Onko teillä muillakin tullut pettymyksiä ja mukavia yllätyksiä lastenvaatteiden laadusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zenn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zenn

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
2 228
1
36
Tampere
Ostin pojalle ensimmäisen Småfolkin paidan ja siinä on jo käyttöönottopesun jälkeen havaittavissa sellaista valkoista nöyhtää printin päällä. Lindexin printtipaidoissa samaa, joutunut heittämään yli 10e bodeja pois alle 10 pesun jälkeen, eikä Mini Rodinin ihana paitakaan kestänyt hyväkuntoisena seuraavalle käyttäjälle. Ei enää niitä meille.

Lipfish on ollut aivan mainio, kaikki jäävät lähes uudenveroisena jemmaan tulevalle käyttäjälle. Ebbellä, Benettonilla, Espritillä ja H&M:llä kaikilla varsin sopiva hinta-laatu-suhde.

Seuraavaksi pitää ottaa kokeiluun Villervalla ja Liandlo, kannattaako?

Villervallan laatu vaihtelee minusta. Raita-paidat ovat pehmentyneet yllättävän nopeasti, mutta taas peruscollegehousut ovat kestäneet todella hyvin pesuja. Farkkuvaatteet ovat merkillä toimineet hyvin.

Småfolk pitää pestä ehdottomasti käännettynä tai on välittömästi huonona. Todella tarkka pesun suhteen. Housut ovat hyviä ja kestäviä. Toinen mikä nukkaantuu yllättävän helposti on Duns (mutta ei kuitenkaan Lindexin tasoisesti).

Metsolan froteehousut ovat maailman parhaat. Paidat ovat myös hyviä, mutta meille ei sovi niiden mitoitus, pitää valita ihan tajuttoman iso koko (toimii t-paidan kanssa mutta ei pitkähihaisten suhteen)..

Aarrekid, Ej Sikke Lej ja Snoozy olleet ihan ok. Samoin Pop on mainio. Mitähän kaikkea muuta meillä onkaan ollut...

Minä ilahduin H&M:n bodyjen laadusta. Pojan olessa ihan pieni, ostin bodyt pääasiassa Lindexiltä. Nyt ostin 80-86 cm bodyja H&M:lta (niitä yksivärisiä 4,95 €/kpl) ja kyllä on napakkaa ja hyvän tuntuista puuvillaa, parempia ovat kuin monet Tutan bodyt (vertailun vuoksi). Monet Tutan bodyt ovat sellaista ohutta kangasta, josta "päivä paistaa läpi". Toki niissäkin on parempaa laatua myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Yllätyin;24707741:
Minä ilahduin H&M:n bodyjen laadusta. Pojan olessa ihan pieni, ostin bodyt pääasiassa Lindexiltä. Nyt ostin 80-86 cm bodyja H&M:lta (niitä yksivärisiä 4,95 €/kpl) ja kyllä on napakkaa ja hyvän tuntuista puuvillaa, parempia ovat kuin monet Tutan bodyt (vertailun vuoksi). Monet Tutan bodyt ovat sellaista ohutta kangasta, josta "päivä paistaa läpi". Toki niissäkin on parempaa laatua myös.

Lisään että PoP:n vaatteista ei ole myöskään mitään pahaa sanottavaa, mutta se ei varsinaisesti yllättänyt koska kyllä siihen hintaan pitää laadukasta saadakin :)

Lindexillä ja H&Mllä laatu vaihtelee tosi paljon - jotkut pysyy ihan uudenveroisina, toiset menee heti höytyvälle.

Duns oli ihan surkee, leveää ja lyhyttä mallia ja haalistui ja haituvaa tuli tosi nopeaan.

Kameleont design on yksi suosikki, velourit kestää ja kestää. Mutta trikoissa laatu vaihtelee, jotkut ihan huippuja, jotkut taas ei.

