Onko tämä työhakemus ihan surkea? Mitä muuttaisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Näin ilmoituksen teillä avoinna olevasta työpaikasta ja se herätti kiinnostukseni, koska tarjoamanne työ vaikuttaa kiinnostavalta ja sopivan haastavalta. Työkokemusta ei juuri tämän tyyppisestä työstä ole, mutta halu, into ja usko omaan osaamiseen löytyy. Minulla on myös kaupallinen koulutus.

Etsitte ennakkoluulotonta, innokasta ja tuloshakuista myyjää, joka kykenee itseohjautuvaan, aktiiviseen ja oma-aloitteiseen myyntityöskentelyyn. Uskon olevani juuri sellainen.

Viimeksi olen tehnyt töitä parturi-kampaajana omalla toiminimelläni vuokratuolilla ja tykännyt valtavasti työstäni. Minulla on kuitenkin ollut koko ajan halu päästä kokeilemaan siipiäni myös myynti- ja markkinointipuolella. Suullinen ja kirjallinen ilmaisu ovat aina olleet vahvoja puoliani. Aiemmissa työpaikoissa sekä tietysti yrittäjänä olen tottunut tekemään itsenäistä työtä, jossa kannan vastuun tekemästäni työstä.

En asennoidu työntekoon niin, että se olisi vain pakollinen rutiini päivässä vaan haluan työltä enemmän ja haluan itse antaa sille enemmän ja sitoutua tekemääni työhön. Haluan haasteita sekä kehittää itseäni ja oppia uusia asioita. Olen avoin, sosiaalinen, tehokas ja asioiden organisointi käy minulta luonnostaan.

Uskon, että tarjoamanne työpaikka sopii minulle ja toivon saavani tilaisuuden keskustella työpaikasta kanssanne henkilökohtaisesti.

----

En ole useampaan vuoteen tehnyt hakemusta ja siksi tuntuu, että ei itse osaa arvioida nyt yhtään, että mikä kaikki tuossa mättää. Erityisesti mietin tuota esimmäisen kappaleen toista lausetta, että saisiko asian ilmaistua positiivisemmin, että kokemusta ei juuri tuon tyylisestä työstä ole mutta....

Toi alotus on sellanen jonka sinne laittaa tod.näk. todella moni muukin, joten tee siitä persoonallisempi! :) Sellanen joka herättää heti mielenkiinnon ja kiinnittää huomiota, muuten toi hakemus hukkuu muitten sekaan..

Toi alotus on sellanen jonka sinne laittaa tod.näk. todella moni muukin, joten tee siitä persoonallisempi! :) Sellanen joka herättää heti mielenkiinnon ja kiinnittää huomiota, muuten toi hakemus hukkuu muitten sekaan..

Joo sen tiedostan itsekin, mutta kun ei raksuta niin ei raksuta.

Entäs se kuva? Sitäkään ei varmaan kaikki laita niinkai sekin huomion kiinnittää?

[QUOTE="alkup";23099619]Joo sen tiedostan itsekin, mutta kun ei raksuta niin ei raksuta.

Entäs se kuva? Sitäkään ei varmaan kaikki laita niinkai sekin huomion kiinnittää?[/QUOTE]

Jätä se hakemus ja sen ajattelu hetkeks, kohta varmasti saat jonkun ahaa elämyksen..Tai niin mulle yleensä käy! :) Kyllä sen kuvankin voi laittaa mukaan, tuskin se ainakaan haittaa tekee..

[QUOTE="jjjj";23099630]Ota ainakin toi "Työkokemusta ei juuri tämän tyyppisestä työstä ole" kohta pois. Eivät lue sen takia pidemmälle.[/QUOTE]

Joo sitä itsekin pelkään. Miten se kannattaisi siis muotoilla?

Pilkutus kohdilleen ja pois sana "tykkään".
Muuten tuo vaikuttaa ihan ok:lta minusta.
Voithan laittaa että ei ole toistaiseksi vielä kokemusta tuon tyyppisestä työstä.

