käsistä kiinni kun otat saippuaa ja huuhtele ja kuivaa ennenkuin päästät irti. En minä muuta osaa sanoa, meillä ei ole tuon kanssa ongelmia ollut, niin en oikeen ehkä osaa auttaa.

Sama saippua on kun muillakin.
Kädet pestään, niin lapset kun aikuisetkin, aina kun tullaan sisälle, aina ennen ruokaa ja vessakäynnin jälkeen.

Plus jos ne jossain muussa sotkeentuu.

Minkäikäinen lapsi?

Poika on 1v11kk. Meillä on matala jakkara, jonka päältä poika ylettyy juuri ja juuri. Pidä vaikka toisella kädellä käsistä kiinni kun otat saippuaa ja huuhtele ja kuivaa ennenkuin päästät irti. En minä muuta osaa sanoa, meillä ei ole tuon kanssa ongelmia ollut, niin en oikeen ehkä osaa auttaa.

Kiva kun vastasit silti asiallisesti - oiskohan muita yhtä asiallisia jotka osaisit antaa vinkkiä...

Minkäikäinen lapsi?

Kiva kun vastasit silti asiallisesti - oiskohan muita yhtä asiallisia jotka osaisit antaa vinkkiä...

Jotka osaisi antaa vinkkiä!

Ihan pikkuisena taisi olla joku vauvasaippua - mutta silloin ei kyllä erityisesti pesty käsiä. Puolen vuoden jälkeen (kun purkki loppu tms) on siirrytty ihan normi erisan/lv linjalle, mitä muut tässä perheessä käyttävät.

alussa oli kainalossa, myöhemmin seisoi tuolilla/korokepallilla. Meillä on muutama käsienpesuallas todela matalalla, joten niihin on aikaisin ylettänyt.

Minkäikäinen lapsi?

Meillä on Babybjörnin jakkara, jolla taapero (1,5v) seisoo. Minä olen takana ja pidän ranteista kiinni koko pesun ajan :) Silloin kun ei vielä kunnolla ylettynyt kädet hanan alle, käytin apuna bideetä.

Yhteistyössä