Onko teidän mielestä oikein, jättää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mun mielestä tuon ikäset kyllä pärjää varsin mainiosti keskenäänkin.

Herttilei, tällä palstalla on useampiakin 17-vee äitejä, jotka ovat muksuineen joka yö. :)

Kolme vanhinta nyt ainakin voisin jättää. Noita kahta pienintä (samanikäisiä kuin omat lapseni) en varmaankaan jättäisi. Olin yksikseni öitä siinä kymmenenen ikävuoden korvilla, tosin viereisessä talossa asuivat isäpuoleni vanhemmat ja alakerrassa isäpuoleni isoäiti, etten ihan yksin kuitenkaan.

No ei seitsenvuotiasta.

Vaikkakin me kyllä kaverini kanssa hoidettiin kaverin seitsenvuotiasta pikkuveljeä, kun äitinsä oli yövuorossa ja mitähän me silloin oltiin... viidentoista suunnilleen.

Mä oon ollu tosi paljon 9 vuotta nuoremmalle veljelleni siskonlikkana, yön ylikin sit isompana, eli jos 17 vee on luotettava niin uskaltaisin. Hällähän on 14 vee apuna.

Mun mielestä ok. Esim. jos itse kävisin yötyösssa niin en mä ainakaan enää tuon ikäisille erikseen lapsenhoitajaa pyytäisi. Vois olla et sopisin vanhimman lapsen kanssa et vahtii sisaruksiaan pientä korvausta vastaan ja soittaa jos on jotain hätänä.

Pääsiskö joku noista nuoremmista kaverilleen viikonlopuksi? Lähinnä itteä mietityttäs et meneekö lapsilla välillä tappeluksi?
Mutta jos sovitte että kuka tekee mitäkin ja kenen sanaa uskotaan niin ok.

No kyllä on ihan ok lapset jo sen verta vanhat. ja kyllä 14wee ja 17wee pärjää niitten kanssa. mulla ja vanhimmalal sisaruksellani ikäeroa 6 vuotta, keskimmäinen on mua 4 vuotta nuorempi ja nuorin on vast 15 ja minä olen siis 22. Ja monta kertaa on vanhempamme jättäneet meijät keksenään kotiin ja hyvin ollaan pärjätty.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
No mun mielestä tuon ikäset kyllä pärjää varsin mainiosti keskenäänkin.

Herttilei, tällä palstalla on useampiakin 17-vee äitejä, jotka ovat muksuineen joka yö. :)

Niinpä, mitenköhän ne 16-kesäset teinimamit pärjää yksin omissa kämpissään muksuineen joka ikinen yö ilman lapsenvahtia? :D

Jos 14 ja 17-vuotiaat ei ole mitään bilettäjiä vaan heihin voi vahtina luottaa, niin jättääsin kyllä. Mä olen ainakin ollut lapsenvahtina jo nuorempanakin kuin 17v.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Todellakin. Miten voi olla edes että ei? olettaen että kaikki on ns normaalilapsia, ei mitään juoppo/narkkari/kirkonpolttaja osastoa.

Mulla oli 18v jo oma lapsi, rivarin pätkä, farmariauto ja se pakolline paimenkoira. Vuotta aiemmin en varmaan MITENKÄÄN olis pärjänny 7 ja 9v kanssa :whistle:

Voiko tosiaan teidän mielestä koko köörin jättää 17v vastuulle? Oletteko tosiaan sitä mieltä että 17v on 'valmis' ottaan vastuulleen, jos jotain tapahtuukin,kantaan sitä mukanaan lopun ikäänsä...?

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira:
Voiko tosiaan teidän mielestä koko köörin jättää 17v vastuulle? Oletteko tosiaan sitä mieltä että 17v on 'valmis' ottaan vastuulleen, jos jotain tapahtuukin,kantaan sitä mukanaan lopun ikäänsä...?

Miten tällä palstalla sitten toitotetaan, että jos vaan on kypsä henkisesti, niin kyllä 17-vuotias on ihan valmis äidiksikin? Siinä sentään joutuu kantamaan sen vastuun ihan 24/7 eikä siitä saa yhtään vapaapäivää pariinkymmeneen vuoteen. Joten ehkä samalla logiikalla se 17-vuotias kykenis sitten huolehtimaan pikkusisaruksistaan yön yli, olettaen tosiaan et ne on ihan normilapsia...

Jos oma äiti epäilee, miten lapset pärjäisivät keskenään niin silloin vastaus on ehdottomasti ei!

Kaikki riippuu siitä millaisia muksut ovat, miten valmiiksi asiat on järjestetty eli mistä mihin lapset olisivat keskenään, onko sapuskapuoli kunnossa jne. Ei 17-vuotiaan voi olettaa ryhtyvän neljälle nuoremmalle äidiksi tai isäksi ja olevan kaikesta vastuussa. Jos lapsia olisi vaikkapa kolme ja vanhin 17v tilanne olisi jo hiukan toinen. Neljä itseä nuorempaa on aika paljon ja jos vastuu jäisi kokonaan vanhimman harteille, ei kuulosta hyvältä...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä