Onko teillä siistiä aina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Duunarin eukko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Duunarin eukko

Vieras
Siis tarkoitan siistillä sitä, että esim. asuntonäyttö voitaisiin pitää ex tempore tai yllätysvieraat ovella eikä tarvitsisi erikseen alkaa siivota? Ja tärkein kysymys, kuinka monta tuntia siivoatte kotianne/vkossa, onko lemmikkieläimiä?
Itse en pysty siivoamaan (kunnollisesti) kuin vkonloppuisin, muttei meillä koskaan oo siistiä korkeintaan kuin puolipäivää ja siivous olisi siis loputonta ja jatkuvaa..missä helv..vika? Mussa siivoojana vai perheessä..?

Ei tod oo siistiä aina! Yllärivieraista en tykkää, ellei oo tosi hyviä kavereita :). En siivoo montaakaa tuntia viikossa kun oon huomannu sen hyödyttömyyden, ehkä päivän kestää siisteys siivoomisen jälkeen... Joo, ja työssä käydään molemmat vanhemmat. Lemmikkejä löytyy koira-, sekä kissalajista. Meillä vika on mussa, koska en osaa siivota tehokkaasti vaan siivouspäivänä kuluu koko päivä siivoomiseen. Ja laiskakin oon... :)

Meillä on aina siistiä.Kodin puhtaus ja järjestys on minulle tärkeää.2 lasta löytyy ja koira.
Imuroin melkein joka päivä,lattiat pesen 1-2 kertaa viikossa,samoin vessat.Pölyt pyyhin 1-2 kertaa viikossa.Saunan pesen harvemmin,mutta pesuhuoneenkin muutaman kerran kuussa.
Mä olen järjestelmällinen ihminen,siivoon toisella kädellä ja toisella kokkaan..

On aina siistiä. Nyt on kyllä lapsilla aika iso leikki olkkarissa mutta siivoavat sen sitten iltasella.
Kotieläimiä löytyy ja lapsia ramppaa sisään ja ulos ovesta pitkin päivää.
Arkena kun tulen kotiin niin imuroin heti ensi töikseni, ei se vie kuin 5min. Ja muutenkin joka päivä tulee kokoajan pidettyä siisteyttä yllä ihan kaiken muun puuhastelun lomassa. Kyllä se vaan on loputon suo mutta onneksi en koe siivoilua yleensä raskaana.
En osaa yhtään sanoa paljonko viikossa menee aikaa. Kesällä vähemmän kun käytännössä asutraan ulkona.

Ei todellakaan ole siistiä! Meidän 2- ja 4-vuotiaat on selvästikin ottaneet elämäntehtäväkseen levittää tavaroita ympäriinsä päivät läpeensä. Ei ehdi millään perässä. Kyllä mä aina päätän ja yritän, mut samalta täällä taas hetken päästä näyttää. Imuroida kyl tarttis useemmin. Talossa kissoja 6.

NO EI!
Meillä aina kauhea sekamelska. Aina. Lasten (& työn) myötä aikaa on niin vähän, että siivouskselle ei vaan jää aikaa niin paljon kuin pitäisi.
Meillä siivotaan varmasti jollain tapaa joka päivä, imuroidaan jossain päin taloa ainakin kolmesti viikossa. Lattioita pesen nykyään aika harvoin entiseen verrattuna.
Ennen pesin lattiat ke ja la, mutta silloin olikin vain yksi lapsi ja vauva, joka ei sotkenut.

Pyykin määrä on sanoinkuvaamaton, koko ajan kone laulaa, mutta vuori ei kutistu, missä vika?

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
NO EI!
Meillä aina kauhea sekamelska. Aina. Lasten (& työn) myötä aikaa on niin vähän, että siivouskselle ei vaan jää aikaa niin paljon kuin pitäisi.
Meillä siivotaan varmasti jollain tapaa joka päivä, imuroidaan jossain päin taloa ainakin kolmesti viikossa. Lattioita pesen nykyään aika harvoin entiseen verrattuna.
Ennen pesin lattiat ke ja la, mutta silloin olikin vain yksi lapsi ja vauva, joka ei sotkenut.

Pyykin määrä on sanoinkuvaamaton, koko ajan kone laulaa, mutta vuori ei kutistu, missä vika?

Ai niin, koira ja kaksi kissa kolmen muksun lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Ihan riittävän siistiä. Ei tätä asuntoa tarvi kellekään esitellä tai sitä varten siivota. Eikä vieraitakaan varten tartte erikseen siivota. Pidetään kuitenkin just niin siistinä kuin tarvii.

