Onko teillä ns. siivous suunnitelma tai- kalenteri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän sitä siivota kerralla kaikki..Meillä imurointi pari kertaa viikossa ja matot pihalle pari kertaa kuukaudessa ja pölyt pyyhitään silloin kun on tarvetta imuroinnin yhteydessä.Vessa pestään pari kertaa viikossa...

Meillä on omakotitalossamme kodinhoitohuonees ovessa lista kuukausittain tehtävistä siivouksista. Maaliskuulle osui saunan ja pesuhuoneen pesu sekä seinien ja katon pyyhkiminen. Huhtikuussa on vuorossa jääkaapin ja uunin perusteellinen peseminen sekä ovet ja takka. Rasti ruutuun, kun työ on suoritettu. Viikkosiivous tietysti kuuluu asiaan ilman listaakin, mutta suursiivouksia ei meillä koskaan tehdä. =)

Ei mitään varsinaisia päiviä siivouksille paitsi että mies imuroi maanantaisin, minä sitten loppuviikosta toisen kerran. Nyt kun olen äitiyslomalla, joka päivä hinkkaan jonkun nurkan perusteellisemmin (tai no, niin olen tehnyt aina, töissä tai ei..) niin ei ikinä tarvitse mitään suursiivousta tehdä. Ikkunoiden pesu on sellainen isompi projekti joka tässä kevään aikana tehdään kerralla. Periaatteessa pyrin niin että viikonloppuisin ei tarvitsisi siivota lainkaan, paitsi tänään sain aamulla jonkun vinksahduskohtauksen ja nyt olen jynssännyt koko alakerran.. Toivottavasti en ole raskaana :D

ei ole. mutta mun päässä on ;)
eli milloin esim. lakanat vaihdetaan, kylppärin lattia siivotaan tarkemmin, verhot vaihdetaan jne jne.
muuten meillä siivotaan kerran viikossa (imuroidaan, kylppäri) ja tiskaus, pyykkäys sun muut tarpeen mukaan.

Ei ole suunnitelmia tai kalentereita. Viikkosivous on perusteellinen (imurointi, lattianluutuus, pölyjen pyyhkiminen, kylppärin ja keittiön kuuraus, kaikkien tavaroiden järjestely, ikkunoiden ja peilien säämisköinti). 1-2 krt vuodessa pyyhin seinät ja katon, mattoja pesen tarpeen mukaan (2-5 krt vuodessa riippuen siitä, mikä matto kyseessä), vuodevaatteet aikuisilta 3 krt vuodessa, lapsilta tämän tästä pitää peitot ja tyynyt pyörittää koneessa. Komerot käyn läpi kerran kuussa tai useamminkin -tykkään, että järjestys säilyy eikä turhaa roinaa kerry.