Onko tässä hyvä vai huono joululahjaidea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tässä näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tässä näin

Vieras
Onko 2-3v ikäsille lapsukaisille huono joululahjaidea ostaa pieni posliinikahviastiasto ( siis tyyliin Hello Kitty tai Muumimamma )?

Ovatko kupposet ja lautaset hetkessä pirstaleina?

Minulla oli aika pienenä posliiniastiasto. Hiljalleen se kai rikki meni, mutta on minulla vieläkin joitakin pikkukuppeja jäljellä.
Mutta todella mieluinen lahja se oli! Kannatan mahd. "paksun"/vahvan posliinin ostamista. Minullakin säilyneet juuri ne paksuimmasta posliinista tehdyt kupit.

Meidän 2,5 v poika sai sellaisen pikkuruisen kahviastiaston kannuineen kaikkineen lahjaksi ja on pysynyt ehjänä. Monet "kahvit" juotu siitä astiastosta. On hyvä lahja! :)

Meidän tyttö sai joskus 2,5v hello kitty posliinikahviastiaston, sellaista paksua ja pienet kupit. Ja vuoden verran tässä on ihan ehjänä säilynyt, kovassa ja rajussa käytössä ollut. Ainakin noi on ollut kestävää vaikkei montaa euroa maksanut.
Mun mielestä voi ihan hyvin tuon ikäiselle jo ostaa, varsinkin jos se on sellaista vähän paksumpaa posliinia, ei titty mitään kauhean ohkasta kannata.

Esikoinen sai viime jouluna mummulaan hello kitty astiaston. Mun mielestä ne on aika kestävän/paksun oloisia. Ikää oli silloin vähän vajaa 3v. Hyvin on säilynyt. Haluaisin meille kotiinkin sellaisen, ja uskon että pysyisi ehjänä molempien lasten käytössä (nyt 3v9kk ja 1½v)

Minä en äitinä edes päästäisi sitä leikkiin. Lapset hajottaisivat sen, eivät huomaisi kertoa ja satuttaisivat itsensä sirpaleisiin. Eli siis täydellisen älytön idea.

Niitä voi käyttää koristeena ikkunoiden välissä tai isommat voivat niillä leikkiä tai ne voi olla kuvataitelijalla värikuppeina, mutta pikkuihmisen leluksi ne ovat sopimattomia, minun mielestä.

Mun tyttö sai kutakuinkin tuon ikäisenä posliiniastiaston. Osa meni rikki (tais kyllä olla isompi kun vahingossa rikkoi), mutta mieluisat ovat olleet ja suurin osa on edelleen ehjänä.

Yleensähän noi on sellasta aika paksua posliinia,että eivät ihan pienestä kolahduksesta rikki mene. Jos lapset tykkää keittiöleikeistä,niin varmasti tosi mieluinen lahja. Ja ainahan voit (etenkin alussa jos tuntuu ettei niitä osata käsitellä) pitää niitä ns erikoisleluina,eli millä leikitään lähinnä aikuisten kanssa yhdessä. Sillon ainakin voit vahtia leikkiä ja huomaat jos menee rikki..Tai jos et halua olla vahtimassa koko leikin ajan,niin ne voi ainakin säilyttää niin että lapset eivät niitä itse saa,jolloin voit antaa ne ja kerätä pois kun leikki loppuu.

Yhteistyössä