Onko tässä jotain "vikaa"? ( vauva asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:-)

Vieras
Minulla on 8kk vanha tyttövauva ja hän viihtyy lattialla lelujensa kanssa suurimman osan päivästä yksin. Itse olen sohvalla koneellani ja sivusilmällä tarkkailen häntä, mutta en mene leikkimään hänen kanssa koska viihtyy niin hyvin itsekseen. Hän tulee luokseni, kun haluaa sylitellä, mutta viihtyy vain hetken ja haluaa takaisin leikkimään.

Syömme kyllä 5 kertaa päivässä ja päiväunia on 2-3.

Eihän tässä ole mitään vikaa? Eikai minun pidä väkisin pitää toiselle seuraa jos hän ei sellaista halua. Hän myös kehittyy todella kovaa vauhtia, kun saa kaiket päivät toimia lattialla. Kun sylittelemme niin sitten nauretaan ja suukotellaan eli läheisyyttä kyllä saa niin paljon kun vaan haluaa.

minä ainakin katselin vauvan kanssa kirjoja,tehtiin ulkolenkkejä rattailla jne.ja puhuttiin paljon lapselle.Eihan lapsi osaa vaatia leikkiseuraa jos ei ole sitä koskaan saanut.

On.

Normaalisti vanhempi haluaa olla enemmän vuorovaikutuksessa lapsensa kanssa. Ihan jo sosiaalisen kehityksenkin kannalta. Lisäksi puheenkehitys kärsii, jos ei lueta tai lorutella.

Nauti rauhallisista hetkistä, kun lapsi leikki yksin. Se on erinomainen taito lapsella. On hienoa, jos lapsi oppii olemaan yksinkin ja keksimään tekemistä.

[QUOTE="viiden äiti";28959981]Nauti rauhallisista hetkistä, kun lapsi leikki yksin. Se on erinomainen taito lapsella. On hienoa, jos lapsi oppii olemaan yksinkin ja keksimään tekemistä.[/QUOTE]

Olen vain niin yllättynyt, kun täällä vaan lukee niistä vauvoista joita on koko ajan kannettava ja viihdytettävä.
Vauva oppii niin paljon ollessaan lattialla itsekseen etten viitsi mennä edes häiritsemään. Muutamassa viikossa on oppinut istumaan ja karhukävelylle lähtee hetkenä millä hyvänsä. Uusia äänia tulee joka päivä, kun puhuu leluille.

Esikoista oli pakko koko ajan jotenkin viihdyttää ja kannella, mutta toinen on viihtynyt hyvin itsekseen, joten puuhailen rauhassa muuta vieressä kun vauva leikkii tyytyväisenä lattialla. Toki vauvan kanssa seurustellaan ja leikitään, mutta en jatkuvasti koita keksiä ohjelmaa.

No emmä nää tossa mitään pahaa, jos kuitenkin juttelet ja hellit vauvaa silloin kun tulee luoksesi. Eiköhän se vauva ilmaise jos tuntee itsensä yksinäiseksi. Ja olet kuitenkin koko ajan siinä lähellä. Voit vaikka lauleskella siinä samalla kun teet omia hommiasi, niin vauva kuulee äänesi :)

Ja jotkuthan vaan viihtyy hyvin yksinään, jotkut taas kaipaa koko ajan seuraa, näin se on vauvoilla sekä aikuisilla. Voihan se toki olla tottumuksestakin kiinni. Mut jos vauva kerta kehittyy normaalisti ja vaikuttaa onnelliselta niin tuskin on mitään hätää!

Jos olisikin vaikka kaksoset tai vaikka pari taaperoa lisäksi, niin eihän sitä vauvaa edes ehtisi pitämään koko ajan sylissä ja leikkiä ja jutella. Musta tuossa ei ole mitään outoa tai vikaa.

en näe mitään pahaa, lapset on kaikki erilaisia. meillä on sillä tavalla ärsy kersa, että se "antaa" mun aina rauhassa siivoilla, kokata, laittaa keittiötä kuntoon, mutta auta armias jos istahdan koneelle, ni jo vinkuu jalassa kiinni :D??? ei ymmärrä... (ja joo, sylittelen ja rakastan lastani, älkää tehkö ilmoo)

Yhteistyössä