Onko teidän mielestänne yli 50-vuotias vanha...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
... tekemään lapsia? Mulla kävi kylässä eräs ystävä joka on mua pari vuotta vanhempi ja kertoi että oli viikonloppuna ollut vipinää jonkun uroksen kanssa ja eivät olleet käyttäneet mitään ehkäisyä. Teinkö tai sanoinko pahasti kun kerroin että yli 50-vuotiailla on suuremmat mahdollisuudet saada kehitysvammainen lapsi ja muutenkin ne yövalvomiset voi rasittaa paljon enemmän kuin nuorempaa ihmistä? Tää ihminen on koko ikänsä toivonut lasta ja edelleenkin on toiveessa saada oma pienokainen mutta onko jo hällä liian myöhäistä jos nyt tulisi raskaaksi nyt kun ei ole aiemmin tullut?
Mä oon vaan huolissani hänen jaksamisestaan jos tällänen tapahtuisi. Arvatkaa mitä mun ystävä sanoi? Että tuo sitten vauvansa mulle hoitoon jos ei ite jaksaisi. En sitten viittinyt sanoa siihen mitään kun en halunnut häntä loukata. Mutta mua jäi jotenkin mietityttää tämä ihminen ja se että ollaan menty heti sänkyyn kun ollaan tavattu ekan kerran ja ilman ehkäisyä.

Joskus kannattaisi miettiä mitä suustaan päästään, ei ollut mun mielestä kovin nätisti sanottu.

Mutta sitä vain mietin, että mahtaako tuon ikäinen edes tulla raskaaksi kovin helpolla?

Mun mittapuulla yli 50v on jo aika vanha..
Kun ei meidän suvussa tupata elämään kovin paljoa ainakaan 50v yli.

Ja olis se ollu aika hurja kuvitella, et äiti olis viimesinä vuosinaan ruvennu lapsia hankkimaan.

Mä en kyllä sanonut hälle mitään muuta kuin tuon totuuden jaksamisesta ja siitä että voi tulla vammainen lapsi mutta tiedosti kyllä itekin tuon viimeksimainitun. Niin kauan voi tulla raskaaksi kun on säännölliset kuukautiset vaikka olisikin yli viiskymppinen mutta siltikin hirvittää.

Jos mä olisin 50 niin olisin liian vanha äidiksi, tuttavapariskunta on taas onnellisesti 2 tyttöjen vanhemmat, äidillä ikää 33 ja isällä 50
ei oo liian vanhoja

siis vanhahan ei 50 ole, mut lapsentekoon mielestäni liian iäkäs. kyl miun äidillä ainakin on ihan säännöllinen kierto vielä näin 52vuotiaanakin, mut kyllähän se hedelmällisyys on aika minimissä tuon ikäisenä.

Mun mielestäni on. Varsinkin jos esikoista suunnittelee tuon ikäisenä. Ei oo kiva kun lapsi on täysi-ikäinen niin äiti on jo 70vuotias. Saatika sitten lapsen lapset jne..

Jaksaminenkin on täysin eriluokkaa kuin nuorempana.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Joskus kannattaisi miettiä mitä suustaan päästään, ei ollut mun mielestä kovin nätisti sanottu.

Todellakin :o Toinen koko ikänsä lapsia halunnut ja sä rupeat heti toisen fiilikset pilaamaan! Ja mieti nyt vähän etttä mitkä mahdollisuudet tuon ikäisellä on edes raskaaksi tulla!!! |O

no liian iäkäs minusta. itse sain nuorimmaiseni 41 vuotiaana, se vielä meni ja ihan helppoakin on ollut. nyt olen jo 50 täyttänyt ja en voisi kuvitellakkaan että lapsia vielä tekisin. onneksi on piuhat poikki, sillä varmaan tulisin raskaaksikin vielä. vaihdevuosista ei ole vielä tietoakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
40-45-vuotiaista terveistä naisista tulee raskaaksi vain 30% vuoden sisällä yrittämisestä. Vaihdevuosien esivaihe alkaa yleensä 45-50-vuotiaana, eikä sitä välttämättä edes huomaa ollenkaan. Oireina voi olla esimerkiksi vain lisääntynyt vuoto.

Romahdus naisen hedelmällisyydessä tapahtuu keskimäärin 35-vuotiaana, munasolujen määrä vähenee ja niiden laatu huononee merkittävästi.

jipii... tervetuloa hedelmättömyys... :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai tarkoititko että se isäehdokas on yli 50? Koska ei tuon ikäinen nainen mitään raskaaksi enää tule.

Ai ei vai? Mun tätini oli 53 kun sai luomuna kuopuksensa. Ylensäkin meidän suvussa vaihdevuodet ovat tulleet hyvin myöhään, molemmilla siskoillani siinä 55 iän kieppeillä. Minullakaan ei ole vielä ilmaantunut mitään oireita.

Mutta muuten olen sitä mieltä että kun ikää rupeaa olemaan päälle 45 on paras jättää lasten saaminen nuoremmille.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Miks se ei oo tehnyt aikaisemmin lasta jos on kokoikänsä tahtonut???

Asiathan onkin niin mustavalkoisia

Mitä mustavalkoista tuossa kysymyksessä on? Kysyin vain MIKSI, en sanonut että olisi voinut tehdä, enkä sanonut että ei olis voinut tehdä, kysyin vaan MIKSI.

Olin itse 48 kun sain kolmannen lapseni. Ihanan toisen tytön! Eli kun sanoin, että 50v on aika vanha tarkoitin, että sitä suhtautuu eri tavalla kuin nuorena. Ottaa enemmän paineita ja huolia lapsesta. Ekan tytön kun sain olin 17v. Eli kai aina väärän ikäinen. Tytöt ja poika siinä välissä on kuitenkin ihania ja olen kiitollinen kaikista heistä.

Alkuperäinen kirjoittaja tää on vaan mun mielipide:
Mun mielestäni on. Varsinkin jos esikoista suunnittelee tuon ikäisenä. Ei oo kiva kun lapsi on täysi-ikäinen niin äiti on jo 70vuotias. Saatika sitten lapsen lapset jne..

Jaksaminenkin on täysin eriluokkaa kuin nuorempana.

.. ja toisten mieletä ei ole kivaa kun oma äiti on 15vuotta vanhempi.
Olisi ollut mukavaa käydä baarissa,jos oma äitini 33v ei olisi istunut omien kaveridensa kanssa siellä.

Jos olet kunnossa ja voit saada lapsen 50v niin mikä ettei.Ei ole keneltäkään pois.

Yhteistyössä