Entä jos teenkin eka kappaleesta tälläisen:

Näin ilmoituksen teillä avoinna olevasta työpaikasta ja se herätti kiinnostukseni, koska tarjoamanne työ vaikuttaa kiinnostavalta ja sopivan haastavalta. Etsitte ennakkoluulotonta, innokasta ja tuloshakuista myyjää, joka kykenee itseohjautuvaan, aktiiviseen ja oma-aloitteiseen myyntityöskentelyyn. Uskon olevani juuri sellainen.
Minulla on myös kaupallinen koulutus.

Jättäisin ehkä sanomatta suoraan, että työkokemusta ei ole. Ainakin ensimmäisessä kappaleessa. Pikemminkin korostaisin alussa tuota kaupallista koulutusta (jonka ehkä aiot vähän tarkemmin täsmentää oikeassa hakemuksessasi) ja kiinnostusta myyntityötä kohtaan.

Mutta kaikenkakkiaan minusta ihan positiivinen ja mielenkiinnos herättävä hakemus.

Jätä kokonaan pois "Minulla on myös kaupallinen koulutus". Se ilmenee kuitenkin hakemuksesi liitteestä CV:stä.

Järjestele tarinasi hieman paremmmin, koska myös kirjallinen ilmaisusi on vahvuuksiasi saat vähän miettimällä tästä hakemuksestasi paremmin jäsennellyn.

Kuva on varmasti myös plussaa. Mikäli se on ihan perus kuva eikä (luonnollisestikaan) mikään irvistely kuva.
Ja jos Facebookissasi on kummallisia statuspäivityksiä/kuvia laita profiilisi salaiseksi.

[QUOTE="alkup";23099664]Entä jos teenkin eka kappaleesta tälläisen:

Näin ilmoituksen teillä avoinna olevasta työpaikasta ja se herätti kiinnostukseni, koska tarjoamanne työ vaikuttaa kiinnostavalta ja sopivan haastavalta. Etsitte ennakkoluulotonta, innokasta ja tuloshakuista myyjää, joka kykenee itseohjautuvaan, aktiiviseen ja oma-aloitteiseen myyntityöskentelyyn. Uskon olevani juuri sellainen.
Minulla on myös kaupallinen koulutus.[/QUOTE]

Tää on paljon parempi kuin alkuperäinen.

Työhakemuksessa kannattaa kertoa, mitä osaa, eikä niinkään mitä ei osaa. Ja perustelut myös, pelkkä uskominen osaamiseensa ei riitä. Eihän kukaan hae työpaikkaa, jossa ei uskoisi pärjäävänsä.

Korosta sitä, mitä hyötyä juuri sinusta olisi ko. firmalle, älä niinkään sitä kuinka työstä olisi sinulle hyötyä ja kuinka se sinua kiinnostaa. Jos kyseessä on asiakaspalvelutyö, jossa kohtaa asiakkaita naamatusten laittaisin ehdottomasti kuvan, tulee ainakin selväksi ettei sinulla ole kasvot täynnä tatuointeja (tai jos on niin tuleepahan sekin selväksi). Näin työnantaja kokee sinut myös henkilökohtaisempana kuin kuvattoman hakijan.

Näin?

Viimeksi olen tehnyt töitä parturi-kampaajana omalla toiminimelläni vuokratuolilla. Minulla on kuitenkin ollut koko ajan halu päästä kokeilemaan siipiäni myös myynti- ja markkinointipuolella. Suullinen ja kirjallinen ilmaisu ovat aina olleet vahvoja puoliani. Aiemmissa työpaikoissa sekä tietysti yrittäjänä olen tottunut tekemään itsenäistä työtä, jossa kannan vastuun tekemästäni työstä.

En asennoidu työntekoon niin, että se olisi vain pakollinen rutiini päivässä vaan haluan työltä enemmän ja haluan itse antaa sille enemmän ja sitoutua tekemääni työhön. Haluan haasteita sekä kehittää itseäni ja oppia uusia asioita. Olen avoin, sosiaalinen, tehokas ja asioiden organisointi käy minulta luonnostaan.

Uskon, että tarjoamanne työpaikka sopii minulle ja toivon saavani tilaisuuden keskustella työpaikasta kanssanne henkilökohtaisesti.

--

Ja ei tietenkään mitään irvistelykuvaa vaan ihan tavallista kasvokuvaa ajattelin. Mitään kokovartalokuvaa ei kai kannata?

