Onko teillä alkaneet supistukset itsekseen kun lapsivettä on alkanut tihuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lähtö lähellä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lähtö lähellä

Vieras
40.raskausviikko menossa ja eilisestä asti ollut selässä ja vatsalla menkkamaista jomotusta. Aamulla oli koviakin supistuksia, mutta menivät nopeasti ohi. Päikkäreiden jälkeen olikin sitten mennyt siteestä läpi, oletettavasti lapsivettä (oli ihan väritöntä). Soitin ä-polille ja käskivät tarkkailemaan iltaan asti ja tulemaan sitten näytille. Jos on kyse lapsivedestä niin sitten jään joka tapauksessa osastolle. Kätilö ilmeisesti toivoi että supistukset alkaisivat itsekseen. Nyt on jo toinenkin side mennyt läpi, että kyllä tuolta jotain tulee. Sama menkkamainen jomotus jatkuu, mutta supistuksista ei tietoakaan...

Tietääkö joku miten tuolla ä-polilla toimitaan kun menen? Käynnistävätkö jo vai jäänkö vain tarkkailuun? Olettaen siis että tuo nyt on sitä itseään! Pahimmassa tapauksessahan sieltä tullaan vielä kotiin... :xmas:

Mulla alkoi supistukset vasta sairaalassa ja sitten menikin enää pari tuntia kun lapsi oli maailmassa. Lapsivettä alkoi tulla kolmisen tuntia ennen kuin lähdettiin sairaalaan. Mutta supistuksista ei siis tietoakaan tässä vaiheessa.

ei alkanut mulla! ensin 1vrk ootettiin toisena sain suun kautta supistus lääkkeet, ei ollut tarpeeksi voimakkaita. sitten 48h päästä tasan tarkkaan sain suonen sisäisesti lääkkeet ja 3h sain tytön <3

Alkuperäinen kirjoittaja äiskiii;22161007 begin_of_the_skype_highlighting**************22161007******end_of_the_skype_highlighting:
ei alkanut mulla! ensin 1vrk ootettiin toisena sain suun kautta supistus lääkkeet, ei ollut tarpeeksi voimakkaita. sitten 48h päästä tasan tarkkaan sain suonen sisäisesti lääkkeet ja 3h sain tytön <3

niiin ja jäin tarkkailuu, eivät päästä kotiin! tulehdus riski...

Juu, ymmärsin myös että kotiin ei enää pääse. Eikai se auta kuin toivoa sitten että alkaisi! Aamulla oli jo niin lupaavia mutta nyt ne on tietenkin tyssänneet kokonaan! :D

Alkuperäinen kirjoittaja laske väliä;22161054:
Mulla supparit oli vaan menkkamaista jomotusta.

Tämä on mun kolmas lapsi, eikä ole kyllä koskaan ollut vaikeuksia erottaa supistuksia... Mutta joo, pitää laskea... Eivät ne kyllä kovin kivuliaita jomotuksia ole ja ovat enemmän sellaista hiljaista jatkuvaa jomotusta kuin supistusmaista.

Mul meni aamu 5:ltä veet soitin synnärille ku ei supistellu käskettiin odotella, soitin uudestaan puolelta päivin käskettiin odotella ja tulla viimestään iltaan mennessä.. mentiin kuitenki ku en uskaltanu olla enään kotona. Mulle sanottiin et 18h vesien menosta pitää aloittaa ab-tippa tulehdusriskin takia! Et kyl ne sut osastolle yö ajaksi ottavat.. mul alko sit supisteleen ilta klo 23. ja tyttö synty seuraavana päivänä klo14

Lapsivedet meni edellis iltana noin. klo 22.00
Oottelin siinä 4h tuntia ja supistuksia tuli aika harvakseltaan.
No koisasin 3-4h:P
Aamulla n. 07.00 supparit alko taas
Soitin ja osastolle otettiin n. 16.00
Vaukku synty käynnistyksellä 23.00:D

Yhteistyössä