Maxomorra on ollut varsin hyvä edullisempaan hintaansa nähden! =)

Moonkids on kyllä kevätmallistojen osalta kiva ja raikas (syksyn mallistot taas jotain ihan kamalaa), laadussa ei moitittavaa =)

Villervallaa on ollut kesävaatteita eikä moitteita =) Liandlolta on yksi paita ollut jonkun aikaa, ehkä pientä haituvaa on, mutta ei paha so far.

Saman huomannut Småfolkista: pitää pestä käännettynä. Silloin värit pysyvät pitkään ja paidat eivät lerpahda vuodenkaan käytön jälkeen. Legon vaatteet kestävät todella hyvin. Niitä voi suositella, jos vain kuosit miellyttää. Meillä ovat lähinnä arkikäytössä, kun ninjago on enemmän pojan kuin äidin mieleen :D Snoozy on hyvä laadultaan. Samoin ej sikke lej on kestänyt hyvin pesuja. Villervalla ei meillä kestänyt. Kameleont designilla on ollut monia todella hyviä ja yksi huono. Tuo huono tosin ei nukkaantunut vaan värjäytyi ja tässä vika saattoi olla myös pesijässä (tunnustan) . Maxomorra on ollut yllättävän hyvä noinkin edulliseksi.

Ciraf vaatteet on yllättävän laadukkaita verrattuna hintaan! Myös Esprit ja Name It vaatteet on pysynyt hyvinä pesusta toiseen. Kun taas Bennettonin paitoihin oon ollu tosi pettynyt, printit menee huonoksi tosi nopeesti ja paidat menettää helposti muotonsa. :(

No meillä oli lapsilla vauvoina Marimekon lahjaksi saatuja bodeja ja vaikka olivat täysin sopivan tai jopa reilun kokoisia käyttäjälleen, niihin tuli hyvin nopeasti reikiä haaraneppareiden ympärille, eli trikoo lähti purkautumaan neppareista johonkin suuntaan. Tutan kanssa taas kävi niin, että lähes kaikki tuotteet purkautuivat kainalosaumasta tai potkuvut sieltä vetoketjun alaosasta. H&M:n bodyt ja monet muut vaatteet meillä taas olleet sellaisia, että osaa on käytetty jopa kaikilla kolmella pojallamme.

Meillä pestään kaikki vaatteet käännettynä. Osa lindexin bodyista (varsinkin sellaiset, joissa edessä iso Bamse-kuvio) on haalistunut heti ja pintaan tullut valkoista hahtuvaa. Toisaalta meillä on kirpparilta ostettu bamse-body, jossa värit ja kangas ovat edelleen erittäin hyvässä kunnossa, kuva on sellaisena printtinä joka ei ole halkeillut yhtään. Noissa haalistuneissa se kuvio on ollut siinä kankaassa. Samoin haalistui Muumi-aiheinen yöpuku heti. Lindexin college- ja valourhousut ovat pysyneet erittäin hyvänä.

Esprit, H&M, Name it ja Minymo ovat pysyneet tosi hyvinä, Tuttan kohdalla laatu vaihtelee. Osa tuttan vaatteista on pysynyt mielettömän hyvinä kovasta käytöstä huolimatta ja joihinkin on tullut melkoisesti nukkaa. Värit ovat pysyneet silti kirkkaina. Marimekko ok, osaan on tullut vaalea haituvaa aika nopeasti. Hinta-laatusuhteeltaan en sen takia pidä Marimekkoa tarpeeksi hyvänä. Molo kidsiltä meillä on jotain housuja, ei mitään moitittavaa.

Lovely bears-merkkisiä halpiksia meillä on ollut pari, ekassa pesussa petti saumat.

Tyytyväisin olen H&M:n, Espritin, Name itin ja Lindexin hinta-laatusuhteeseen. Varsinkin lindexiltä saa tosi edullisesti vauvanvaatetta, kun usein on niitä kaksi kolmen hinnalla-kampanjoita, ja suurin osa vaatteista on pysynyt hyvänä. Tuttaa ostan aina Keskiseltä erittäin halvalla (normaalihinnat siellä yleensä pari euroa halvempia kuin muualla ja vanhat mallistot myydään yleensä heti edullisesti uusien tieltä, ja joskus on jotain vauvapäiviä kun tutan vanhempien mallistojen vaatteita saa 3 eurolla), joten olen tyytyväinen siihenkin. Korkeammilla hinnoilla ostaisin varmaan vähemmän, kun välillä sattuu olemaan niitä ikäviä nopeasti nukkaantuvia kappaleita.

