Onko tavallista että mies juo pe ja la. Sunnuntain sitte makoilee itsekseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jyuf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jyuf

Vieras
Ja näin on vähintään 3/4:stä viikonlopusta kuukaudessa...Onhan tuo kotisohvalla viikolla. Mutta mua vähän ärsyttää kun saan hoitaa kodin ja lapset ja lasten harrastukset käytännössä yksin. Laskuja maksetaan yhdessä.Mies enemmän kun käy töissä ja minä olen lasten kanssa kotona.
Miehen mielestä olen kamala kun tuosta nalkutan. Pitäähän hänen saada rentoutua rankan työ viikon jälkeen.
Musta vaan tuntuu että itse en saa sitä rentoutumista missään välissä vaan päivät ovat työtä täynnä nimestä huolimatta :( oli siis viikonloppu tai arki.
Miten osasin tästä miehelle puhua? Vai onko vika ehkä sittenkin vaan minussa ja ajattelussani.

ainakin kovaa vauhtia sellaiseksi muuttumassa. Jos dokaa niin, ettei su jaksa mitään muuta. Et nipota turhasta. Hänen pitäisi pienentää annoksia, jos tuollainen olo seurauksena.

Kuvittele sama tilanne kymmenen tai kahdenkymmen vuoden kuluttua. Jaksatko?

Miehesi ei mielestään tee mitään väärää, mutta alkoholistin alulta kuulostaa. Miestäsi et voi muuttaa, oman ja lastesi elämän voit.

Tänään on taas näköjään tällainen päivä. Palsta on puolillaan näitä "onko tämä-ja-tämä normaalia, tekevätkö muut näin-ja-näin" -viestejä.

Mikä näiden tarkoitus on? Joku kirjoittaa jotain, jonka tietää itsekin oudoksi ja kysyy sitten muilta mielipiteitä siihen liittyen. Miten näihin pitäisi reagoida?

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27679664:
Tänään on taas näköjään tällainen päivä. Palsta on puolillaan näitä "onko tämä-ja-tämä normaalia, tekevätkö muut näin-ja-näin" -viestejä.

Mikä näiden tarkoitus on? Joku kirjoittaa jotain, jonka tietää itsekin oudoksi ja kysyy sitten muilta mielipiteitä siihen liittyen. Miten näihin pitäisi reagoida?

Mä en kans tajua. Kai tästä aiheesta pitäs olla jotkut viralliset nettisivut "normikirjasto", mistä ihmiset vois sit ettiä et onko normaalia.

Ja ap:lle mitä hiton väliä onko se normaalia tai tavallista? En mäkään juo kaljaa, koska se on normaalia tai halua kirkkohäitä, koska se on tavallista. Perheelliselle tollanen ei ole kovin hyvä juttu.

Mies käy yksin töissä niin kai sitä vituttaa maksaa kaikki kun itse olet koko ajan vapaalla kotona... Mutta en silti ymmärrä ettei hoida välillä lapsia ja kotia biikonloppuina

Ei vaan sana tunnu menevän perille. Ja minusta tuntuu että suurin osa meidän tutuista menee samalla kaavalla. Tai sitte niin että vaimo on mukana menossa ja lapset seuraa vierestä.
Ja mä olen ainut joka asiasta nostaa metelin :(
Vai toimiskohan jos sitä vaan häipyis omille jutuille lasten kanssa viikonlopuiksi eikä kysyis edes tuota miestä mukaan? Eihän sekään kysy meitä mukaan omiin menoihinsa?Antais sen sitte vaan mennä omia menojaan ja me omia... niinku nyttenkin kun ensin ollaan petytty lupaukseen että tehdään jotain yhdessä ja loppuen lopuksi minä teen lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27679664:
Piti oikein kalenterista katsoa onko tänään joku "Paskojen miesten päivä" kun aihe tuntuu tänään tosiaan olevan tapetilla.

Ei vaan sana tunnu menevän perille. Ja minusta tuntuu että suurin osa meidän tutuista menee samalla kaavalla. Tai sitte niin että vaimo on mukana menossa ja lapset seuraa vierestä.
Ja mä olen ainut joka asiasta nostaa metelin :(
Vai toimiskohan jos sitä vaan häipyis omille jutuille lasten kanssa viikonlopuiksi eikä kysyis edes tuota miestä mukaan? Eihän sekään kysy meitä mukaan omiin menoihinsa?Antais sen sitte vaan mennä omia menojaan ja me omia... niinku nyttenkin kun ensin ollaan petytty lupaukseen että tehdään jotain yhdessä ja loppuen lopuksi minä teen lasten kanssa.

Kuulostaapas valio sakille tuo teidän porukka...

Kai sitä on kaikilla välillä stressiä ja kiirettä. Mies kyllä harrastaa ja käy välillä lenkillä viikolla. Joskus mennään yhdessä joskus menee yksin. Kyläilläänkin yhdessä perheenä ja mies välillä yksin. Ja ei mies maksa kaikkia meidän kuluja. Minä maksan myös osan enkä ylimääräisiä shoppaile :)
Muuten arki on ihan normaalia ja suht kiireetöntä. Ja kun itse olen kotona ei mies osallistu arkena kodin hoitoon. Ja saa levähtää ja harastaa ilman nalkutuksia. Ja kotona olen kun on pieniä lapsia. En pelkästään vaan miehen elätettävänä.
Ongelmana on melkein vaan nuo viikonloput ja lomilla on ajan käytöstä ja koti töistä riitaa...

Isäni oli tuollainen. En voi sanoa hyväksi isäksi... Alkoholisti se oli ja alkoholi lopulta sen tappoikin 52-vuotiaana. Ei kestäny sisäelimet. Viimeiset kaksi viikkoa elämästään makasi teho-osastolla sidottuna ja vaipoissa. Olihan hän miehenmalli, tietyntyyppisistä miehistä.

Jos mieheni moista harrastaisi, olisi hyvin pian ex. Ihan sama vaikka muuten olisi täydellinen mies, isä ja rakastaja. En sietäisi sekunttiakaan. Minun lapsieni ei tarvi kokea samanlaista lapsuutta ja arkea kuin minun. Perustella tuskin tarvitsee miksi.

Yhteistyössä