Onko teiän fb kavereis sellasia joitten päivitykset on aina samaa lajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mude"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mude"

Vieras
Ku mulla on sillee, että tietyt tyypit päivittää sinne lähes pelkästään kaikki sairaudet ja taudit ja vaivat mitä heillä tai heiän perheessä on. "No nyt sairastui n kun eilen sairastui x, kukahan seuraavaksi", "voi että me ollaan taas sairaina, miten tästä selviää" jne. Toiset raportoi jokaisen risauksen vauvansa elämässä, suunnillee joka kakkavaipan. Sitte eräs on sellanen joka kirjoittelee aina sellasia hellanlettas-päivityksiä "voi olipa meillä taas ihana ilta kun köllöteltiin sohvalla kuopuksen kanssa", "ihana ilta perheen kesken", "ai kun kaunis kevätaurinko" ja sydän perässä sitte. Henk koht en voi sille mitää että asia ärsyttää - juu ja tiedän että asiasta pääsis eroon laittamalla ko henkilöt piiloon. Mutta... onko teillä havaittavissa tällästä ja millaisia ne asiat mistä he kirjoittaa?

[QUOTE="vieras";23412405]Voi jeesus.
Kannattaako siellä fb:ssä roikkua kun kaikki tuntuu ärsyttävän??[/QUOTE]

no ei kaikki ärsytä mutta miksei ihmiset voi päivittää monipuolisemmin, miks pitää aina niitä samoja juttuja?

[QUOTE="aapee";23412429]no ei kaikki ärsytä mutta miksei ihmiset voi päivittää monipuolisemmin, miks pitää aina niitä samoja juttuja?[/QUOTE]

Kukaan ei sua siellä pakota niitä lukemaan. Estä ne kaveris jos ne kerta on niin tylsiä..

[QUOTE="aapee";23412429]no ei kaikki ärsytä mutta miksei ihmiset voi päivittää monipuolisemmin, miks pitää aina niitä samoja juttuja?[/QUOTE]

Monilla on selkeä linjaveto mitä kertovat facessa. Yksityisemmät jutut kerrotaan useinkin yksityisin viestein tai chatissa.

Yksi kaveri ärsyttää, kun kaikki sen päivitykset liittyy vauvaan. Ennen kuin vauva syntyi hän päivitteli profiiliaan 1-2 kertaa päivässä raskausasioilla. Liika on liikaa.

Joo on ja tiedostan kyllä itsekin olevani sellainen :D Mun omat päivitykset on aina tietyn tyylisiä, semmosia ihan pieniä tiedonmurusia meidän arjesta, kun en jaksa hirveän usein päivitellä ja en halua esim. mitään negatiivisia päivityksiä tehdä (tyyliin "vituttaa" ja sitten hirveä selitys kyselijöille että mikä nyt on). En kyllä hehkuttelekaan oikein mitään eli varmaan aika neutraaleja päivityksiä suurin osa on.

Mutta sitten niistä kavereista. Ainakin yksi on sellainen joka tekee vain ja ainoastaan negatiivisia päivityksiä. Aina kaikki on huonosti tai ainakin huonommin kuin kellään muulla.. Todellinen pessimisti. Oikeasti hänenkin elämässään on paljon ihania asioita joista voisi päivityksiä tehdä, mutta ei koskaan kirjoita mitään niistä hyvistä asioista. On siis vähän tylsä hänen päivityksiään lukea tai edes kommentoida niihin mitään kun se kaveri niihinkin vastaa kuinka elämä on perseestä jne. vaikka muut vaan yrittää lohduttaa ja piristää. Jos taas minulla on joku päivitys että ihana päivä ja jotain siitä päivästä enemmän kerrottu, niin tämä kaveri saattaa kommentoida tyyliin "hyvä että edes jollain on asiat hyvin" :D Kunnon Ihaa.. Tuossakin harmittaa se että se minun päivitys sitten menee siihen kun yhteiset kaverit alkaa lohduttelemaan TAAS tätä kaveria..

On todellakin noita ja yleensä aina samalla henkilöllä!

Esim: Ihana lenkki lasten kanssa, nyt lapset nukkuu/tai mennään saunaan/herkutellaan ym..
IHANAA <3 <3 <3

kYllä saa nauraa :D :D

Hyvä ettei paskalle menosta hehkuteta että IHANAA!!! :laugh:

[QUOTE="joo";23412482]On todellakin noita ja yleensä aina samalla henkilöllä!

Esim: Ihana lenkki lasten kanssa, nyt lapset nukkuu/tai mennään saunaan/herkutellaan ym..
IHANAA <3 <3 <3

kYllä saa nauraa :D :D

Hyvä ettei paskalle menosta hehkuteta että IHANAA!!! :laugh:[/QUOTE]

Niin, onhan se nyt synti ja häpeä, sekä pilkan kohde, jos joku nauttii elämästään.

