Onko teidän vauvat rauhoittuneet loppuraskaudessa/ ennen synnytystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Laskettuun aikaan pari viikkoa.. vauva on jo todella laskeutunut ja paikat pehmeät ja auki.

Vauva on mielestäni ollut tänään tosi rauhallinen verrattuna entiseen, pientä möyrintää olen kyllä tuntenut pitkin päivää ja kädellä tunnen vauvan hengityksen/pulssin.. näkyy myös ajoittain mahan päältä. Vastaa "tökkäisyihin". Muutama potku on tullut. Eilen vielä potki ja möyri niin että kylkiluut huusi, ja yleensä liikuskelee pitkin päivää paljon.

Olen kuullut että loppuraskaudessa liikkeet vähenee, voisko olla ihan sitä? vai pitääkö huolestua että on jotain häikkää, kun liikkeet rauhoittuneet?

Sanoisin, että käväise äitiyspolilla.

Mulla 2 ekaa ei rauhoittunut ennen synnytystä.

Kolmas rauhoittui hieman, ja sitten olikin jo monotoniset sydänäänet, synnytys käynnistettiin, lapsi syntyi paksusta vihreänruskeasta lapsivedestä hyvin heikkokuntoisena.

joo muistan ensimmäisen kaikkien kolmen rauhoittuneen ennen synnytystä, vanha kätilö sanoi, että vauvat kerää voimia synnytystä varten ja ainakin minä uskoinkin näin olevan. Ensimmäisen raskauden lopussa kun seurailin liikkeitä niin itkuhan se tuli kun meni melkein koko päivä ettei liikkunut ollenkaan = en tuntenut liikkeitä.. no synnärillä käytiin tarkistuksella että kaikki on ok ja siellä selvisi että liikkuu vain ihan pikkaisen.

Olin tosi tarkkana silti liikkeiden kanssa, että vaikka liikkuu niin, että niitä liikkeitä kuitenkin riittää.
Huolestutti kaikki napanuorajutut yms mitä nyt tulee mieleen aina ennen synnytystä kun toivoo että
kaikki menisi hyvin :)

Seurailehan liikeitä ja kaikkea hyvää sinulle <3

Mulla ainakin vauva vaimeni, mut ehkä pariks pv ennen synnytystä. Kävin vielä ultrassakin, koska pelkäsin että vauva ei oo enää hengissäkään. Liikkeet vaimeni todella, illalla tajus ettei oo tuntunu lainkaan. Mut onneksi kaikki johtu tosiaan lähenevästä synnytyksestä, näin annettiin ymmärtää.

Yhteistyössä