Onko teidän mielestä oikeanlaista käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä

Vieras
Koulussa iso poikaporukka jotka leikkii keskenään, ovat keksineet välillä pieniä töllöntöitä, ja nyt yksi äiti on kieltänyt leikkimästä poikaansa toisten kanssa kun muut pojat ovat niin tuhmia, näin on pojille sanottu. Todellisuudessa tämä poika ei ole sen tuhmempi tai kiltimpi kuin toisetkaan, mutta joukossa tyhmyys tiivistyy, opettajakin sanoi et kukaan näistä pojista ei keksi yksin mitään vaan aina porukassa. Mut onko oikein et muut saavat nyt syyt niskoilleen siitä että ovat tuhmia kun pojan äiti on näin sanonut.

No jos kyse on "pienistä töllöntöistä" niin mä en edes alkais miettiä kuka keksi ja kenen syy, vaan tyytyisin lähestymään asiaa "tämähän ei sitten toistu"-suunnasta.
Mä käsitän, että jos menee pieniä töllöntöitä hurjemmaksi meno, sanotaan että et leiki enää siinä porukassa, kun keksitte aina pöljyyksiä, mutta ei siltikään pitäs lähteä millekkään "ne muut on tuhmia"-linjalle.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No jos kyse on "pienistä töllöntöistä" niin mä en edes alkais miettiä kuka keksi ja kenen syy, vaan tyytyisin lähestymään asiaa "tämähän ei sitten toistu"-suunnasta.
Mä käsitän, että jos menee pieniä töllöntöitä hurjemmaksi meno, sanotaan että et leiki enää siinä porukassa, kun keksitte aina pöljyyksiä, mutta ei siltikään pitäs lähteä millekkään "ne muut on tuhmia"-linjalle.

minä olen tehnyt niin että pitänyt puhuttelun ja ollaan sovittu ettei sama toistu. mun mielestä olis väärin erottaa lapsi kavereistaan ja vielä tyhmempää haukkua toisia poikia. tiedän kyllä et jos sanoisin omalle pojalle ettet leiki niiden kanssa niin ei varmaan olis mukana pahuuksissa, mutta mun mielestä ei ole oikea tapa lähestyä asiaa.

Minkä ikäisistä pojista on kyse?
Mun mielestä just porukassa ne keksii kaikenlaista hömppää ja sillon ei voi syyllistää ketään tiettyä.Meillä kans ollu tässä viime päivinä saman tapasia kommelluksia oman pojan ja sen kavereitten kanssa,mut jos ei oo yks vaan tehny jotain juttua,niin kyllä ne kaikki on syyllisiä.Väärin tekee äiti jos kieltää olemasta kavereitten kanssa....Jos oma poika on SE joka TEKEE ne töppäilyt(varastaa tms.)niin sillon se yksin joutaa kotiarestiin tms.mutta muuten seurassahan ne hölmöilee...

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä:
Koulussa iso poikaporukka jotka leikkii keskenään, ovat keksineet välillä pieniä töllöntöitä, ja nyt yksi äiti on kieltänyt leikkimästä poikaansa toisten kanssa kun muut pojat ovat niin tuhmia, näin on pojille sanottu. Todellisuudessa tämä poika ei ole sen tuhmempi tai kiltimpi kuin toisetkaan, mutta joukossa tyhmyys tiivistyy, opettajakin sanoi et kukaan näistä pojista ei keksi yksin mitään vaan aina porukassa. Mut onko oikein et muut saavat nyt syyt niskoilleen siitä että ovat tuhmia kun pojan äiti on näin sanonut.

Eihän se oikein ole syyttää porukan puuhista yhtä ainoata. Mutta vanhemmat kopistelee noin vain syyt pois omien lastensa harteilta vaikka tietävät varsin hyvin, että oma poika tekee töllikän töistä siinä missä muutkin.