Useimmiten olen yllättynyt positiivisesti halpojen (lindex/H&m) merkkien laadukkuudesta. Näiltä merkeiltä ainoat pettymykset ovat olleet luomupuuvillasta tehdyt tuotteet. Ne ovat venahtaneet ja hapertuneet käyttökelvottomiksi hetkessä. En useinkaan osta mitään printillisiä tuotteita, mutta varmaan tosiaan haalistuvat näillä halvemmilla merkeillä.

Marimekolla oli ainakin pari vuotta sitten hyvin värinsä pitäviä lastenvaatteita.

Espritin leikki-ikäisten vaatteet kevyitä ja pysyvät hyvin kuosissa, olen kyllä huomannut että uusimmissa malleissa lanka alkaa purkautumaan liiankin helposti?? H&M perushyvä, kivoja kuoseja ja yllättävän kestävää. Reilu vuosi sitten ostetut Barbapapa-aiheiset paidat virheettömiä vieläkin ja materiaali hyvä.

[QUOTE="miima";24707755]

Kameleont design on yksi suosikki, velourit kestää ja kestää. Mutta trikoissa laatu vaihtelee, jotkut ihan huippuja, jotkut taas ei.

Moonkids on kyllä kevätmallistojen osalta kiva ja raikas (syksyn mallistot taas jotain ihan kamalaa), laadussa ei moitittavaa =)
[/QUOTE]

Joo nää unohtui. Kameliontin kesän t-paidat ja shortsit oli hyviä, samoin velourit, mutta perustrikoopaidat venähtää hieman käytössä. Tosin ovat meillä olleet ihan kovassa käytössä, joten ei ihmekään.

Moonkidsillä on paidoissa tosi niukka mitoitus - ei olla voitu ollenkaan käyttää

HM on tuottanut viime aikoina pettymyksen. POP:n edullisemmista lähtee värit heti. Ne, mitkä ei ikinä alessa, ovat parempia.

Cirafin vaatteet pitää kuosinsa, mutta en muuten useinkaan tykkää. Matskut jäykkiä usein, ne mitä meillä on ollut, hankalat pukea. Name it parantunut 5-7v aikana, kun ostin jotain esikoiselleni niiltä aikoinaan, lerpahtivat aika nopsaan. Nykyään siis ovat minusta hyviä. Lindexin taso vaihtelee, itse en tykkää niistä ylileveistä "kovista" bodeista yms, mutta plyysihousut ja raidalliset potkarit/bodyt hyviä malliltaan. Ja kestävät.

DPAM:lta ja Mayoralilta olen hommannut suht. edullista "muotivaatetta" lapsille. Hinta-laatu kohdillaan, samoin mallit. Jos uusretrot ja kirkkaat värit yhdistettyinä toisiin kirkkaisiin alkaa kyllästyttää, niin vaihtoehtoista pukeutumista tulee tuolta.

H&M:n vaatteet ovat meillä kestäneet todella hyvin niin värien, kuosissa pysymisen kuin painatustenkin suhteen-muutamasta vaatteesta on sauma lähtenyt purkautumaan, mutta määrä on tosi vähäinen siihen nähden miten paljon meillä kyseisen firman vaatetta on. Lindexin laatu vaihtelee, veluurihousut ovat meillä kestäneet hintaansa nähden erinomaisesti, paitojen painatukset taas usein alkavat varsin nopeasti halkeilla. Cirafin vaatteissa on mun mielestä myös varsin hyvä hinta-laatusuhde.

