Onko teidän tokaluokkalaiset vielä ip-kerhossa?Tai menevätkö tulevat 2.luokkalaiset syksyllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä tyttö on ip-kerhossa, ja nyt tämän ekaluokan kevään ollut tosi tylsistynyt siellä oloon, haluisi vaan tulla koulusta suoraan kotiin kuin "kaikki kaveritkin" tulee. Sanoi ettei tahdo syksyllä enää mennä sinne. Hain kuitenkin paikkaa myös syksyksi kun tyttö on tokalla, ip-kerhoon menee myös tytön sisar joka aloittaa ekaluokan. Mutta nyt mietin, voisiko tokaluokkalainen vaan olla muutaman tunnin koulun jälkeen yksin kotona jos ei kerhosta välitä...

meillä tokaluokkalainen on joka päivä 13-15 (noin ajat) yksin kotona. tuolloin klo 15 tulee isommat sisarukset kotiin ja me itte 16-18. hyvin tuo on toiminut meillä.

Voi, jos itse haluaa ja tiedätte, että voi luottaa yksin kotiin.

Meillä kuopus menee ens syksynä tokalle ja menee iltsiin, tosin tykkää hirveästi olla siellä. Meillä poika ei halua olla yksin kotona. Asutaan tosi syrjässä eikä kilometrin sisään ole yhtään naapuria. Taksimatkakin kotiin kestää ½-tuntia.

Meidän ekaluokkalainen 7 v 4 kk ei ole ip-kerhossa. Erittäin hyvin osaa, haluaa ja voi olla yksin kotona muutaman tunnin iltapäivässä. Joka päivä ei joudu olemaan mutta silloin kun on niin pärjää tosi hienosti. On yksin tai kaverin kanssa, meillä kotona tai jossain ulkoilemassa.

Minusta tokaluokkalainen voi olla yksin kotona, jos osaa ja haluaa olla. Jos ei uskalla/halua, tai jos on sellaista sorttia jota ei uskalla jättää yksin, niin sitten tietysti ip-kerhoon.

Mä ip-tätinä olen samaa mieltä kuin muutkin, eli jos lapseen voi luottaa ja hän uskaltaa olla yksin kotona, niin mikä ettei. On paljon ekaluokkalaisiakin jotka pärjää yksin kotona muutaman tunnin. Mutta ihan lapsesta kiinni. :)

Yhteistyössä