Onko teidän 2v jo "itsennäinen ihminen"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

as

Vieras
Tuli tässä mieleen kun stressan jatkuvasti että meidän lapsilla tle olemaan 1v8kk ikäeroa,että miten pärjän.
no, eilen katottiin mun miehen vanhemmilla heidän perhevideo ja siellä oli ruudussa olevan päivämäärän mukaan 2v1kk poika joka siis oli jo ihan "aikuinen" liikkui ja puhui, siis sillei jotenkin yllätyin tosi paljon))) Kysyinkin vielä etteihän toi voi olla "vain" 2v, he sanoivat että kyllä oli silloin....
no sittenhan ei mulla oo mitään hätä jos 2vuotias osaa ja ymmärtä tehdä oikeita asioita oikein ja itse?:)

No 2-vuotias on UHMAIKÄINEN. Raivokohtaukset, oma tahto ja MINA ITSE!

Ja toiminnassa ei ole järjen häivää, tietenkin tapauskohtaista. Meidän 2v kokeilee rajojaan, saattaa esim. kokeilla miltä tuntuu hypätä ruokapöydän päältä viereiselle sohvalle ja muuta tosi aikuista :D

Alkuperäinen kirjoittaja hahaa:

Ja toiminnassa ei ole järjen häivää, tietenkin tapauskohtaista. Meidän 2v kokeilee rajojaan, saattaa esim. kokeilla miltä tuntuu hypätä ruokapöydän päältä viereiselle sohvalle ja muuta tosi aikuista :D

Ja lisäisin vielä että puhuu ja toimii itsenäisesti, mutta ei tajua kovinkaan hyvin tekojensa seurauksia ja esim. sitä mikä on vaarallista ja mikä ei.

no meidän 2v4kk puhuu selvästi, helppo keskustella asioista ainakin jollain tasolla.
pukee suurimmaksi osaksi itse.
menee itse vessaan potalle, huutaa kun on valmis ja saa pyyhkiä. Ollut päiväkuiva viime kesästä.

Kyllä tässä vauva menisi sivussa jo ihan kivasti :)

Riippuu ihan hirveästi lapsesta. Toiset ovat fyysisesti "itsenäisiä" (eli puhuvat hyvin, ovat motorisesti taitavia), toiset eivät välttämättä edes vielä puhu.

Mutta uhmata tuon ikäiset kyllä lähes poikkeuksetta osaavat! :D

Alkuperäinen kirjoittaja hahaa:

Mulla 2v 2kk. Ja hänen toiminnassaan on kyllä enemmän kuin järjen häivää :) Eli taitaa olla aika tapauskohtaista... Yleisesti olen huomannut, että pojat villimpiä kuin tytöt. Mun tyttö ymmärtää kaiken puheen, leikkii nätisti ja haluaa osallistua siihen mitä me aikuiset tehdään. Ei hypi pöydiltä, koska tajuaa, että siinä voi käydä huonosti.. Raivarit saa joskus esim. silloin, kun vaatteet ei mene päälle kuten hän toivoisi.

Yhteistyössä