Onko tämä teistä outoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Laulaja Anna Eriksson kertoo Anna-lehdessä, ettei hänellä ole juuri ystäviä.

- Mikään ei ole pysyvää, paitsi oma perhe ja suku. Olen edelleen huono pitämään yhteyttä ystäviin, oikeastaan heitä ei edes juuri ole. En halua tuntea syyllisyyttä, joka liittyy pitkiin hiljaisiin kausiin.

- Paras ystävä on sellainen, jonka kanssa voi jatkaa juttua siitä, mihin jäätiin vaikka vuosia sitten.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1843979

siis olen itse myös tällainen, ja pitänyt itseäni sen takia jotenkin vääränlaisena ja häpeän itsessäni tätä piirrettä.... Hmmm... Onko toiset ihmiset sitten vaan luonteeltaan epäsosiaalisempi kuin toiset?

En jaksanut lukea tuota artikkelia, mutta täällä on yksi samanlainen. Arvelen, että eristäytymiseni johtuu osaksi kolulukiusatuksi joutumisesta ja siitä seuranneesta luottamuksen puutteesta muita ihmisiä kohtaan.

Toisaalta olen "oppinut" pärjääväni ihan hyvin ilman turhia ystäviä, mitä iloa niistä on, kun he kumminkin valehtelevat, kertovat salaisuudet eteenpäin, juoruilevat, haukkuvat muita kavereitaan jne. Tunnustan olevani hölmö ajatellessani kaikkien ystävieni olevan tuollaisia, mutta en vain jaksa tai osaa luottaa ihmisiin.

Väitän siis olevani epäsosiaalisempi kuin muut, mutta se ei ole alkuperäinen luonteenpiirteeni, vaan myöhemmin opittu. Väitän myös, että voisin oppia sosiaalisemmaksi, mutta se vaatisi vuosikausien harjoittelua, johon en vielä ole valmis.

Yhteistyössä