Onko teidän mielestä hääkutsu aina avec?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Kutsuisiteko itse vain toisen kaikista perheistä?
No en kutsuisi, mutta fakta on että jos kutsun päällä lukee "Matti Meikäläinen" niinse tarkoittaa vain Mattia eikä Maijaa tai lapsia. Siitäkin huolimatta, että sinä et kutsuisi vain yhtä perheenjäsentä.

nooo
Aina on hääkutsun saajissa semmoisia jotka eivät ymmärrä lukemaansa.Meilläkin luki Matti ja Maija Meikäläinen
ja kun vstaus saatiin ovatko tulossa niin,heidän aikuiset jo kotoonta muuttaneet lapsetkin tunkevat mukaan samoin heidän puolisonsa lapsien kera.Eli kirjoitat miten kirjoitat sen kutsun niin aina joku suuttuu kun sitä ja tätä ei nyt kutsuttu ja miksi kutsu koskee vain näitä kahta eikä heidän lapsiaan jne. Ja taas on hääpari kamalia jos eivät anna vain vaivasen 20 ylimääräisen tulla tältäkin pariskunnalta häihin.Kaikki kun ei halua isoja häitä ja ehkä haluaa vain lähimmät sinne juhliin samoin voi olla tilanpuutteestakin eli varmasti hääpari joka vieraat kutsuu on miettinyt näitä asioita mutta kaikkia ei voi miellyttää.Meillä otti äiti itseensä kun oli omia sukulasiaan kutsunut juhliin ja luvannut kutsun,no meillä aika pieni tila ja eihän sinne tosiaan voinut kaikkia kummin kaiman naapurin ystäviä kutsua ja taas hääpari haukuttiin ylpeiksi ja ties mitä.Ja monikin hääpari maksaa itse häänsä joten annetaan heidän päättää ketä kutsutaan ja ketä ei.

vieras
Meillä just ongelmana tää, että ihmiset eivät ymmärrä kutsujen etikettiä. Kaveripiirissä muutama sellainen sinkku, joiden avec vaihtuu todella tiuhaa. Ihan ok meille, mutta en ehkä haluaisi, että häihini tulis joku mulle ihan uppo-outo kaverin avecina.

Hyvä että te muutkin olette tota mieltä :)
Me siis kutsuttiin häihin suvut ja kaverit.. Laitettiin kutsuihin aina molempien nimet +lapset.
Sitten tämä yksi ystäväni, joka on ollut vuosia ollut sinkku eikä ketään edes tapaillut... Hänen kutuun laitoimme hänen ja lapsensa nimen.
Yllätys oli aikamoinen kun äitini (jolle piti ilmoittautua ) kertoi että tämän ystävä oli ilmoittanut häne, lapsensa ja exänsä häihimme :eek:

No, häät on siis juhlittu jo viime kesänä, mut jotenkin on jäänyt vaivaamaan että tekikö kaveri hölmösti vai olinko minä hölmö :whistle:

nooo
Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
Kutsu kuin kutsu on avec jos siinä niin lukee. Muuten ei, luonnollisesti.
Näin:)mutta mikähän ihme siinä on että nettipalstoilla se tunnutaan tajuavan mutta kun se kutsu tulee niin sinne häihin ilmoitetaan sen 10ylimääräistäkin mukaan:(

Umbrella78
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Me siis kutsuttiin häihin suvut ja kaverit.. Laitettiin kutsuihin aina molempien nimet +lapset.
Sitten tämä yksi ystäväni, joka on ollut vuosia ollut sinkku eikä ketään edes tapaillut... Hänen kutuun laitoimme hänen ja lapsensa nimen.
Yllätys oli aikamoinen kun äitini (jolle piti ilmoittautua ) kertoi että tämän ystävä oli ilmoittanut häne, lapsensa ja exänsä häihimme :eek:

No, häät on siis juhlittu jo viime kesänä, mut jotenkin on jäänyt vaivaamaan että tekikö kaveri hölmösti vai olinko minä hölmö :whistle:
Jospa sinkkuäidille oli siis löytynyt sulhanen?

Alkuperäinen kirjoittaja Umbrella78:

:LOL: :LOL: :LOL:
Jos olisivat edes seurustelleett uudestaan exänsä kanssa niin olisin saattanut ymmärtää, mutta kun niin ei ollut :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Umbrella78:

Olkoon vaikka aviomies, mutta ukkoa ei oltu kutsuttu.

Mua myöskin ottaa päähän, kun ihmiset ei näin yksinkertaista asiaa ymmärrä.
Kutsussa kyllä MAINITAAN ketä kutsutaan.

Jännä nähdä kuin käy kun omat hääkutsut lähtee..

Yhteistyössä