Onko teillä/lapsellanne nimi joka kiertää suvussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Minulla, äidilläni, mummullani, isomummullani ja isoisomummollani on sama toinen nimi. Sitten jos joskus saan tytön niin saan kyllä revittyä aikamoiset paineet itselleni tuosta, se ei nimittäin natsaa yhtään ajattelemieni nimien kanssa vaikka nätti nimi onkin :/ Onko ketään joka olisi "rikkonut" tällaisen perinteen? Toivottavasti mieli ja nimimaku muuttuu, nimittäin haluaisin kunnioittaa tätä perinnettä.

Tytöllä on nimi, joka oli isomummunsa toinen nimi ja isoisomummunsa ensimmäinen nimi. Ei kuitenkaan minkään perinteen takia, vaan siksi kun on niin pirun hieno nimi =) Elokuussa syntyvä poikalapsi saa varmaankin isoisopappansa nimen, ja sekin vaan siksi kun on hyvä nimi. Meidän lasten nimiset on siis pari sukupolvea sitten olleet naimisissa.

minä= ... mariia
sisko= ... marianne
serkku= ... marie
serkku= ... ... maria
siskontyttö= ... maria
serkuntyttö= ... ... maria

Nämä nyt ensin tuli mieleen. Ja itsellani on kaksi poikaa, joten ei ole koskaan tullut loppuun asti mietittyä tytönnimiä, mutta kai jokin Maria-versio olisi tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
on. mun esikoisella on se nimi mutta muilla tytöillä ei. :whistle:

Täytynee siis tehdä pari tyttöä niin ei harmita kun edes toiselle voi antaa mieluisan nimen.. :D Tai mistäs sitä tietää vaikka tulisikin vain poikia, tosin tuolla miehelläkin on isältä pojalle kiertävä toinen nimi.

ei ole eikä tule. minullakin oli toisena nimenä suvussa kulkenut (kamala) nimi, mutta naimisiin mennessä jätin sen pois, samalla kuin vaihdoin sukunimen. nykyisestä nimestäni tykkään (1 etunimi + 1 sukunimi)

Mulla on nimi, joka tulee sekä äitini että isäni suvusta. Lapsille on annettu omat nimet ei mitään perintönimiä. Tosin esikoisella miehen toinen nimi kolmantena nimenä miehen toiveesta, mutta siksipä pojalla onkin kolme nimeä, kun halusin hänelle oman toisen nimen.

On itselläni. Naisen nimi, kun on ei ole pojalle voinut antaa.
Harmi, että nimi on mielestäni harvinaisen ruma, mutta silti olisi surullista katkaista perinne... jos joskus sen tytön saan niin tuo nimiasia aiheuttaa harmaita hiuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Joo. Miehen suvussa kiertää yksi ruma nimi. Suostuin hyvin pitkin hampain antamaan sen esikoisellemme toiseksi nimeksi.

Mikä? Meillä on suvussa ollut Kyllikki, ja se oli minunkin toinen nimi :x Onneksi pääsin siitä eroon, jätin toisen nimen pois aikuis iällä
Itse en halua rankaista lapsiani rumilla suvun nimillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Joo. Miehen suvussa kiertää yksi ruma nimi. Suostuin hyvin pitkin hampain antamaan sen esikoisellemme toiseksi nimeksi.

Mikä? Meillä on suvussa ollut Kyllikki, ja se oli minunkin toinen nimi :x Onneksi pääsin siitä eroon, jätin toisen nimen pois aikuis iällä
Itse en halua rankaista lapsiani rumilla suvun nimillä.

Markku. Minusta on ruma, mutta moni muu tykkää...

Juu, tyttöni kolmas nimi on ainakin minun mummuni ja äitini toisena nimenä. Pojalle olen ajatellut toiseksi nimeksi isäni toista nimeä, joka on hänen isänsä ensimmäinen nimi myös. Olipa hienosti selitetty.:D En muista onko nuo nimet jossain kauempana suvussa myös.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Antakaa lapsillenne omat nimet. Ei mitään perintönimiä siksi, että ukit ja mummit tyytyväisiä.

No omasta puolestani voin sanoa, että ukkieni, mummieni tahi vanhempieni tyytyväisyydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, minulle tämä nyt vain on tärkeä asia.:) Jos lapseni eivät sitä joskus tulevaisuudessa koe tärkeänä, se on heidän asiansa, minä en siihen puutu.:)

Yhteistyössä