Must on jotenkin noloo jos tulee vieraita ja esim. koirankarvoja lattialla ja koska niitä on aina niin pitäis stana koko ajan imuroida tai pyyhkiä pölyjä tai..tai.. tää kevät ja valoisuus saa mut joka vuosi sekoamaan :whistle:
Mutta siis kuvittelen että suurimmalla osalla lapsiperheistä, joissa on lemmikkejäkin, on perussiistiä, joillain jopa supersiistiä ja se mikä kiinnostaa on ajankäytön määrä tähän rasittavaan askareeseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Murmeli -76:
Meillä on aina siistiä.Kodin puhtaus ja järjestys on minulle tärkeää.2 lasta löytyy ja koira.
Imuroin melkein joka päivä,lattiat pesen 1-2 kertaa viikossa,samoin vessat.Pölyt pyyhin 1-2 kertaa viikossa.Saunan pesen harvemmin,mutta pesuhuoneenkin muutaman kerran kuussa.
Mä olen järjestelmällinen ihminen,siivoon toisella kädellä ja toisella kokkaan..

Peesi. Paitsi että meillä on yksi lapsi =)

Alkuperäinen kirjoittaja Duunarin eukko:
Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Ihan riittävän siistiä. Ei tätä asuntoa tarvi kellekään esitellä tai sitä varten siivota. Eikä vieraitakaan varten tartte erikseen siivota. Pidetään kuitenkin just niin siistinä kuin tarvii.

Must on jotenkin noloo jos tulee vieraita ja esim. koirankarvoja lattialla ja koska niitä on aina niin pitäis stana koko ajan imuroida tai pyyhkiä pölyjä tai..tai.. tää kevät ja valoisuus saa mut joka vuosi sekoamaan :whistle:
Mutta siis kuvittelen että suurimmalla osalla lapsiperheistä, joissa on lemmikkejäkin, on perussiistiä, joillain jopa supersiistiä ja se mikä kiinnostaa on ajankäytön määrä tähän rasittavaan askareeseen...

Mulla oli tapana siivota päivittäin kun mulla oli koiria, joten aina oli just niin siistiä kun vaan oli mahdollista. Koirakodissa on aina jonkun verran karvoja, ellei ole just siivottu. Miksi se nolostuttaisi?

No ei ole aina siistiä. Viikkosiivoukseen käytän tunnista pariin normaalisti, ja muuten en kauheasti siivoa. Silloin kun siivooja käy joka toinen viikko, hän käyttää kolme tuntia, suunnilleen samat tehty kuin mitä minä 1½-2:ssa tunnissa. Eli jos on vieraita tulossa, yleensä teen siivouksen ennen heidän tuloaan jos mahdollista. Meillä satsataan tarjoamisiin :p

meillä kaks koiraa,kaksi lasta ja kolmas tulossa. mies joka ei ikinä kotona,mutta sotkee kyllä käydessään. siistiä on oikeastaan aina. imuroin joka päivä, lattiat pesen kolmesti viikossa. tavaroiden järjestelyä aina,eli heti paikoilleen. pyykit heti koneeseen kun tulee tarpeeksi. aikaa ehkä reilu puolisen tuntia päivästä siivoamiseen.

tein tässä muutama kuukausi sitten perusteellisen siivouksen,kaikki ylimnääräinen lähti. nyt tavaroilla omat paikat ja tilaa on. hellppoa kuin mikä nyt laittaa tavarat ja lelut paikoilleen. vaatekaapit järjestelen pyykkejä laittaessa. lasten vaatteista laitan heti varastonlaatikkoon,jos on mennyt pieneksi.

Nyt just on aivan jumalattoman törkyistä.

Siisteys ei ole mun tärkeysjärjestyksessä ihan ykkösenä, eikä edes hyvänä kakkosena. Pyrin kuitenkin pitämään kaaoksen edes melkein hallittuna, ja vedän sitten välillä ihan hullun lailla imurin ja rievun kanssa.
Kyllä mä useamman tunnin viikossa käytän raivaamiseen, mutta jonkun mielestä varmaan pitäisi puunata vielä tuplasti.

Lemmikkejä on kani, kissa, koira, pari kanaa, kukko, poni, yksi oma ja yksi vuokralaishevonen.
Lapsia 3.

Mulla siis on kyllä rutkasti muutakin tekemistä, kuin vaeltaa moppi toisessa ja rätti toisessa kädessä...

Yhteistyössä