Onko tämä varastamista/huijaamista tai vastaavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nanna84"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nanna84"

Vieras
Mä oon kesäkuusta asti ollut töissä kaupungilla. Siis kaupunki on mun työnantaja. Työt loppui syyskuun alussa.

Uimahalli oli koko kesän kiinni, aukes taas elokuun lopulla. Käytiin lasten kanssa kerran uimassa ja pääsin halvemmalla koska olin sillon kaupungin työntekijä. Nimeä ei tarvinnu laittaa mihinkään vihkoon tms. ja kassan täti sanoi, että muista sit seuraavaksikin sanoa olevas kaupungilla töissä.

No enää en ole, jäin työttömäksi koska määräaikanen sopimus loppui. Aloitan kuitenkin kaupungin työntekijänä uudelleen 26. päivä.

Eli jos nyt tämän kolmen viikon työttömyyden aikana käyn uimahallissa ja sanon olevani kaupungin työntekijä, ja näin saan alennetun hinnan, niin syyllistynkö silloin kuinka suureen ja vakavaan petokseen? :)

Mähän olin koko kesän, eli 11 viikkoa kaupungilla töissä, mutta sinä aikana en voinut alennetusta hinnasta hyötyä, koska uimahalli oli kiinni. Samoin oon ollut aikaisemminkin kaupungilla töissä (tehnyt sijaisuuksia vuoden verran) enkä sillonkaan oo käyttänyt työntekijälle kuuluvaa alennusta, vaan maksanu täyden hinnan.

Ja hei, ihan vielä tiedoksi, että en ole ainkaan tällä viikolla menossa uimahalliin koska on flunssaa, ja ensi viikolla olen matkoilla, joten seuraavaksi kun voisin mennä uimahalliin olen taas kaupungin työntekijä. Kunhan vaan pohdiskelen. :)

niin se uimahallikerta maksaa ehkä 3e...sun alennus varmaan jonkun euron, eli luultavasti et muutamaa euroa enempää uimahallista maksa. Onko se nyt ihan näin suuren pohdinnan arvoista........?
ja tietenkin se on petos ja valehtelua sanoa olevansa kaupungilla töissä, jos juuri sillä hetkellä et ole. ei se auta että joskus olet ollut.
en minäkään voi kävellä bussin keskiovista sisään maksamatta ja huutaa kuskille että mulla on joskus ollut vauva ja vaunut!

[QUOTE="Riksu";24621609]On varastamista ja huijaamista ja vastaavaa. Sitäpaitsi eikös työttömätkin saa alennusta uimahalleissa?[/QUOTE]

Voi olla. En tiedä, koska olen nyt ensimmäistä kertaa elämässäni työttömänä. :) Ja työttömyys tosiaan kestää vaan kolme viikkoa.

Kyllähän se huijaamista on, jos väität olevasi kaupungilla töissä vaikket ole. Mä teksiin niin, että kertoisin olleeni ja jatkavani taas parin viikon kuluttua uudestaan...joskos sitä kautta sitten kuitenkin saisin sen alennuksen ja vieläpä rehellisin keinoin.

Jos mä olisin kassa, niin toivottaisin sut tervetulleeksi uimaan, kaupungin työntekijöiden hinnalla :)

[QUOTE="vieras";24621625]Menisit uimahalliin ja sanoisit olevasi kaupungilla töissä, vaikka et olekaan. Ja tosissasi mietit, että olisiko se huijaamista vai ei? Hmmm :D[/QUOTE]

No onhan se huijaamista. Mutta tavallaan myös oikeutettua, vaikka en kyllä edes oikeesti ehdi työttömyyteni aikana käyttää tilaisuutta hyväksi. :D

No ei se kyllä oikeutettuakaan ole. Ei työpaikkojen etuuksia saa pantattua eteenpäin, mikäli niitä ei tarkoituksenmukaisena aikana käytä.

Mulle henkilökohtaisesti olisi ihan yksi hailee, mikäli huijaisit itsesi uimaan euron halvemmalla. :D

Virallisesti se on kai huijausta, koska sulla ei ole voimassaolevaa työsopimusta.
Mutta oot tulossa taas töiihin, joten sanoisin se kassalla. Voi olla, että työttömänä saa isomman alennuksen muuten.

Huijaamistahan se olisi.

Miten muka oikeutettua? Jos mä en ole käyttänyt "ota 3 maksa 2"- tarjousta kaupassa, vaan ostin 2 tuotetta normaalihintaan, niin oikeuttaako se mua pöllimään kolmannen tuotteen ensi viikolla tai sitä seuraavalla viikolla? Ei.

Mä maksaisin varmaan mukisematta normaalin hinnan, jos tuon työttömyyspätkän aikana uimassa kävisin. Olettaen, ettei työttömille ole alennusta. En mä kehtaisi valehdella.

Yhteistyössä