Onko teidän mielestänne oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämä tapahtui kauan kauan sitten. Olin silloin vielä koululainen. Eräällä ala-asteen luokalla oli sokeritautia sairastava poika. Tämä poika sai sitten kerran koulussa jonkin kohtauksen (ilmeisesti pyörtyi tai jotakin vastaavaa, en tiedä tarkalleen, kun en ollut heidän luokallaan). Eräät hänen luokallaan olevat tytöt silloin nauroivat, kun he näkivät tämän sairaskohtauksen. Opettaja antoi siitä hyvästä näille tytöille muistaakseni tunnin jälki-istuntoa.

Oliko opettajan päätös teidän mielestänne oikea?

Nauruakin on niin monenlaista tuollasessa tilanteessa.
Mutta tiijä sitten,eipä tuo hirveen oikeelta kuulosta. Toisaalta joskun KAUAN SITTEN taisi olla kurimuskin erilaista kouluissa jne.

Kyllä minusta oli ihan oikein. Onhan sairauskohtauksen saaminen kaikkea muuta kuin hauska tilanne. Ehkä tytöt oppivat jälki-istunnosta jotain ja seuraavalla kerralla olisivat hälyyttäneet naurun sijasta apua. Olisihan poika voinut vaikka kuolla, jos verensokeri olisi laskenut liian alas. Ja tytöt vaan naureskelleet.

Todella omituinen kysymys. Miksi ei olisi ollut oikein? Jos opettaja arvioi tilanteen sellaiseksi, että tytöt ovat käyttäytyneet typerästi, niin hänen rangaistuskeinonsa on nimenomaan jälkkärin antaminen.

[QUOTE="ap";24195104]koska minä olin se poika[/QUOTE]

Huoh... Valehtelijat ovat näköjään vauhdissa. :)

Tuli ihan siksi vain kysyttyä, kun halusin tietää, mitä mieltä palstalaiset ovat tällaisesta. Halusin kysyä oliko rangaistus mielestänne oikea, vai olisiko pitänyt olla lievempi vai kovempi.

[QUOTE="ap";24195104]koska minä olin se poika[/QUOTE]

Ensinnäkin: Tuo ei pidä paikkaansa.
Toiseksi: Jos minä olisin pyörtynyt, niin mistäs ihmeestä minä olisin silloin tiedottomana voinut tietää, että nauraako minulle joku vai ei.