Legoa ollut aiemmin paljon, juuri tällä hetkellä ei, kestivät tosi hyvinä pesusta toiseen. Samoin Espritin vaatteet pysyneet hyvinä, kuten myös me&i.
Kameleont design oli pettymys, tai no veluurihousut oli hyviä, mutta paidat ei. Menivät huonoiksi heti ekoissa pesuissa ja menettivät muotonsa, samoin mitoitus paidoissa tosi pientä. Hintaansa nähden mun mielestä huono hinta-laatusuhde. Maxomorran laatu vaihtelee myös, osa paidoista kestänyt hyvin käyttöä ja pesua, mutta osa taas lerpahtanut ja haalistunut tosi nopeasti. Villervalla kestänyt meillä erittäin hyvin lukuunottamatta yhtä paitaa josta irtosi ohjelapun mukaisessa pesussa painatus.

No Timberlandin paita meni ekan pesun jälkeen jo ihan kökön näköiseksi, en ois uskonu että on niin huonoa laatua. halpahallin play zone- vaatteet kestää pesusta pesuun uudenveroisina, siis käsittämättömän hyvälaatuisia mutta silti halpoja.

Me&I oli todella huonolaatuinen. Lassietec ei pitänytkään vettä. Superfitin goretex-kengillä pystyi vaikka uimaan, Vikingit falskasivat ekassa hairahduksessa matalaan lätäkköön. Tepsut talvikengät näyttivät niin lämpimiltä, ja jalat tuntuivat niin kylmiltä. Lenne oli parempi kuin moni kallis merkki. Ticketin välikausitakki oli ohut ja kylmä.

Minäkin olen ollut TODELLA positiivisesti yllättynyt H&M:n laatuun. :)

Eniten meillä on Reserved (saatoin ehkä kirjoittaa päin honkia) merkin ReKids vaatteita ja ne kyllä säilyvät vuodesta toiseen kuin uusina. Esim yksi esikoiselle ostettu t-paita vuodelta 09 on varmaan lähes viikottain käytössä ja edelleen yhtä hyvässä kunnossa kuin ostaessa; ei nukkaa, ei haalistumista, kuvat kunnossa jne. Pinnoitetuista neppareista korkeintaan lähtee väri.

[QUOTE="vieras";28334037]Mun mielestä H&M puuvillapaidat ovat ihan haperoa ja ohutta ja tulee keskelle kangasta reikä, muutaman käytön jälkeen. Käsittämätöntä[/QUOTE]

Mä en ole moisia reikiä meidän lastenvaatteissa nähnyt. Ja meillä siis on suurin osa paidoista näitä H&M-malliston puuvillapaitoja. Yhteensä varmasti yli 100 kpl tälläkin hetkellä kaapissa, reijällisiä 0.

H&M vauvanvaatteet on tosi hyviä, kolmannenkin vauvan jälkeen ihan eteenpäin annettavissa. Myös lindexin ja kapphallin ihan ok. Tutat on surkeita. Ulkovaatteista reimat on surkeampia koskaan. Myös Lotta&lassi vaatteet olleet positiivinen yllätys.

Olen tilannut Nextiltä vaatteita ja hinta-laatusuhde loistava! Saunat ei kiertele ja vaate pysyy ryhdissään. Meillä oli kolme yökkäriä, joita pyöritettiin kuukausi kaupalla koneessa ja päällä vuorotellen ja silti haalistuma ja pesunukka oli lähes olematonta. Jos ei olisi tahroja tullut aamiaisen yhteydessä, olisivat olleet hyviä vielä seuraavallekin.

Jotain satunnaisia Legon vaatteita on ollut kirpparilta osetttuna ja olleet niin siistikuntoisia meidän jälkeenkin että olen saanut viedä takaisin kirpparille myyntiin. Cirafin vaatteille lähtee meiltäkin kiitosta. Lindexiltä en osta enää mitään mikä voisi haalistua parissa pesussa. Mukaan lähtee siis ainoastaan veloureja, farkkuja tai muita vastaavia. Name itit on ollut pääsääntöisesti hyviä. Yhdet sukkahousut hajosivat haaroista jo käyttöönottopesussa.

Yhteistyössä