Onko tarvetta suunnitella lapsiperheiden kotiin lapsille oma naulakko tai kylpyhuoneen lokerikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viivi

Vieras
Hei, opiskelen teolliseksi muotoilijaksi. Kohderyhmänäni opiskelussani on 3-6 -vuotiaat lapset. Haluaisin kartoittaa, olisiko tarvetta suunnitella lapsille kotiinne:

1. Ripustin/lokerikko/naulakko-mallia, jota ei sijoiteta tuulikaappiin eikä aikuisten vaatekaappiin tai päällysvaateiden ja kenkien yms. tilaan.

Ajatuksena on suunnitella naulakko/lokerikko jollain hauskalla hahmolla/kuviolla, joka on lapsen korkeudella ja siihen lapsi iältään ja vuodeajasta riippuen ylettää itse laittamaan: takin/haalarit, tumput/käsineet, villasukat (kuivumista tarvitsevat käsineet ja sukat saa suoraan kuivumaan erillisille ulokkeille).
Samaan naulakko/lokerikkoon saa alatasolle vuodenajasta riippuen kengät, sandaalit, kumisaappaat etc.

Naulakko/lokerikko tulisi olemaan syvyydeltään max. 20 cm. Tuote ei tulisi viemään paljoa tilaa asunnosta. Siihen saisi myös lasten aurinkolasit, hellehatut jne. Ja jos on useampi lapsi perheessä, jokainen saisi omansa, mihin lapsi saa itse sijoittaa omat ulkoiluvaatteensa ja tarvikkeensa.

2. Kylpyhuoneeseen lapselle/lapsille oma hammasmuki-, -harja- ja hammastahnahyllykkö lapsen omalle korkeudelle. Alimmaiseksi tulisi esimerkiksi kylpylelut, saippuat. Hyllykköön saisi lisäkorkeutta helposti toimivalla rakenteella lisäämällä uuden hyllytason. Tuote olisi hygieeninen sekä esteettinen ja sitä voi käyttää lasten kasvettua aikuisten kylpyhuoneen pesutarvikkeiden säilytyshyllynä.

Hankkisitko kotiisi kuvailemiani tuotteita ja millaisille ominaisuuksille olisi tarvetta eniten? Te lapsiperheiden vanhemmat, mitä toivoisitte huomioitavan suunnitteltaessa?

Mielipiteesi on tärkeä - laitatko minulle meiliä 5.2.2010, kiitos!
viivi.vanska@gmail.com

Yhteistyössä