Onko teidän mielestänne 620e/kk kaksio liian kallis 1500e/kk tienaavalle yksineläjälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vesi sisältyy vuokraan, sijainti on hyvä ja talo on tänä vuonna valmistunut. Maksaisitteko itse?

Minulle on tärkeää, että koti on uusi ja hyväkuntoinen ja lähellä työpaikkaa. Kaksio on tarpeisiini melko suuri (50m2), mutta yksiöitäkään ei ole liikaa tarjolla. Vuokra hiukan mietityttää, mutta kai sitä mieleisestään kodista täytyy olla valmis maksamaankin...

Netto, eli siis käteen jää 1500 kuussa. Siitä ruokaan menee pari sataa, harrastuksiin satku. Shoppailukin kuuluu oleellsesti sinkkunaisen elämään, joten siihenkin saa rahaa palamaan.... Huonekalujakin pitäisi uusia jonkun verran, kun on niin iso asunto kyseessä. Mutta työpaikalle alle 1km matka ja asunnon sijainti miellyttää muutenkin.

Minä ainakin maksaisin jos asunto olisi kaikin puolin miellyttävä. Siinähän jää vielä ~900 euroa muihin mahdollisiin kuluihin, joita ei yksineläjällä varmaan niin hirveästi ole (jos nyt ei tuhlaa kaikkea vaatteisiin, matkusteluun tms.).

Kiitos kannustavista vastauksistanne :) Tunsin itseni ihan hölmöksi miettiessänikään koko asiaa, mutta ilmeisesti muutkin olisivat valmiita tekemään uhrauksia hyvän asunnon vuoksi. Koti on kuitenkin se ihmisen tärkein paikka.

On liian kallis. Mutta minkäs teet, asuminen maksaa. Koti on kuitenkin ihmiselle se tärkein paikka, joten mukavaan asumiseen kannattaa sijoittaa. Jossain paskaläävässä asuminen halvalla ei varmasti elämänlaatua paranna, että niillä säästyneillä rahoilla siihen lohtua saisi.

[QUOTE="vieras";24247158]On liian kallis. Mutta minkäs teet, asuminen maksaa. Koti on kuitenkin ihmiselle se tärkein paikka, joten mukavaan asumiseen kannattaa sijoittaa. Jossain paskaläävässä asuminen halvalla ei varmasti elämänlaatua paranna, että niillä säästyneillä rahoilla siihen lohtua saisi.[/QUOTE]

Totta tämäkin. Arvostan kovasti sitä, että asunto on ihan uusi. Pelkäisin asua yksin ikivanhassa talossa, jonka historiasta ei ole varma. Toivottavasti saan sen asunnon, muuten alkaa tilanne käydä tukalaksi.

Yhteistyössä