Onko teidän työpaikalla tälläisiä tyyppejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole. Olen kyllä ollut työpaikoissa, joissa on työkavereina ollut työpaikkakiusaajia ja muita mulkeroita, mutta narsistiin työkaverina en ole törmännyt.

mulla oli pomona narsisti. tai en nyt diagnoosia voi hänelle tehdä, mutta kaikki merkit hänestä kyllä löytyi.

ja tuohon kasvatukseen. jari sinkkonen on kirjoittanut, että myös ylitsepursuava huomio, kaiken saaminen ja kaikilta pettymyksiltä välttyminen voi myös edesauttaa narsistiksi kasvua. että kohtuu kaikessa.

ei aiheudu varhaislapsuudessa koetusta rakkauden puutteesta, sellaisen lapsuuden omaavista tulee päihteiden käyttäjiä ja masennuspotilaita. Narsisti eli paha toisten polkija, manipuloija, valehtelijaja itsekäs ilkeä ihminen on syntymässä saatu luonne jota tukee äidin rakkaus, jos hän olisi saanut vaikean lapsuuden hän olisi empatiakykyinen ja kiltimpi. Tiedän ihmisiä jotka ovat samassa suvussa ja ihan samanlaisia toisten mitätöijiä. Tiesin myös jo kauan ennen asiantuntijoita että autismi ei ole äidin vika vaan aivovaurio,olen oikeassa tässäkin, tulee nähtäväksi, nim maalaisjärki.

Kyllä vain on ollut sellainen. Voi jessus minkä reaktion aiheutti se, kun minä sain uusimman työauton käyttööni, vaikka olin firmaan viimeisimpänä tullut.
Sen jälkeen tämä tyyppi uhkasi jopa tappaa minut, ei suoraan niin sanonut, mutta ymmärsin kyllä, että mitä hän tarkoitti.
Onneksi tuo tyyppi ei ole enää töissä samassa firmassa.

Lapsen harrastuksessa on tällainen henkilö, joka määrää kuka ssaa kuulua porukkaan. tämä tukeva ihminen pomottaa omaa ystäväänsä, joka toimii orjana tälle ja tekee mitä tämä pomo käskee.

Jos haluaa harrastuksessa jotain tehdä, pitää mennä tämän pomon kautta. Jopa monta vuotta vanhemmat lapset antavat tämän pomon ensin haukkua itseään ja nauravat vaan ja lisäksi mieliestelevät ja kehuvat tätä pomoa, ja sitä kautta pääsevät ryhmään mukaan. Alussa he vain seisoivat tekemättä mitään, mutta kun alkaa kaveriksi tälle päsmärille, on ryhmässä.

En oikein tiedä mitä tuossa tilanteessa voi tehdä. siellä ei ole vakituisesti ollut muita aikuisia. tämän lapsen äiti sanoi, että hänen lapset ovat suosittuja ja ulospäinsuuntautuneitaj a reippaita ja rohkeita tyyppejä, ja harrastuksen vetäjä kehuu myös tätä "pomoa" jatkuvasti. On ihan taitava tässä itse harrastuksessa, mutta siis nämä pomotustilanteet ennen varsinaista tuntia.

ei aiheudu varhaislapsuudessa koetusta rakkauden puutteesta, sellaisen lapsuuden omaavista tulee päihteiden käyttäjiä ja masennuspotilaita. Narsisti eli paha toisten polkija, manipuloija, valehtelijaja itsekäs ilkeä ihminen on syntymässä saatu luonne jota tukee äidin rakkaus, jos hän olisi saanut vaikean lapsuuden hän olisi empatiakykyinen ja kiltimpi. Tiedän ihmisiä jotka ovat samassa suvussa ja ihan samanlaisia toisten mitätöijiä. Tiesin myös jo kauan ennen asiantuntijoita että autismi ei ole äidin vika vaan aivovaurio,olen oikeassa tässäkin, tulee nähtäväksi, nim maalaisjärki.

hm. minä taas luulen, että narsisti voi olla kokenut liiallista palvontaa. Esim. pedattu aina kaikki valmiiksi, ja koko suku palvonut ja saanut tedä mitä haluaa.

tai sitten niin, että tuntee, että ei ole hyväksytty vanhempiensa taholta, jos ei menesty, ole suosittu, jne.

Eli yleensä nämä narsistit ovat ihan hyvässä asemassa taloudellisesti.

siitä olen siis samaa mieltä että täydellisen heikko lapsuus, väkivalta jne. aiheuttaa päihdeongelmia, aggressiivisuutta jaa masennusta, ei niinkään narsismia.

Yhteistyössä