onko teillä vapaaehtoinen sairasvakuutus ja miksi ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykypäivää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nykypäivää

Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen...
Kohta ei saa hoitoa yleiseltä puolelta jos ei ole pää kainalossa.

En saanut lääkäriaikaa tytölle, kuumetta kaksi päivää ja hirveä yskä.
Yön yski ja oksenteli limaa.

olisi pitänyt kuumeilla 3pvä, jotta olisin saanut ajan.¨

Yksityisellä todettiin keuhkoputkentulehdus, sai antibiootit ja astmapiippua pahimpaan ahdistukseen.

Mulla on niin ihana työnantaja että se on hommannu kaikille työntekijöille sellasen sairakuluvakuutuksen mikä korvaa lähes kaiken. (ei hammaslääkäriä tai silmälaseja)
kyllä on ollu helpotus kun ei tartte oottaa aikoja terveyskeskukseen vaan voi mennä suoraan yksityisille. Täytyy kyllä kysyä että miten sitten lasten kanssa? jos ei niitä sitten sisällytetä niin kyllä ihan varmasti hommaan semmoisen vakuutuksen itse.

Meillä ei, koska yksityisellä käy useamman kerran vakuutusmaksuilla ja omavastuuosuudella (mitä muuten teidän käynti+lääkkeet maksoi?), kaikki vakavammat jutut hoidetaan kuitenkin julkisella, julkisella lapset on terveyskeskuksessa ilmaisia, julkisellakin puolella on sairaalassa maksukatto ja lääkkeissä on maksukatto. Yöpäivystykseen pitää kuitenkin mennä julkiselle. Lisäksi meidän talous kestäisi äkillisen muutaman tuhannen euron maksun, jos sellainen tilanne tulisi. Tapaturmavakuutus on.

Ei ole, en oo koskaan tullut ajatelleeksi tarvitsevani sellaista. Elämäni aikana olen päässyt sen verran vähin vaivoin, että puhutaan vain muutamista kympeistä.

On vakuutus. Sen turvin pääsin monta kuukautta aikaisemmin sappileikkaukseen, samoin kuin olkapääleikkaukseen. Molemmat leikkaukset olis maksaneet yksityisellä vähän vajaa 3000? kappale, mutta kun oli vakuutus, niin siitä selvisi omavastuulla. Mieluummin hoidatan itseni yksityisellä, koska kunnallisella joutuu odottamaan hoitoon pääsyä niin kauan.