Heipä hei,

mutta minäkään en lukisi työnantajana alkukappaletta pidemmälle. Tässäpä joitain silmätikkuja.

Tarjoamanne työ _vaikuttaa_ kiinnostavalta (mitä se ON, ei miltä se sinun mielestäsi vaikuttaa...)
Työkokemusta ei juuri tämän tyyppisestä työstä ole. (Kokonaan pois, korosta vahvuuksia)
Uskon olevani juuri sellainen (USKO ei vaan riitä, vaan pitää olla)
päästä kokeilemaan siipiäni (= mälläämään yrityksen rahoilla? :O)
En asennoidu työntekoon niin, että se olisi vain pakollinen rutiini päivässä (no et tietenkään, kuka asennoituisi?)
Uskon, että tarjoamanne työpaikka sopii minulle (USKO ei edelleenkään riitä....)

Se kaupallinen koulutus ON kova juttu, ei mikään "minulla on myös...". Minulla on kaupallisen alan koulutus, ja---"

Itseohjautuva = oma-aloitteinen. Jätä toinen pois.

[QUOTE="vieras";23099572]Näin ilmoituksen teillä avoinna olevasta työpaikasta ja se herätti kiinnostukseni, koska tarjoamanne työ vaikuttaa kiinnostavalta ja sopivan haastavalta. Työkokemusta ei juuri tämän tyyppisestä työstä ole, mutta halu, into ja usko omaan osaamiseen löytyy. Minulla on myös kaupallinen koulutus.

Etsitte ennakkoluulotonta, innokasta ja tuloshakuista myyjää, joka kykenee itseohjautuvaan, aktiiviseen ja oma-aloitteiseen myyntityöskentelyyn. Uskon olevani juuri sellainen.

Viimeksi olen tehnyt töitä parturi-kampaajana omalla toiminimelläni vuokratuolilla ja tykännyt valtavasti työstäni. Minulla on kuitenkin ollut koko ajan halu päästä kokeilemaan siipiäni myös myynti- ja markkinointipuolella. Suullinen ja kirjallinen ilmaisu ovat aina olleet vahvoja puoliani. Aiemmissa työpaikoissa sekä tietysti yrittäjänä olen tottunut tekemään itsenäistä työtä, jossa kannan vastuun tekemästäni työstä.

----

En ole useampaan vuoteen tehnyt hakemusta ja siksi tuntuu, että ei itse osaa arvioida nyt yhtään, että mikä kaikki tuossa mättää. Erityisesti mietin tuota esimmäisen kappaleen toista lausetta, että saisiko asian ilmaistua positiivisemmin, että kokemusta ei juuri tuon tyylisestä työstä ole mutta....[/QUOTE]

mä muokkaisin tuon mustatun kohdan jotenkin tähän tyyliin: muuten vaikutti hyvältä. Tietysti pois se ettei sinulla ole työkokemusta asiasta, kyllä ne sitä sitten kysyy jos kiinnostuu enemmän.

En asennoidu työntekoon niin, että se olisi vain pakollinen rutiini päivässä. Tahdon työltäni enemmän ja haluan myös itse antaa sille enemmän ja tietysti sitoutua tekemääni työhön. Haluan uusia haasteita sekä kehittää itseäni, että oppia uusia asioita.

[QUOTE="vieras";23099695]Korosta sitä, mitä hyötyä juuri sinusta olisi ko. firmalle, älä niinkään sitä kuinka työstä olisi sinulle hyötyä ja kuinka se sinua kiinnostaa.[/QUOTE]

juuri näin.

Mun mielestä tuo hakemus on ihan liian pitkä ja tylsä, asiat jotka tulee ilmi cv:ssä ei kuulu hakemukseen. Ja vähän persoonaa peliin!
Nim. Olen saanut yhden (kaupallisen alan) duunin riimirunohakemuksella

[QUOTE="vierailija";23099724]Heipä hei,

mutta minäkään en lukisi työnantajana alkukappaletta pidemmälle. Tässäpä joitain silmätikkuja.