Yksi kaveri ärsyttää, kun se spämmää FB:ssä koko ajan linkittämällä sinne päivittäin useita musiikkivideoita you tubesta. Hei jos mä haluun kunnella musiiikkii niin löydän ne itekkin sietä....

Ja toinen ärsyttää kun laittaa vähän väliä sellasii epämääräii vietejä. Sitten kun kysyy että mitä nyt, niin vataa että joo ie mitään. Ei vaan ollu mitään oikeeta asiaa päivitettävänä. Miksi on pakko laittaa jotain jos ei oo mitään sanottavaa????

onhan näitä moneen junaan. ei mua haittaa. eniten ärsyttää jotkut jotka laittaa vaan suru hymiön, tai jotain muuta kuten että "miten voikin käydä aina näin" ja suru hymiö. tai jotain muuta ja sitten kaikki kysyy että mikä nyt, ja siihen ei kommentoida mitään tai sitten vastataan jotain ympäripyöreetä.
ja sanallakaan ei niistä sitten mainita kun kasvokkain nähdään. enkä jaksa kyllä enää kyselläkkään.

[QUOTE="joo";23412540]No on joo! :D

Mutta jokapäivä tapahtuu noin ja se ei
muuta ole kuin huomion hakua !!

IHANAA! :heart: :heart: :heart:

Ihana päivä..IHANAA! :heart:
huuh.. :whistle:[/QUOTE]

Mitäs muuta koko facebook on pohjimmiltaan? Meilaamalla onnistuisi yhteydenpito ystäviin/tuttuihin ihan mainiosti, ilman mitään julkisuutta. Mutta jokainen kaipaa sitä pientä varttia elämäänsä, jolloin huomio kiinnittyy shown tähteen.

Työpäivä huomenna.. IHANAA! <3
kÄytiin kaupassa.. IHANAA! <3
Ihana lauantai! IHANAA <3

Rakas tekee ruokaa! IHANAA <3

lISTaa voisi jatkaa ,mutta rupee jo niin ajatuskin v*******
Toki jos on OIKEESTI niin IHANAA niin sallin sen mutta :laugh:

Todellisuus taitaa olla jotain muuta tuon takana kuitenkin! ;)

Mä oon varmaan epänormaali, mua ei ärsytä oikeestaan kenenkään kommentointi. Suurin osa mun kavereista on ihmisiä, joiden asiat mua kiinnostaa ja joissa ei asiat yleensä ärsytä. Ei niitä ole ihan oikeasti pakko lukea. Mitä joku yks kommentti ruudulla haittaa sun elämää?

Nojoo, se ehkä vähän ärsyttää et laitetaan vaan ilonen tai surullinen hymiö ja sit ei vastata mitään kun kaverit kyselee, että mitäs nyt.:/

Mä varmaan syyllistyn tohon youtube-linkkien jakelemiseen. Humalapäissäni varsinkin.:D Nyt oon tietoisesti yrittänyt olla laittamatta kun ärsyttää itteänikin.:D Kohta joku varmaan valittaa mustakin johonkin keskustelupalstalle..:P

Joo,mustakin varmaan joku valittaa keskustelupalstalla; tulee aina laitettua fb:n jos lapset sairaana ja sitä on tänä talvena tapahtunut ja paljon...
Laitan myös välillä biisejä you tubesta,useammankin vielä...
Onneks mut voi poistaa aina ystävälistalta jos niiiiin ärsyttää ;)

[QUOTE="joo";23412637]Työpäivä huomenna.. IHANAA! <3
kÄytiin kaupassa.. IHANAA! <3
Ihana lauantai! IHANAA <3

Rakas tekee ruokaa! IHANAA <3

lISTaa voisi jatkaa ,mutta rupee jo niin ajatuskin v*******
Toki jos on OIKEESTI niin IHANAA niin sallin sen mutta :laugh:

Todellisuus taitaa olla jotain muuta tuon takana kuitenkin! ;)[/QUOTE]

varmaan sama kaveri kuin mulla.. :D

yks on, joka on kotiäitinä ja mammalomailee kohta, joka ikinen päivä sama raportti "lapset viety hoitoon, seuraavaksi siivousta, pyykkiä.." ja illalla "lapset haettu hoidosta, koti siivottu, pyykit pesty" jne... :D en tiiä, kuvittelenko, mut vähän tylsältä hänen elämänsä kuullostaa.

Ihmiset yleensä päivittää niin kuin he itse haluavat, eivät niin kuin muut haluavat :) Jotkut haluavat kertoa aina samoja juttuja, ei kai se nyt niin kamalaa ole.

Yksi kaveri mua ärsyttää. Sen statukset on pelkästään sitä että "kyllä ottaa taas päähän", "taas elämä murjoo", "Joo, pitää taas lähteä lääkäriin", "Mä en enää jaksa" ja sitten siltä viiskymmentä kaveria kyselee että no mitä nyt, mitä on sattunut, eikä tämä kaveri koskaan vastaa ja selvennä..

Yhteistyössä