onko teillä ollu loppuraskaudessa tällästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva

Vieras
Ahdistaa henkeä, rinnasta puristaa, sydän hakkaa pienestäkin rasituksesta. Ei meinaa jaksaa seisoa. Viikkoja nyt 32+2. Ei oo kahdes aiemmas raskaudes ollu tällästä ja mietin että onko tää ihan normaalia vai onko jossain joku vika. Olo on oikeesti TODELLA huono.

Voisko sulla olla hb liian alhaalla?

Mulla oli loppuraskaudesta tippunut hb yllättäen ja oli rytmihäiriötä (liika lyöntisyyttä) ja todella todella huono olo. Söin sitten loppuraskauden rautaa ja betasalpaajia ja olo pysyi hyvänä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Voisko sulla olla hb liian alhaalla?

Mulla oli loppuraskaudesta tippunut hb yllättäen ja oli rytmihäiriötä (liika lyöntisyyttä) ja todella todella huono olo. Söin sitten loppuraskauden rautaa ja betasalpaajia ja olo pysyi hyvänä :)

Mulla oli muutama viikko sitte neuvolassa hb115. Ei siis ihan pahimmasta päästä, tosin mun normi hb on yleensä n 140, siihen nähden alhaalla. Oon siitä asti syöny rautaa ja viime viikolla mitattiin hb, ei ollu noussu yhtään raudan syönnistä huolimatta. Terkka sanoi et vaikka 115 on periaattees vielä ok niin toisilla se voi silti aiheuttaa huonoa oloa. Mulla on olo kyllä huonontunu huomattavasti viime viikosta...pitäis kai soittaa sinne jos mittais hb:n että onko se pudonnu alemmas vai mikä on.

Mulla on ollu nyt noita oireita 35+ lähtien. Ei saa öisin nukutuksi kun ei saa kunnolla happea, veretkin on huonot, vauva painaa korkealle.. eli varmaan ihan normaalia. Tsemppiä! :)

:wave: Tääl myös samaa oli. Mut kuten mami sanoi, vauva painoi ja masuni oli sellanen "liiankin" tiukka. Hb oli parempi kuin koskaa, siitä ei johtunu mut luulen et vauva painoi pääsuonia aika tiukasti sekä palleaa. Jopa toisen halaus ahdistu hengen tiukalle.

Joo, kuulostaa tippuneelta hemoglobiinilta. :) Mulla oli raskauden alussa 130 ja nyt viikolla 27 se on 119. Luin jostain, että jos hb on tasaisesti alhainen, siitä ei välttämättä tule huonoa olo, vaan nimenomaan se "putoamisvaihe" eli hb:n lasku eritoten aiheuttaa huonoa oloa.

Kasvoni tuntuvat kalpeilta, pelkkä käveleminen kotona hengästyttää, välillä sydän tuntuu hakkaavan ihan tosissaan, pyörryttää jne. Syön kyllä lisärautaa, mutta eihän se hetkessä vaikuta. Vauvakin painaa sulla keuhkoja ja kroppaa.

Soitin äsken neuvolaan, käski ottaa raskaus multitabsia yhden sijaan kaks päivässä. Ei muuta... kaiketi tuo oirekuva on sit terkalle sen verran tuttu (kokenu terkka) että arvioi sen johtuvan yleisesti tästä loppuraskaustilasta plus alhaisesta hb:sta. Ens viikolla on onneksi neuvola, pitää kokeilla nyt viikon ajan tehostettua multitabs- ja rautakuuria, josko helpottaa...

Yhteistyössä