Tarjoamanne työ _vaikuttaa_ kiinnostavalta (mitä se ON, ei miltä se sinun mielestäsi vaikuttaa...)
Työkokemusta ei juuri tämän tyyppisestä työstä ole. (Kokonaan pois, korosta vahvuuksia)
Uskon olevani juuri sellainen (USKO ei vaan riitä, vaan pitää olla)
päästä kokeilemaan siipiäni (= mälläämään yrityksen rahoilla? :O)
En asennoidu työntekoon niin, että se olisi vain pakollinen rutiini päivässä (no et tietenkään, kuka asennoituisi?)
Uskon, että tarjoamanne työpaikka sopii minulle (USKO ei edelleenkään riitä....)

Se kaupallinen koulutus ON kova juttu, ei mikään "minulla on myös...". Minulla on kaupallisen alan koulutus, ja---"

Itseohjautuva = oma-aloitteinen. Jätä toinen pois.[/QUOTE]

Itseohjautuva ja oma-aloitteinen oli heillä itsellään molemmat mainittuna. Toki niistä voi toisen jättää pois. Entä nyt:

Näin ilmoituksen teillä avoinna olevasta työpaikasta ja se herätti kiinnostukseni, koska tarjoamanne työ on kiinnostava ja sopivan haastava. Etsitte ennakkoluulotonta, innokasta ja tuloshakuista myyjää, joka kykenee itseohjautuvaan, aktiiviseen ja oma-aloitteiseen myyntityöskentelyyn. Olen juuri tälläinen.

Viimeksi olen tehnyt töitä parturi-kampaajana omalla toiminimelläni vuokratuolilla. Minulla on kuitenkin ollut koko ajan halu päästä kokeilemaan siipiäni myös myynti- ja markkinointipuolella. Suullinen ja kirjallinen ilmaisu ovat aina olleet vahvoja puoliani. Aiemmissa työpaikoissa sekä tietysti yrittäjänä olen tottunut tekemään itsenäistä työtä, jossa kannan vastuun tekemästäni työstä.

Mielestäni tarjoamanne työpaikka sopii minulle ja toivon saavani tilaisuuden keskustella työpaikasta kanssanne henkilökohtaisesti.

Viimeksi olen tehnyt töitä parturi-kampaajana omalla toiminimelläni vuokratuolilla. Minulla on kuitenkin ollut koko ajan halu päästä kokeilemaan siipiäni, myös myynti- ja markkinointipuolella. Aiemmissa työpaikoissa sekä, yrittäjänä olen tottunut tekemään itsenäistä työtä, jossa kannan vastuun tekemästäni työstä.
Suullinen ja kirjallinen ilmaisu ovat aina olleet vahvoja puoliani.

Vähän lisää pilkkuja laittaisin myös.
Kun tuo suullinen ja kirjallinen ilmaisu mainitaan tuolla kappaleen keskellä, se katkaisee täysin ajatuksen lukijalta. Kun kuitenkin taas seuraavassa lauseessa puhutaan työhön liittyvistä asioista.
Vaikkakin varmasti suullinen ja kirjallinen ilmaisu on hyvin oleellista myös uudessa työssä.

[QUOTE="alkup";23099771]Itseohjautuva ja oma-aloitteinen oli heillä itsellään molemmat mainittuna. Toki niistä voi toisen jättää pois. Entä nyt:

Näin ilmoituksen teillä avoinna olevasta työpaikasta ja se herätti kiinnostukseni, koska tarjoamanne työ on kiinnostava ja sopivan haastava. Etsitte ennakkoluulotonta, innokasta ja tuloshakuista myyjää, joka kykenee itseohjautuvaan, aktiiviseen ja oma-aloitteiseen myyntityöskentelyyn. Olen juuri tälläinen.

Mielestäni tarjoamanne työpaikka sopii minulle ja toivon saavani tilaisuuden keskustella työpaikasta kanssanne henkilökohtaisesti.[/QUOTE]

Hups tuo siipien kokeilu kohta: halu päästä näyttämään osaamiseni myös...

[QUOTE="vieras";23099789]Kokonaan pois tämä : En asennoidu työntekoon niin, että se olisi vain pakollinen rutiini päivässä. Kerro mitä olet eikä mitä et ole.[/QUOTE]

No minusta tuo lause ei silti ole mitenkään negatiivinen... no mietin asiaa.

Yhteistyössä