onko teillä tuplat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poitsuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poitsuli

Vieras
niin eli onko teillä tuplat käytössä jos lapset 2v7kk ja vauva??ihmetyttää vaan ku kaikki sanoo et mä oon tyhmä ku en osta,mut eiköhän toi isompi jaksa kävellä sen yhen kerra viikos kaupungissa ku käydää shoppailees?!autolla kuiteski käydää aina kaupassa(pakko ku matkaa reilut 10km)!!pärjäättekö te ilman tuplia tolla ikäerolla??

Itse tartten tuplat seisomalaudalla ja lapset 1v, 2v4kk ja 3v4kk.
En pääse oikein liikkumaan jos en saa kahta pienempää kyytiin tai tietysti pääsen mut en oikein voi kolmea kantaa kun väsy iskee.
Mut entäs sit vauvalle vaunut ja siihen seisomalauta jos ette usein edes kärryjä tartte?!

no vaunut nyt ehdottomasti on vauvalle hankittuna :D en vaa viitti ostaa tuplia jos ne käytössäki esim.vajaa vuoden ku toi isompi ei kovin innokas istuja o muutenkaa ja sit se seisomalauta...kulkeeko hyvin hiekkateillä??ja soralla?täällä maalla molempia löytyy ihan kiitettävästi!isomalle tulee pyöräki kuvioihin heti ku oppii polkemaan :whistle:

Täällä kans vähän samaa mietitään. Toinen lapsi syntyy loppuvuodesta ja ikäeroa tulee tasan kaksi vuotta. Olen ajatellut, että ilman tuplarattaita pärjäisi, mutta kuitenkin vähän arveluttaa.. Noihin meidän vaunuihin ei varmaan seisomalautaa saa, en ole varma.

Mulla on lapset 2 v 8 kk ja 2,5 kk eikä meillä ole mitään tuplia vaan isompi on seisomalaudalla silloin kun ei jaksa kävellä. Tuo lauta maksoi lastentarvikkeessa 49 e ja ainakin meillä se toimii. Olen käynyt muksujen kanssa kaupassa, lenkillä jne. noilla varusteilla ja on pärjätty.

Kati

Itsellä sekä tuplat että yhdenistuttavat laudalla,käytössä tuplat pitkille matkoille ja lauta kauppaan tms. Kyllä helpottavat elämää molemmat vaihtoehdot. Meillä muuten lauta istuimella varustettu malli, joten melkein kuin tuplat nekin. Lapsi pääsee vaan helpommin kyytiin ja pois ja yhdistelmä on kevyempi.

mulla kans tämä sama ongelma edessä. Poika siis nyt 2v ja vaavi syntyy kuukauden päästä. ensin mietittiin, että seisomalauta hommataan, kuitenkin viimein tuli päätökseen että tuplat hommataan, kun jos kävelyllekkin lähtee, niin vanhempikin voi sitten samalla ottaa päikkärit vaunuissa, niinkuin tekee nytkin välillä. ja kaupassa ei pääse niin helpolla karkuun, kun pääsis seisomalaudalta:) ja jos ei sitten jaksakkaan seisoa siinä seisomalaudalla, niin kannappa sitten sitä poikaa ja työnnä vielä vaunujakin..ei kiitos=)

Kertokaas tyhmälle millainen tuo seisomalauta on? :ashamed: Onko se joku yksi yhteinen malli kaikkiin vaunuihin vai onko kaikille vaunumerkeille omat? Onko helppo asentaa? Minkälaisiin vaunuihin sen saa asennettua? Pitääkö olla joku systeemi vaunussa itsessään, vai saako itse ratusteltua jonkinlaisen kyhäelmän vaunuihin kuin vaunuihin?

Tuplat käytössä ikäeroa lapsilla on kuukautta alle 2v. Ovat olleet ainakin meillä käytössä jatkuvasti, nykyään vähän harvemmin kun esikoinen jaksaa itse kävellä jo vähän pitempiäkin matkoja. Ja haluaa työntää nukenvaunuja. Mutta silloin kun on kiire (esim neuvola,lääkäri) otan tuplat
ja matka sujuu ripeämmin. Ja tämän pikkukaupungin keskustaan, kun mennään otan tuplat. On kuitenkin sen verran liikennettä, ja välinpitämättömiä autoilijoita.

Meillä ikäero 1v9kk ja ovat olet todella käytössä. Tietenkin riippuu kuinka paljon liikut ja missä. Itse koen esim.Bussissa tuplat hyviksi molemmat lapset istuu rattaissa ei taritse rtsiä isommalle istumapaikkaa ja siinä samalla pitää rattaista kiinni ja vahtia isompaa. Itse kävelen pitkiä jatkoja ja nyt kun vanhmpi on jo 2.5 niin käveleen osan matkasta ja jos tulee esim. kiire bussiin niin molemmat rattaisiin ja menoksi. Itse voin kyllä ainakin suositella. Kesällä Molemmat nukkuu rattaissa ja itse olen vaikka rannalla niin ei aina tarvitse mennä päikkäreille kotiin.

Yhteistyössä